NIO ET5- overovacia séria vyrobená už za 1,5 mesiaca od uvedenia elektromobilu

Bol to rýchly proces, keďže predstavenie elektrického sedanu ET5 sa uskutočnilo len 18. decembra 2021. Čínskemu výrobcovi elektrických vozidiel NIO stačilo menej ako jeden a pol mesiaca od odhalenia elektrického sedanu ET5 do začiatku výroby overovacích prototypov. Spoločnosť zdieľala na Weibo fotografie prvých vozidiel, ktoré zišli z montážnej linky 23. januára 2022. NIO hovorí, že ide o dôležitú súčasť fázy overovacích skúšok, v  ktorej bude ET5 prechádzať celým radom testovaní a previerok.

Automobilka uviedla, že tieto overovacie prototypy ET5 použije najmä na optimalizáciu procesov výrobnej linky, overenie funkčnej integrity vozidla a potvrdenie vlastností a výkonu vozidla. Počas tejto fázy inžinieri identifikujú potenciálne výrobné problémy a navrhnú prípadné zlepšenia komponentov a výrobných procesov.

Tieto operácie položia základ pre masovú výrobu ET5, uviedlo NIO. Pred výrobou týchto overovacích prototypov spoločnosť spustila prvú výrobnú linku karosérii pre ET5 v rámci fázy potvrdenia parametrov projektu.

Spoločnosť nešpecifikovala, kde boli tieto prvé overovacie prototypy ET5 vyrobené, ale zdá sa, že boli vyrobené v jej súčasnom prenajatom závode JAC Motors, keďže nový výskumný a výrobný komplex NeoPark v Hefei ešte nie je dokončený.

Elektrický kompaktný sedan NIO ET5 bol predstavený na podujatí NIO Day 2021 dňa 18. decembra 2021. ET5, ktorý je zmenšeninou vlajkového elektrického sedanu ET7 v portfóliu automobilky, sa má začať dodávať čínskym zákazníkom v septembri 2022.

NIO už začalo prijímať predobjednávky na tohto konkurenta Tesly Model 3, ktorý by sa mal v Číne začať predávať v cene o niečo vyššej nad 40 000 $ so základnou 75 kWh batériou, ktorá ponúka dojazd 550 km podľa novšieho čínskeho testovacieho postupu CLTC. Modely vybavené voliteľnou batériou Ultralong Range (150 kWh) ponúkajú dojazd až 1 000 km,  zatiaľ čo s batériou o kapacite 100 kWh (Long Range) je dojazd  na úrovni 700 km.

NIO tvrdí, že ET5 dokáže šprintovať na 100 km/h za 4,3 sekundy, vďaka dvojmotorovej hnacej sústave s kombinovaným výkonom 360 kW (480 koní) a 700 Nm krútiaceho momentu systému. Čínska automobilka uvádza aj atribúty ako „dokonalé“ rozloženie hmotnosti, silné brzdy a nízky koeficient aerodynamického odporu 0,24.

Značka je momentálne prítomná v Číne a Nórsku, no plánuje expandovať ďalej do západnej Európy uvedením vozidiel v Nemecku, Holandsku, Dánsku a Švédsku už tento rok. Keď už hovoríme o Dánsku, Dánska asociácia dovozcov automobilov nedávno vydala tlačovú správu potvrdzujúcu, že NIO sa oficiálne stalo jej členom. NIO už potvrdilo predaj ET7 v Nórsku a Nemecku, čo pravdepodobne znamená, že vlajková loď sedanu sa bude predávať aj na ostatných európskych trhoch. Cenovo dostupnejší ET5 by mal pre Európu ešte väčší zmysel, aj keď zatiaľ neexistuje oficiálne potvrdenie jeho dostupnosti.

Zdroj: insideevs