Obnovený BYD Song E6: panoráma, 7-miestny interiér a to všetko za 22079 Eur

Batériové MPV od BYD a označením e6 bolo predstavené už v roku 2008, v tom istom roku ako Tesla začala výrobu svojho prvého modelu –Roadstera. Po ročnom intenzívnom testovaní elektromobilu v úlohe taxislužby v meste Shen-zhen, sa v roku 2011 výrobca rozhodol pre začatie sériovej výroby vozidla a jeho predaj. Napriek nie práve nízkej cene sa elektromobil stal veľmi populárny a jeho ročná produkcia čoskoro presiahla 20 000 vozidiel. Pôvodný BYD e6 mal rozmery 4554×1822×1630 mm, rázvor osí kolies 2830mm a elektromotor mal výkon 75 až 160 kW (102-218 k). Kapacita lítium-železnej fosfátovej batérie (LiFePO4) sa pohybovala od 48 do 80 kWh a poskytla vozidlu dojazd 195-400 km (NEDC).

Nová verzia elektrického MPV s označením Song MAX e6 od BYD je pripravená vstúpiť na automobilový trh. Obrázky elektromobilu sa objavili pomerne nedávno na oficiálnych stránkach ministerstva priemyslu Číny. Teraz sa auto testuje na cestách v Singapure.

Dizajn obsahuje originálne dizajnové riešenia, ako je polygonálna uzavretá maska chladiča, vyrobená vo forme jemnej sieťoviny. Táto časť sa vydeľuje od ostatných častí masívneho predného nárazníka vďaka jemnému šesťuholníkovému ohraničeniu. Bez zmeny zostal blok hlavných svetlometov, ktoré opakujú optiku použitú v štandardnom BYD Song MAX. Z profilu má elektrické MPV moderné a dynamické črty podriadené veľmi dobrej aerodynamike.

Jedinou zmenou oproti benzínovému variantu je šikmá línia strechy, ktorá sa zvažuje smerom k zadným dverám. Čierny vrch strechy v kontraste s karosériou lakovanou v sýtomodrom odtieni vyzerá veľmi pekne. Na pravom zadnom blatníku je zásuvka na nabíjanie batérie. Zadná časť auta je vyrobená presne v rovnakom štýle ako aktuálna verzia benzínového BYD Song MAX. Na zadnej strane sú veľké svetlá a spojler s prídavným brzdovým svetlom. Na vzhľade novinky pracoval tím špecialistov pod vedením dizajnéra, ktorý predtým pracoval pre Audi a Lamborghini.

Technické charakteristiky
Druhá generácia BYD e6 sa líši od benzínového modelu Song Max v dizajne mriežky a nárazníkov. Rozmery sú mierne odlišné: dĺžka – 4695 mm (+ 15mm), šírka – 1810 mm (parita), výška – 1670 mm (-20mm), rázvor – 2800mm (+ 5 mm). Hmotnosť vozidla je 1930 kg a rozmer pneumatík je 215/55 R17.

Obnovený BYD e6 je poháňaný synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom, ktorý generuje výkon 122 kW a krútiaci moment 450 Nm. Motor poháňa kolesá prednej nápravy je napájaný od lítium-železofosfátových (LiFePO4) batérii s kapacitou 75 kWh, alebo 82 kWh, ktoré poskytujú dojazd podľa WLTC 400 km a 500 km. Z nuly na 100 km/h elektromobil zrýchli za 14 sekúnd a je schopný vyvinúť rýchlosť 140 km/h. Dobitie batérií z bežnej zásuvky trvá 6 hodín a na rýchlej DC nabíjacej stanici tento proces zaberie len 40 minút (do 80 % – 15 minút). Takto veľké a ťažké auto by si zaslúžilo asi aj výkonnejší motor, ale aj tieto parametre sú použiteľné.

Interiér a výbava
V obnovenom BYD e6 urobili interiér podľa štandardu veľkých elektrických vozidiel BYD. Analógový prístrojový panel so zabudovanou LCD obrazovkou v jej strede je v interiéri doplnený 10-palcovou otočnou multimediálnou obrazovkou v strede palubnej dosky.

Výrobcovia sa netaja tým, že asi veľmi nepremýšľali nad interiérom elektrického MPV, pretože sú presvedčení, že tak ako veľké batériové autá BYD ( Han, Song, Tang) aj tento čínsky elektromobil pritiahne potenciálnych kupcov. Medzi prednými sedadlami je široká lakťová opierka a dvojica držiakov na poháre. Pre zadných pasažierov je veľa voľného miesta, takže jazda na akúkoľvek vzdialenosť bude v aute pohodlná a príjemná, rovnako ako aj pre predného spolujazdca a vodiča. V štandardnej 5 miestnej verzii je kufor elektrického auta schopný „absorbovať“ 580 litrov batožiny a so sklopenou zadnou pohovkou – 1 000 litrov. V sedemmiestnej verzii bude kufor skôr symbolický.

Na záver
Cena obnoveného BYD e6 začína na 25 000 USD ( asi 22 079 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS)! Čo k tomu dodať, za elektrické auto veľkosti u nás veľmi obľúbeného Fordu S-max je cena na úrovni malého elektrického VW e-Up, veľmi dobrou vizitkou jeho tvorcov. Kategória MPV s takýmito parametrami a cenníkom určite nevymrie. Zostáva veriť, že až sa raz vrátime k obojstranne výhodnej spolupráci aj s krajinami na východ od našej hranice, toto pekné a štýlové elektrické MPV od najväčšieho čínskeho výrobcu elektromobilov si nájde svojich zákazníkov aj na Slovensku. Ak bude dovozca hľadať záujemcov o obnovený BYD e6, o niekom by som vedel už dnes.

Zdroj: drive