BYD e2 – druhá generácia „ľudového“ elektromobilu za 13 704 eur

Treba si nám v Európe priznať, že takmer všetko podstatné  v oblasti elektrickej dopravy sa deje v Číne. Kým európske automobilky ešte len predstavujú koncepty dostupných elektromobilov, ako nedávno učinil aj VW s modelom ID.2all, mnohé automobilové koncerny a start-upy v Číne už takéto elektromobily niekoľko rokov vyrábajú a dokonca uvádzajú na trh ich nové generácie. K takýmto automobilkám sa nedávno pridala aj BYD, ktorá včera uviedla na trh najnovšiu generáciu svojho „ľudového“ elektromobilu e2. Kým ale sériová verzia elektromobilu vychádzajúca z konceptu Volkswagen ID. 2all bude na európskych trhoch k dispozícii až v roku 2025 za cenu nižšiu než 25 000 €, čínska automobilka ponúka svoj plne elektrický model už dnes za cenu 102 800 juanov (približne 13 704 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). 

BYD e2 bol 5.4. 2023 uvedený na trh v Číne s dojazdom 405 km podľa metodiky CLTC.  Prví zákazníci na BYD e2 získajú 2 roky bezplatného internetového pripojenia a doživotnú záruku na pohonný systém.

predchádzajúca generácia BYD e2 tiež nebola špatným autom

Pripomenieme, že BYD e2 bol pôvodne uvedený na trh v septembri 2019 ako vozidlo určené pre taxislužby. V roku 2020 sa BYD podarilo predať 19 616 elektrických hatchbackov e2. Pokiaľ ide o rok 2021, jeho predaj opäť vzrástol a dosiahol 34 265 vozidiel. Ale v roku 2022 BYD zastavil výrobu e2. Jeho predaj tak klesol na 17 935 áut. A teraz sa e2 vracia na trh, ale už s novou platformou, mierne pozmeneným dizajnom a úplne prepracovaným interiérom auta.

Obnovený BYD e2 stojí na e-platforme 3.0 . Teraz je umiestnený ako auto v sérii BYD Ocean , takže jeho vonkajší dizajn bol prepracovaný viac v duchu tejto série elektromobilov. Predná časť auta má uzavretú mriežku chladiča a prvok v tvare X v prednom nárazníku. Predné svetlá e2 sú rovnaké ako v predchádzajúcej generácii, ale sú prepojené s čiernym lemom. Rozmery nového BYD e2 sú: 4260 mm na dĺžku,  1760 mm na šírku, 1530 mm na výšku. Rázvor osí kolies je 2610 mm. Takže elektrický „ľudový“ BYD e2 je výrazne dlhší pripravovaný „ľudový“ model od VW s označením ID.2all ( s dĺžkou 4050 mm) a je takmer rovnako veľký, ako benzínový VW Golf poslednej generácie.

BYD e2 zásobuje energiou batéria typu LFP s kapacitou 43,2 kWh. Tá poháňa elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní). Deklarovaný dojazd e2 je 405 km (CLTC), čo je na ľudové vozidlo dostatočná hodnota, ale výkon elektromobilu trochu chýba. Pripomeňme, že chystaný model VW ID.2all by mal dostať elektromotor s veľmi slušným výkonom – 166 kW.  V každom prípade je model BYD e2 umiestnený ako rodinné auto do mesta, takže bude väčšinou hrať úlohu „prepravníka“ detí.

Interiér BYD e2 novej generácie

Interiér BYD e2 bol úplne prepracovaný. Teraz vyzerá oveľa bližšie k iným novým modelom BYD. Má trojramenný volant v tvare D, požičaný z iných áut série Ocean ( Seal , Dolphin ). Aj jeho stredový tunel pripomína autá série Ocean. Obrazovka multimediálneho systému e2 má 12,8-palcový otočný displej. Prístrojová doska má uhlopriečku 8,8 palca. Štandardne dostala e2 aj NFC kartu, Bluetooth kľúč a tepelné čerpadlo na podporu kúrenia.

Cena

 Aktualizovaný BYD e2 sa dá kúpiť v dvoch stupňoch výbavy. Základný variant stojí 102 800 juanov (13 704 eur). Čo sa týka vyššej výbavy, jej cenovka dosahuje 109 800 juanov (14 637 eur). K tomu ale BYD ponúka zákazníkom prvých e2 aj nejaké darčeky, vrátane 2 rokov bezplatného internetového pripojenia (5G/mesiac) a doživotnej záruky na pohonný systém.

čínska mladá rodina má o jeden dôvod na radosť viac v podobe BYD e2

Namiesto záveru

Koncern BYD ale nepovedal v segmente “ľudových” elektromobilov posledné slovo. Na ceste k zákazníkom je už aj malé mestské vozidlo BYD Seagull (Čajka) s cenovkou hlboko pod 10 000 eur. Pritom značka BYD je zárukou kvalitného vozidla aj v tejto triede. Nuž čo, úspešne presadzovaná politika sankcii EÚ voči krajinám východu, prináša svoje plody – musíme si za “ľudový” elektromobil priplatiť – a to pomerne dosť. Nehľadiac na to, že sa európskeho dostupného elektromobilu dočkáme až za 2 roky. Kde dovtedy budú čínski výrobcovia, nie je ťažké odhadnúť!

Zdroj: carnewschina