Elektrický sedan XPeng P5 vstúpil na trh v šiestich modifikáciách

XPeng P5 oficiálne vstúpil na trh ČĽR päť mesiacov po jeho debute na jarnom autosalóne v Šanghaji. Už pri svojom predstavení bol tento sedan prezentovaný ako vysoko technologický elektromobil, ktorý bude v duchu tradície vozidiel XPENG MOTORS udávať tón vo svojom segmente. XPeng P5 má byť prvý sériový automobil vybavený už dvomi laserovými snímačmi LiDar a pokročilým autopilotom.

Elektrický sedan má rozmery: dĺžka 4808 mm x šírka 1840 mm x  výška 1530 mm, pričom rázvor osí kolies je 2768 mm. Auto má veľmi nízky koeficient čelného odporu vzduchu (Cd) – len 0,223. XPeng P5  je vybavený pohonnou jednotkou s výkonom 155 kW (211 koní), ktorá sedan zrýchľuje z nuly na 100 km / h za 7,5 sekundy a poháňa predné kolesá.

Elektrický sedan XPeng P5   bude ponúkaný na čínskom trhu  v šiestich rôznych verziách, ktoré dostali označenie 460G, 460E, 550G, 550E, 550P a 600P. Ceny sa začínajú od 157 900 yuanov (približne  20 817 EUR po prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS) a končia na cenovke  22 3900 yuanov (29 519 EUR).

Základná úroveň XPeng P5  460G je vybavená lítium-iónovou batériou s kapacitou 55,9 kWh, ktorá  poskytuje autu dojazd 460 km ( podľa cyklu NEDC). Verzia 460E je dodávaná s rovnakým pohonom, ale s pokročilejším poloautonómnym systémom jazdy X-pilot 3.0 v dôsledku čoho jej cena dosiahne úroveň 172,900 Yuanov (22 795 EUR).

Ďalšia verzia XPeng P5  s označením 550 G, je vybavená trojzložkovou lítiovou batériou s kapacitou 66,2 kWh s dojazdom 550 km a cenou od 177,900 yuanov (23 454 EUR). Modifikácia 550E má rovnaký systém pohonu a navyše  X-pilot 3.0, ktorý zvyšuje cenu auta na 192,900 Yuanov (25 432 EUR).

 Vyšší variant XPeng P5  s indexom 550P je vybavený rovnakou batériou o kapacite 66,2 kWh, ale má navyše inteligentný poloautonómny systémom riadenia auta, ktorý zahŕňa aj  dva LiDarové snímače. V tejto výbave stojí elektromobil od 199 900 Yuanov (26 355 EUR).

Ponuku uzatvára XPeng P5  Model 600P s  lítiovú batériou o kapacite 71,4 kWh, ktorá poskytuje dojazd na jedno nabitie batérie až 600 km (NEDC).

Palubný počítač sedanu sa stal trikrát silnejší ako u XPeng P7 a pracuje na vlastnom operačnom systéme XMART OS verzie 3.0. Inteligentné ovládanie funkcii hlasom je už štandardné vybavenie elektromobilu. Systém spracovania reči podporuje nepretržitý dialóg s pasažiermi, pričom súčasne rozpoznáva hlasy dvoch ľudí.

interiér XPeng P5

V automatickom režime je XPeng P5 schopný zvoliť optimálny jazdný pruh pohybu auta a v prípade potreby ho zmeniť, vykonať predbiehanie, vstúpiť a odísť z diaľnic. Pokročilá navigácia Navigation Guided Pilot rozlišuje semafory a prispôsobuje sa obmedzeniam rýchlosti  s ohľadom na vysoko presné mapy vnesené do systému.

Autopilot pod označením X-PILOT 3.5 napríklad preberá kontrolu nad riadením auta pri pohybe po diaľnici a na mestských cestách, v dopravných zápchach a pri parkovaní, pričom sa spolieha na 13 kamier s vysokým rozlíšením, 12 ultrazvukových senzorov, päť radarov milimetrového rozsahu a dva laserové snímače LiDar.

záber senzorov XPeng P5

Laserové diaľkové snímače HAP vyvinuté čínskou spoločnosťou LIVOX sú integrované do predného nárazníka. Majú snímacie pole rozsahu 120° (180°) x 25 stupňov, v ktorom sú schopné rozpoznať aj objekty s nízkou odrazovou plochou (~ 10%) vo vzdialenosti až 150 metrov pred vozidlom a vytvoriť pre palubný počítač oblak bodov s vysokou hustotou. Pokročilý senzor rozpoznáva chodcov a statické prekážky, ako sú napr. cestné kužele, a to aj pri nedostatočnom osvetlení.

ako v kine a pritom vo svojom elektromobile

V kabíne XPeng P5 môžete nájsť príplatkovú projekčnú obrazovku, ktorá sa rozvíja zo schránky na strope pred sedadlá vodiča a spolujazdca, systém priestorového zvuku s ôsmimi reproduktormi, vstavanú chladničku a pokročilý aromatizátor vzduchu.

takto sa z pekného XPeng P5 teší čínska rodina, raz sa možno bude tešiť aj slovenská

Čínska automobilka plánuje ponúkať model XPeng P5 aj v Európe, ale pred tým musí elektrické auto prejsť sériu predpísaných testov. Prvé dodávky áut zákazníkom v Číne sú naplánované  na koniec októbra 2021.

Zdroj: carsweek