Obnovený BYD Song E6: panoráma, 7-miestny interiér a to všetko za 22079 Eur

Batériové MPV od BYD a označením e6 bolo predstavené už v roku 2008, v tom istom roku ako Tesla začala výrobu svojho prvého modelu –Roadstera. Po ročnom intenzívnom testovaní elektromobilu v úlohe taxislužby v meste Shen-zhen, sa v roku 2011 výrobca rozhodol pre začatie sériovej výroby vozidla a jeho predaj. Napriek nie práve nízkej cene sa elektromobil  stal veľmi populárny a jeho ročná produkcia čoskoro presiahla 20 000 vozidiel. Pôvodný BYD e6 mal rozmery 4554×1822×1630 mm, rázvor osí kolies 2830mm a elektromotor mal výkon 75160 kW (102-218 k). Kapacita lítium-železnej fosfátovej batérie (LiFePO4) sa pohybovala od 48 do 80 kWh a poskytla vozidlu dojazd 195-400 km (NEDC).

BYD e6 prvej generácie

Nová verzia elektrického MPV s označením Song MAX e6 od BYD je pripravená vstúpiť na automobilový trh. Obrázky elektromobilu sa objavili pomerne nedávno na oficiálnych stránkach ministerstva priemyslu Číny. Teraz sa auto testuje na cestách v Singapure.

BYD Song e6 je druhou generáciou BYD e6

Dizajn obsahuje  originálne dizajnové riešenia, ako je polygonálna uzavretá maska ​​chladiča, vyrobená vo forme jemnej sieťoviny. Táto časť sa vydeľuje od ostatných častí masívneho predného nárazníka  vďaka  jemnému  šesťuholníkovému ohraničeniu. Bez zmeny zostal blok hlavných svetlometov, ktoré opakujú optiku použitú v štandardnom BYD Song MAX. Z profilu má elektrické MPV moderné a dynamické črty  podriadené veľmi dobrej aerodynamike.

BYD Song e6

Jedinou zmenou oproti benzínovému variantu je šikmá línia strechy, ktorá sa zvažuje smerom k zadným dverám. Čierny vrch strechy v kontraste s karosériou lakovanou v sýtomodrom odtieni vyzerá veľmi pekne. Na pravom zadnom blatníku je zásuvka na nabíjanie batérie. Zadná časť auta je vyrobená presne v rovnakom štýle ako aktuálna verzia benzínového BYD Song MAX. Na zadnej strane sú veľké svetlá a spojler s prídavným brzdovým svetlom. Na vzhľade novinky pracoval tím špecialistov pod vedením dizajnéra, ktorý predtým pracoval pre Audi a Lamborghini.

Technické charakteristiky

Druhá generácia  BYD e6 sa líši od benzínového modelu Song Max v dizajne mriežky a nárazníkov. Rozmery sú mierne odlišné: dĺžka – 4695 mm (+ 15mm), šírka – 1810 mm (parita), výška – 1670 mm (-20mm), rázvor – 2800mm (+ 5 mm). Hmotnosť vozidla je 1930 kg a rozmer pneumatík je 215/55 R17.

Obnovený BYD e6 je poháňaný synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom, ktorý generuje výkon 122 kW a krútiaci moment 450 Nm. Motor poháňa kolesá prednej nápravy je napájaný od lítium-železofosfátových (LiFePO4) batérii s kapacitou 75 kWh, alebo 82 kWh, ktoré poskytujú dojazd podľa WLTC 400 km a 500 km. Z nuly na 100 km/h elektromobil zrýchli za 14 sekúnd a je schopný vyvinúť rýchlosť 140 km/h. Dobitie batérií z bežnej zásuvky trvá 6 hodín a na rýchlej DC nabíjacej stanici tento proces zaberie len 40 minút (do 80 % – 15 minút). Takto veľké a ťažké auto by si zaslúžilo asi aj výkonnejší motor, ale aj tieto parametre sú použiteľné.

veľkorysý a presvetlený interiér BYD Song e6 si určite nájde svojich priaznivcov

Interiér a výbava

V obnovenom BYD e6 urobili interiér podľa štandardu veľkých elektrických vozidiel BYD. Analógový prístrojový panel so zabudovanou LCD obrazovkou v jej strede je v interiéri doplnený 10-palcovou otočnou multimediálnou obrazovkou v strede palubnej dosky.

BYD Song e6 je pripravený aj pre indický a austrálsky trh s pravostranným riadením

Výrobcovia sa netaja tým, že asi veľmi nepremýšľali nad interiérom elektrického MPV, pretože sú presvedčení, že tak ako veľké batériové autá BYD ( Han, Song, Tang) aj tento čínsky elektromobil pritiahne potenciálnych kupcov. Medzi prednými sedadlami je široká lakťová opierka a dvojica držiakov na poháre. Pre zadných pasažierov je veľa voľného miesta, takže jazda na akúkoľvek vzdialenosť bude v aute pohodlná a príjemná, rovnako ako aj pre predného spolujazdca a vodiča. V štandardnej 5 miestnej verzii je kufor elektrického auta schopný „absorbovať“ 580 litrov batožiny a so sklopenou zadnou pohovkou – 1 000 litrov. V sedemmiestnej verzii bude kufor skôr symbolický.

Na záver

Cena obnoveného BYD e6 začína na 25 000 USD ( asi 22 079 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS)! Čo k tomu dodať, za elektrické auto veľkosti u nás veľmi obľúbeného Fordu S-max je cena na úrovni malého elektrického VW e-Up, veľmi dobrou vizitkou jeho tvorcov. Kategória MPV s takýmito parametrami a cenníkom určite nevymrie. Zostáva veriť, že až sa raz vrátime k obojstranne výhodnej spolupráci aj s krajinami na východ od našej hranice, toto pekné a štýlové elektrické MPV od najväčšieho čínskeho výrobcu elektromobilov si nájde svojich zákazníkov aj na Slovensku. Ak bude dovozca hľadať záujemcov o obnovený BYD e6, o niekom by som vedel už dnes.

BYD Song e6 na testoch v Austrálii. Kedy bude testovaný na Slovensku nevieme, ale podobný obrázok s pozadím Tatier by bol krajší !
Zdroj: daciaClubMD

Zdroj: drive