Obnovené Nio ET7 s polotuhou batériou dosiahlo v testovaní dojazd 1 070 km
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-119.png)
Vývoj v oblasti batérii pre elektrické vozidlá ide míľovými krokmi dopredu. V posledných mesiacoch niekoľko čínskych výrobcov áut a batérii uviedlo na trh riešenia umožňujúce dosiahnuť dojazd na jedno nabitie na hranici 1000km. Samozrejme, pri ideálnych teplotných podmienkach a viac-menej po rovinatých úsekoch ciest, ale na druhej strane, za reálnej premávky na cestách, ktoré sú v Číne preplnené množstvom vozidiel, pri dosiahnutí pomerne vysokej priemernej rýchlosti a normálne využívaných spotrebičoch vozidla. Obrovský posun, ktorý batériové technológie učinili za posledné roky už nikto nemôže poprieť.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-121.png)
Spoločnosť Nio so sídlom v Šanghaji vykonala test dojazdu 16. apríla 2024 na troch rôznych trasách s dosiahnutým dojazdom 1 070 km, 1 062 km a 1 046 km. Nio ET7 dosiahol najvyššie skóre na trase medzi Kunmingom a Zhanjiangom a dosiahol dojazd 1 070 km . Priemerná spotreba energie bola 12,7 kWh/100 km. Celkovo bolo s pokročilou navigáciou Navigate on Pilot Plus (NOP+) najazdených 757 km, čo predstavuje 70,7 % trasy. Bola to aj trasa s najpriateľskejšou nadmorskou výškou.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-123.png)
Druhá najúspešnejšia trasa bola medzi Pekingom a Che-fejom , kde sa nachádzajú továrne Nio. ET7 dosiahol dojazd 1 062 km so spotrebou energie 13,0 kWh/100 km. S použitím NOP+ bolo najazdených 429 km , čo predstavuje 40,3 % trasy.
Najmenej úspešná trasa bola medzi centrálou Nio v Šanghaji a Xiamenom , kde ET7 dosiahol dojazd 1 046 km s priemernou spotrebou energie 13,3 kWh/100 km. Bola to tiež trasa, kde sa najviac jazdilo manuálne, pričom NOP+ sa jazdilo len 394 km , čo predstavuje 37,6 % trasy.
Kunming | Peking | Šanghaj | |
Vzdialenosť | 1070 km | 1062 km | 1046 km |
Spotreba na 100 km | 12,7 kWh | 13 kWh | 13,3 kWh |
NOP+ | 757 km | 429 km | 394 km |
Podiel NOP+ | 70,7 % | 40,3 % | 37,6 % |
Čas jazdy | 12,8 hodiny | 13,2 hodiny | 13,1 hodiny |
Priemerná rýchlosť | 83.7 km/h | 80.5 km/h | 79.9 km/h |
Najvyššia rýchlosť | 118 km/h | 110 km/h | 120 km/h |
Teplota | 15,5-30 °C | 15,5-30 °C | 18,5-29,5 °C |
Zmena nadmorskej výšky | -1875 m | 34 m | -3 m |
Už v decembri minulého roku William Li, generálny riaditeľ spoločnosti Nio, vykonal prvý verejný test Nio ET7 so 150 kWh polotuhou-SSB batériou . Li vysielal naživo 14-hodinovú cestu zo Šanghaja do Xiamenu, pričom dosiahol dojazd 1 044 km so zostávajúcimi 3 % kapacity batérie. V tomto bode sa však Li rozhodol zaparkovať v servisnej oblasti Longjudong a ukončiť test.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-130.png)
Nio oznámilo, že 150 kWh polotuhá batéria -SSB (semi solid battery) balíček bude zatiaľ dostupná iba v rámci služby rýchlej výmeny batérii BaaS (Battery as a Service), kde si používatelia kupujú auto bez batérie a platia mesačný poplatok za prenájom batérie od Nio. Polotuhé batérie -SSB budú dodané na prvé výmenníkové stanice v máji alebo júni 2024 a používatelia si ju môžu vymeniť do svojho vozidla počas 3 minút.
Polotuhé 150 kWh SSB batérie vyrába spoločnosť Welion New Energy Technology so sídlom v Pekingu. Energetická hustota jej článku je 360 Wh/kg a pri celej batérii je 260 Wh/kg. Podľa WeLion je chladiaci systém batérie šesťkrát účinnejší ako majú bežné batérie. 150 kWh SSB batéria váži 676 kg, čo je len o 20 kg viac ako 100 kWh akumulátor Nio. Pre porovnanie, 135,5 kWh LFP batéria od BYD váži až o 227 kg viac – 903 kg .
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-132.png)
Čínsky výrobca elektrických vozidiel Nio spustil slepý predpredaj elektrického sedanu Nio ET7 modelového radu 2024 . Zákazníci si môžu urobiť rezerváciu za 5 000 juanov (690 USD). Konečné ceny nového ET7 budú oznámené na autosalóne v Pekingu 25. apríla a prvé dodávky zákazníkom sú naplánované na 30. apríla 2024.
Obnovené Nio ET7 dostalo niekoľko aktualizácií. Má novú striebornú farbu karosérie a nové kolesá rozmeru R21. Jeho vonkajšie rozmery zostali rovnaké ako mal pôvodný model: dĺžka 5101 mm, šírka 1987 mm, výška 1509 mm a rázvor 3060 mm. Pohonná jednotka modelu Nio ET7 zostala nezmenená s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies 4WD. Elektrický sedan ponúka na výber tri možnosti kapacity batérie: 75 kWh, 100 kWh a 150 kWh. Posledný variantom je polotuhá batéria, ktorá bude zatiaľ k dispozícii len ako služba na staniciach rýchlej výmeny batérie.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-128.png)
Hlavné zmeny modelu ET7 2024 roku sú v kabíne. Nový model má nové sedadlá, viac mäkkých materiálov a ďalšie dve 14,5-palcové prídavné obrazovky OLED s rozlíšením 3K pre cestujúcich na druhom rade sedadiel.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-126.png)
Ďalšou zmenou obnoveného Nio ET7 je nový akustický systém so špičkovým výkonom 2230 W. Multimediálny systém poháňa čip Snapdragon 8295 od Qualcommu.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/04/image-125.png)
Pripomenieme, že Nio ET7 bol uvedený na trh koncom roka 2021 s cenovým rozpätím 428 000 – 506 800 juanov (55 484 – 65 700 eur).
Zdroj: carnewschina