Neta S Hunting– elektrické kombi zacielené na VW ID.7

Čínske automobilky sa vážne pripravujú na vstup na európsky trh, ktorý je rodinným vozidlám s karosériou typu kombi veľmi naklonený a pripravujú celý rad elektrických áut zameraných na tento segment. Vďaka milým ľuďom na čínskom ministerstve priemyslu  a informačných technológii (MIIT) máme teraz nekamuflované obrázky elektrického kombi Neta S plus všetky dôležité špecifikácie. Zverejnené obrázky sú síce úradnícky chladné, ale aj napriek tomu je vidieť, že Neta S je výborne aerodynamicky prepracované kombi, ktoré podľa certifikačných údajov bude dostupné vo verziách s motorovým predlžovačom  dojazdu (EREV) a aj v čisto elektrickej verzii (BEV). Vozidlo bude jazdiť na novej platforme Neta Shanhai Platform 2.0.

Neta S Hunter BEV

Keďže Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) dnes zverejnilo zoznamy vyhlásení o registrácii pre uvedenie na trh teraz vieme,   že elektrické  kombi Neta S, je skutočne blízko k výrobe a uvedeniu na trh. Jeho výstavný debut na autosalóne v Pekingu na budúci týždeň je takmer istý a predaj vozidla sa pravdepodobne začne v polovici tohto roka.

Aj keď sú v informáciách MIIT o Neta S štyri samostatné záznamy, všetky verzie majú presne rovnaké rozmery s dĺžkou 4980 mm, šírkou 1980 mm a výškou 1480 mm. Rázvor osí kolies vozidla je  2980 mm, čo dáva vozidlu celkom dobré predpoklady na priestranné rodinné auto. Len pre porovnanie, Neta S je o 63 mm dlhšia, o 122 mm širšia, o 26 mm nižšia a má o 139 mm väčší rázvor  ako posledná deviata generácia Volkswagenu Passat.  Jeho priamy európsky konkurent bude elektrické kombi VW ID.7 Tourer, ktorý má rozmery: dĺžka 4 961mm, šírka 1 862mm, výška 1 536 mm a rázvor 2 971 mm. S výkonom 210 kW a maximálnou rýchlosťou 180 km/h sa ID.7 Tourer v Nemecku predáva od 54 795 €.

Neta S Hunter BEV

Verzie s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) sú dve: s hmotnosťou 1960 a 1970 kg. Spaľovací 1,5-litrový motor použitý v kombi Neta S je menej výkonný ako v rozšírených verziách sedanu Neta S, keď poklesol z 85 kW na 70 kW. Podľa predtým oznámených informácií ide o nový 1,5-litrový benzínový motor s Atkinsonovým cyklom spriahnutý s generátorom elektrického prúdu, ktorý nabíja batériu vozidla a pomáha elektromotorom pri jazde vyššou rýchlosťou. Údajne bude jeho spotreba na úrovni 3,26 l/100km. Elektromotor, ktorý priamo poháňa kolesá je však výkonnejší ako v sedane Neta S, keď ho vyladili na  výkon 200 kW a poháňa zadnú nápravu.

špionážne zábery Neta S Hunter

Čisto elektrické verzie (BEV) vážia 1 960 a 2 160 kg. Vozidlo s vyššou hmotnosťou je pravdepodobne verzia s dvoma motormi a pohonom všetkých kolies (4WD). Obe používajú rovnaký elektromotor s výkonom 200 kW ako vo verzii EREV na zadnej náprave, pričom dvojmotorový model pridáva na prednú nápravu motor s výkonom 170 kW.

Kapacity batérií ešte nie sú známe, ale verzie s nižšími špecifikáciami EREV aj EV dostávajú lítium-železofosfátové batérie, zatiaľ čo verzie s vyššími špecifikáciami majú batérie s chémiou  typu NCM.

špionážne zábery Neta S Hunter

Autá získajú päťlúčové kolesá s možnosťou výberu 19 a 20-palcových kolies. Brzdové strmene sú dostupné v sivej, zelenej alebo červenej farbe. Verzie s vyššou špecifikáciou budú mať snímač Lidar namontovaný na streche.

Bližšie podrobnosti budú pravdepodobne zverejnené počas nadchádzajúceho autosalónu v Pekingu, ktorý sa otvára 25.4.2024.

Zdroj: carnewschina, topspeed, teslamagazín