Denza Z9 GT od spoločnosti BYD s výkonom 952 k. príde do Európy

Kým konkurenčná čínska značka Neta pripravuje rodinnú kombi verziu elektromobilu, ako priameho konkurenta VW ID.7 Tourer,  spoločnosť BYD si to namierila o triedu vyššie a pripravuje elektrickú konkurenciu pre Porsche Taycan Cross Turismo.

Predsériová Denza Z9 GT vpravo v spoločnosti Ferrari GTC4Lusso (vľavo)

Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) 15. apríla oznámilo, že spoločnosť BYD požiadala o trhovú homologizáciu pre Denza Z9 GT, pričom odhalilo špecifikácie EV a obrázky produkčnej verzie. Žiadne auto bez súhlasu MIIT sa v Číne nemôže predávať a ministerstvo zoznam zverejňuje každý mesiac. Výrobcovia automobilov z toho nie sú nadšení, pretože to odhaľuje dizajn, špecifikácie a ďalšie tajomstvá výrobcov áut, ktoré ešte neuviedli na trh. Ale fanúšikom elektromobility poctivá práca zamestnancov MIIT samozrejme nevadí, ba naopak, prináša im radosť do života.

Denza Z9 GT

Spoločnosť BYD už odhalila existenciu svojej pripravovanej vlajkovej lode Denza Z9 GT začiatkom apríla a podelila sa o prvé obrázky elektrického kombi jazdiaceho v nemeckom Stuttgarte zahalené v typickej kamufláži Denza spolu s videami zo zimného testovania.

Denza Z9 GT je veľké 5-miestne vozidlo s dĺžkou takmer 5,2 metra. Jeho presné rozmery sú: 5180 mm na dĺžku, 1990 mm na šírku, 1500 mm na výšku. Cestujúci na zadných sedadlách môžu počítať s obrovským priestorom vďaka rázvoru 3125 mm. Denza Z9 GT sa dodáva s panoramatickým presklením kabíny a elektrickým zadným krídlom. Porsche Taycan Cross Turismo  s rozmermi : dĺžka 4 974 mm × šírka 1 967 mm × výška 1 409 mm a rázvorom 2 904 mm je o niečo menší ako Denza Z9 GT.

Denza Z9 GT

Elektrické kombi Denza Z9 GT poháňajú tri elektromotory s kombinovaným výkonom 710 kW (952 k). Jeden e-motor vpredu má výkon 230 kW a každý z dvoch elektromotorov vzadu má výkon 240 kW. Keďže Denza Z9 GT je ťažké auto s pohotovostnou hmotnosťou 2 875 kg, jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 240 km/h. Výkon Porsche Taycan Cross Turismo  je 380 kW (517 k) s funkciou overboost 440 kW ( 598 k) a vozidlo má tak isto pohon oboch náprav. Jeho maximálna rýchlosť je rovnako obmedzená na 240 km/h.

Denzu Z9 GT bude napájať batéria typu LFP Blade od BYD, ale kapacita zatiaľ nebola odhalená. EV bude obsahovať lidar a dekoratívne vonkajšie časti z uhlíkových vlákien.

elektricky ovládané zadné krídlo modelu Denza Z9 GT

Denza je bývalý spoločný podnik BYD a Mercedes-Benz v pomere 50:50, ktorý Mercedes opustil v decembri 2021 , čím sa jeho podiel rozriedil na 10 %. Odvtedy spoločnosť D e nz a uviedla na trh tri nové elektromobily: minivan D 9 a crossovery N 7 a N8 . Z 9 GT bude jeho štvrtým elektromobilom. Predsériová Denza Z9 GT jazdila po Nemecku s Porsche Panamera a Ferrari GTC4Lusso, ktoré sa líšia tým, že sú poháňané benzínom.

EV bude uvedené na trh do konca roka a do Európy príde v roku 2025. Napriek tomu, že Mercedes stále drží 10 % v značke Denza, neexistujú žiadne informácie o jeho účasti na Denze Z9 GT. V niektorých starších modeloch mali autá Denza odznak „ Styled by Mercedes “ a Mercedes údajne urobil nejakú prácu na dizajne interiéru. Napriek tomu Mercedes nič z toho pri najnovších modeloch Denza neoznámil. Spoločnosť BYD oznámila, že model Z9 GT bude globálny. Konkurovať bude Porsche Taycan Cross, alebo Geely’s Zeekr 001.

Cenník, ani bližšie špecifikácie modelu Denza Z9 GT ešte neboli zverejnené, ale preháňanie sa po európskych cestách s prémiovými športovými autami najlepších tradičných značiek naznačuje, na koho bude model Denza nacielený.

Zdroj: carnewschina