XPENG P5 – elektrický sedan s dvomi LIDARmi a pokročilým autopilotom

Čínske spoločnosti zbroja nielen vo sfére obranného priemyslu, ale aj na poli pokrokových technológii. Pre elektrický štvordverový model  XPeng P7 sa v spoločnosti XPENG MOTORS objavil vysoko technologický súrodenec súrodenec XPENG P5, ktorý je postavený na rovnakej platforme s elektrickým crossoverom XPENG G3 a čiastočne je s ním unifikovaný .

Novinka s nezvyčajným vzhľadom je promovaná ako prvé masové elektrické auto s dvomi LiDARmi (to by mu malo poskytnúť tretiu úroveň autonómie jazdy) a pre cestujúcich sa interiér sedanu XPENG P5 môže v prípade potreby pretransformovať do „režimu spánku.

S dĺžkou 4808 milimetrov a rázvorom 2768 mm je XPENG P5 o niečo väčší ako TESLA Model 3. Neobvyklé svetlomety sa stali dominantným vonkajším exteriérovým znakom a v kabíne zas najvýraznejšie miesto zaberá vertikálne orientovaný monitor mediálneho systému s uhlopriečkou 15,6 palca.

Technické charakteristiky

Veľkosť karosérie sedanu 4808 × 1840 × 1530 mm a rázvor osí kolies – 2768 mm ho radí do segmentu D / E . Hoci úplné charakteristiky P5 budú zverejnené len na Autosalóne v Šhanghaji (19-28 apríla 2021), čínska tlač dôverne odhaduje výkon jeho elektromotora na 155 kW (211 k), kapacitu batérie na 66,12 kWh a sľubuje dojazd až do 600 km (NEDC). Pohon bude na prednú nápravu. XPENG Motors zdôrazňuje: trojzložková lítium-iónová batéria je chránená pred vlhkosťou / prachom podľa štandardu IP68 a plne si zachováva svoje funkcie  v rozmedzí teplôt od -30 ° do 55 ° C. Mriežka v nárazníku je vybavená aktívnymi klapkami, ktoré prispeli k výbornému aerodynamickému koeficientu Cx 0,223.

Nabíjacie porty sú umiestnené na oboch predných krídlach karosérie: vľavo pre DC, vpravo na AC domáce nabíjanie. Batéria sa dá nabiť z 30% na 80% za pol hodiny. Panoramatickú strechu s plochou – 1,493 m² obklopujú solárne panely s výkonom  62 W. Pneumatiky na fotografii – Michelin Primacy 3 ST majú rozmer 215/50 R18, ale v základe sú 17-palcové kolesá.

V prvom rade, elektrický sedan XPENG P5 je prezentovaný ako prvý sériový automobil na svete s LIDAR, pretože v prednom nárazníku sú nainštalované dva laserové skenery LIVOX (Horizon Laser Range Raders) pre autopilot XPilot 3.5 . Tieto snímajú priestor do 150 m pred autom, pričom majú uhol snímania v rozsahu 120-150 °. Sú schopné rozpoznať chodcov, cyklistov a šoférov skútrov, statické prekážky a cestné práce v komplexných scenároch aj pri nízkom svetle počas súmraku, alebo v zlom počasí. Systém XPilot 3.5 berie na seba kontrolu pri jazde na diaľniciach a mestských cestách, v dopravných zápchach a pri autonómnom parkovaní auta.


XPENG P5 je tiež vybavený 12 ultrazvukovými senzormi, 5 milimetrovými radarmi a 13 kamerami s vysokým rozlíšením. XPENG uviedol, že tieto zariadenia poskytujú vzájomné zálohovanie  a umožňujú vozidlu vyrovnať sa s komplexnými  podmienkami na cestách. V automatickom režime XPeng P5 nezávisle vyberie optimálny jazdný pruh pohybu a v prípade potreby ho zmení, vykonáva predbiehanie, vjazd a výjazd z diaľnic. Asistenčný systém  Navigation Guided Pilot System môže tiež rozlišovať semafory a upraví rýchlosť auta podľa aktuálnych obmedzení rýchlosti  s  ohľadom na vysoko presné mapy zanesené do pamäte.

Palubný počítač je vybavený procesorom Qualcomm Snapdragon SA8155P a operačným systémom Xmart OS 3.0 s inteligentným spracovaním reči, takže hlasovými príkazmi môžu byť ovládané aj k autu dodávané drony DJI.

Interiér a výbava

Salón auta je vypracovaný z kože Nappa. Digitálna prístrojová doska má 12,3 palca, vertikálny dotykový displej – 15,6 (1920 × 1080 bodov). Operadlá  predných sedadiel môžu po sklopení vytvoriť lôžka pre režimy spánku a kina: 47-palcové plátno obrazovky sa rozvíja zo stropu a projektor je umiestnený za poličke za zadnými sedadlami.

Kamera na rozpoznávanie osôb a monitorovanie únavy vodiča je zabudovaná do ľavého predného stĺpika. V lakťovej opierke  je možné bezdrôtové nabíjanie smartfónov, zatiaľ čo porty USB nájdete aj vo dverách. V operadlách zadných sedadiel je otvor na dlhé predmety. Batožinový priestor má objem približne 450 litrov a dá sa v ňom umiestniť  chladnička s objemom 18 litrov  (napájaná je od 12-voltovej zásuvky).

Multimediálny systém P5 je schopný udržiavať prirodzený dialóg s osobou a predné kreslá dostali režim spánku: sklápajú sa tak, aby prední pasažieri mohli pohodlne odpočívať (napríklad počas čakania na nabíjanie batérie). Medzi ďalšie opcie pohodlia pasažierov patria vstavané chladničky a aromatizátor vzduchu pre kabínu, ako aj digitálny kľúč, ktorý bude fungovať aj s vybitou batériou smartfónu.

Cena

Ceny a niektoré technické parametre sa majú zverejniť až na autosalóne v Šhanghaji (19-28 apríla 2021) Hoci XPENG P5 zaostáva  za XPENG P7 v mnohých parametroch, ale presahuje ju technologicky. V prípade, že východisková cena  splní očakávania, to znamená, že bude výrazne nižšia ako 200 000 juanov (25 600 EUR), P5 sedan sa stane skutočne best-selerom.

Zdroj: drive