Volkswagen ID.7 budú v Číne vyrábať dva spoločné podniky

Nedávno predstavený maskovaný Volkswagen ID.7 bude celosvetovým plne elektrickým sedanom dostupným na troch kontinentoch – Európe, Severnej Amerike a Ázii (Čína), s viacerými výrobnými závodmi po celom svete. Vieme, že Volkswagen ID.7 sa bude vyrábať v nemeckom Emdene (spolu s ID.4), ale výrobca tiež potvrdil, že Volkswagen ID.7 budú vyrábať jeho dva spoločné podniky v Číne – FAW-Volkswagen a SAIC Volkswagen, ktoré už vyrábajú niekoľko ďalších modelov na báze MEB.

Pripomeňme, že ID.7 je po ID.3 , ID.4 , ID.5 , ID.6 (iba Čína) a ID šiestym modelom založeným na modulárnej matici elektrického pohonu (MEB). Buzz . Podľa uniknutých informácii  Volkswagen ID.7 bude ponúkaný v Číne podobne ako ID.4 vo verziách ID.7 CROZZ a ID.7 X v závislosti od výrobného partnera: FAW-Volkswagen – výrobný závod vo Foshane, kapacita výroby do 300 000 áut ročne, vyrába: ID.4 CROZZ, ID.6 CROZZ , pripravuje výrobu ID.7 CROZZ (potenciálny názov) a SAIC – Volkswagen – výrobný závod v Antingu, kapacita výroby až 300 000 áut ročne, vyrába: ID.3, ID.4 X, ID.6 X , pripravuje výrobu ID.7 X (potenciálny názov).

Sedany sú v Číne pomerne populárne (hoci crossovery/SUV sú stále obľúbenejšie), čo zrejme vysvetľuje, prečo sa obe spoločnosti prihlásili k výrobe ID.7 a iba jedna k ID.3. Finálna produkčná verzia Volkswagen ID.7 (bez kamufláže) bude predstavená v prvej polovici tohto roka. Model bude uvedený na trh najskôr v Číne a až potom (v roku 2023) aj v Európe. Uvedenie na trh v Severnej Amerike bude nasledovať v roku 2024, čo naznačuje, že bude organizovaná lokálna výroba aj v USA. Existuje na to veľký predpoklad, pretože ID.4 založený na MEB sa už v USA vyrába a miestna produkcia znamená nárok na federálny daňový kredit  pre Volkswagen  vo výške 7 500 USD na vozidlo.

Veľký elektrický sedan Volkswagen ID.7 bude predstavený na výstave CES (Consumer Electronics Show), ktorá sa bude konať 5. až 8. januára 2023 v Las Vegas (USA). Exteriér je síce ešte skrytý pod farebnou svietiacou kamuflážou, no interiér bol už predstavený a niektoré vlastnosti auta už boli odtajnené.

Volkswagen  ID.7 je väčší nielen ako európsky, ale aj čínsky Volkswagen Passat : dĺžka sériového auta je 4940 mm, šírka 1860 mm, výška 1530 mm. Rázvor je porovnateľný s Mercedesom triedy E a BMW„päťkového radu“: 2970 mm. Vystavený sedan má 20-palcové kolesá, aj keď sériové autá budú mať aj skromnejšie možnosti. Volkswagen  ID.7 sa môže pochváliť veľmi aerodynamickou karosériou : koeficient Cx je 0,228. To však zďaleka nie je rekord.

Volkswagen ID.7 stojí na modulárnej platforme MEB, takže základné verzie budú mať pohon zadných kolies. Chýbať samozrejme nebudú ani dvojmotorové úpravy pohonu všetkých kolies (AWD) vrátane výkonného Volkswagenu ID.7 GTX. Verzia s najdlhším dojazdom bude schopná prejsť až 700 km na jedno nabitie v cykle WLTP.

Interiér sedanu je novou etapou vo vývoji modelov ID. Obrazovka multimediálneho systému sa ešte zväčšila (na 15 palcov) a displej prístrojového panelu je menší. K dispozícii je však HUD displej so zobrazením rozšírenej reality. „Rodinná funkcia“ ovládania okien v ID zostala zachovaná, ale teraz má iba dve tlačidlá na dverách vodiča, ktoré sú zodpovedné za ovládanie štyroch elektricky ovládaných okien, pričom prepínanie medzi prednými a zadnými oknami je priradené samostatnému tlačidlu. Zachované zostali aj dotykové tlačidlá na volante, hoci šéf Volkswagenu oznámil návrat tradičných analógových tlačidiel už v októbri 2022.

Špeciálnou pýchou vývojárov je inteligentná klimatizácia. Deflektory na prednom paneli sú elektronicky riadené a samy môžu meniť smer prúdenia vzduchu: prevádzkový režim je možné zvoliť v multimediálnom systéme. K dispozícii je elektronické nastavenie klimatizácie cez menu multimediálneho systému, alebo senzorovými tlačidlami na spodnom okraji obrazovky,  teda auto nemá žiadne čisto mechanické nastavenie. Klimatizácia auta sa môže zapnúť v predstihu, keď palubná elektronika lokalizuje kľúč vo vrecku blížiaceho sa vodiča.

Plnohodnotný debut sériového sedanu je naplánovaný na druhý kvartál tohto roka. A v zámorí tento elektrický sedan vlastne nahradí VW Passat , hoci v Európe a Číne sa zatiaľ budú paralelne predávať modely so spaľovacími motormi aj elektrickým pohonom.

Zdroj: insideevs, autoreview