Čína vyrába viac elektrických vozidiel ako Európa a USA dohromady

Podľa odhadov LMC Automotive v roku 2028 bude Čína vyrábať viac ako 8 miliónov elektrických vozidiel. Pre  porovnanie v roku 2020  vyrobili číňania približne 1 milión elektrických vozidiel. Zároveň v Európe sa v 2028 roku vyrobí len 5,7 milióna plne elektrických vozidiel.

XPENG – vysoko automatizovaná továreň v Zhaoqing, Čína

Výrobcovia zo Severnej Ameriky sú od podobných ukazovateľov stále ďaleko. V minulom mesiaci prezident Biden vyzval Spojené štáty, aby zintenzívnili úsilie v priemysle elektrických vozidiel. Poznamenal, že jeho krajina  v súčasnosti zaostáva za Čínou. Podľa LMC Automotive, v 2028 roku v severoamerických spoločnostiach plánujú vyrábať len 1,4 milióna elektrických vozidiel, zatiaľ čo v minulom roku bolo vyrobených asi 410 tisíc áut.

Pozn. Údaje platné ku 22. aprílu 2021. Hodnoty neskôr, sú predpovede. Údaje nezahŕňajú plug-in benzín-elektrické hybridy a sortiment BEV s benzínovo-elektrickým motorom na predĺženie dojazdu vozidiel
Zdroj: LMC Automotive The New York Times

Čína stavia závody na výrobu elektrických vozidiel  takmer tak rýchlo ako zvyšok sveta dohromady. Čínski výrobcovia priťahujú miliardy dolárov od zahraničných a miestnych investorov na to, aby aj naďalej dominovali v rastúcom segmente elektrických vozidiel.

Závod NIO

V súčasnej dobe je príliš skoro povedať, že čínski výrobcovia automobilov budú v stave prevziať vedúce pozície na trhu elektromobilov, ale tvrdo v tomto smere pracujú  organizovaním potrebnej infraštruktúry, rozširovaním výrobnej kapacity a budovaním rozsiahlych kooperačných schém. XPENG MOTORS, NIO, GEELY a iné automobilky  pravidelne uvádzajú do prevádzky nové výrobné zariadenia, čo umožňuje postupne zvyšovať výrobu.

spustenie výroby elektromobilu Zeekr 001 v závode Geely

 Okrem toho, rôzne start-upy, výrobcovia elektroniky, komponentov a softwerových riešení v automobilovom priemysle sa spájajú do rôznorodých štruktúr v bitke o miesto na rastúcom elektrickom trhu.

Investori sa zároveň  v predchádzajúcich rokoch presvedčili, že kupujúci v Číne a ďalších krajinách sveta sú pripravení zaplatiť aj  viac ako 40 tisíc dolárov a kúpiť si elektrické vozidlo aj od malo známej spoločnosti produkujúcej technologicky prepracované vozidlá.

HOZON Neta U – vydarený produkt rastúceho segmentu EV v Číne

Zdroj: nytimes