NIO EC7 – elegancia je sila. Elektrické SUV kupé.

Dňa 24. decembra spoločnosť NIO oficiálne predstavila dva modely zo svojej zostavy – úplne nové SUV kupé EC7 a vynovenú verziu svojho prvého sériovo vyrábaného elektromobilu z roku 2018 – ES8 , ktoré podporuje jeho nová platforma NT2.0 . Spoločnosť NIO tiež uviedla na trh 3. generáciu  Swap Station – výmenníkovej stanice batérii pre elektromobily a 500kW rýchlo nabíjaciu stanicu vlastnej výroby. 

EC7 je po EC6 druhé SUV kupé značky NIO. Vďaka optimalizovanému vonkajšiemu dizajnu má EC7 koeficient odporu vzduchu len 0,23 Cd, čo je podľa NIO najnižšie zo všetkých sériovo vyrábaných SUV na svete.

NIO EC7 je plne elektrické SUV kupé a jeho slogan Elegance is the power ( Elegancia je sila) je v tomto prípade veľavravný. Elegantné auto bude po jeho uvedení na európskom trhu robiť asi veľmi silný prievan v segmente nemeckej prémiovej trojky. Veľkosť elektrického SUV kupé je 4 968 mm na dĺžku, 1 974 mm na šírku a 1 714 mm na výšku, s rázvorom 2 960 mm ho zaraďuje do triedy v ktorej sa nachádzajú BMW X6, alebo Mercedes GLE, pričom jeho čínska cenovka sa začína na úrovni 65 951 eur. Pre porovnanie, BMW X6 má rozmery 4 935 / 2 004 / 1 696 mm s rázvorom 2 975 mm a cenu od 82 950 eur a Mercedes GLE kupé má rozmery 4918 x 2003 x 1720 mm s rázvorom 2 935 mm a ponúka sa s cenou od 93 264 eur.

NIO EC7 je vybavený 180 kW motorom s permanentným magnetom vpredu a 300 kW indukčným motorom vzadu, čo umožňuje motoru dosiahnuť maximálny výkon 480 kW. Pohonné ústrojenstvo umožňuje EC7 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, čo z neho robí najrýchlejšie akcelerujúce SUV od NIO.

EC7, rovnako ako všetky autá NIO na platforme  NT2, prichádza s tromi možnosťami batérie: základná 75 kWh batéria ponúka dojazd 490 km v testovacom cykle CLTC, vyššia 100 kWh batéria, dojazd 635 km, a najvyššiu kapacitu ponúka 150 kWh batéria s predpokladaným  dojazdom 940 km na jedno nabitie. (150 kWh batéria je len plánovaná, keďže bude v ponuke asi až v priebehu budúceho roka). Dojazd špičkových modelov elektromobilu NIO EC7 prekonáva dojazdy bežných verzii podobne veľkých áut s benzínovým motorom, takže otázniky okolo dojazdu elektromobilov budú onedlho bezpredmetné.

NIO EC7 štandardne dodáva s elektrickým zadným krídlom, čo je funkcia, ktorú mnohí ľudia od športového vozidla očakávajú. NIO ponúka pre strechu EC7 prvýkrát aj možnosť inteligentného stmievacieho skla, ktoré sa automaticky stemní na prudkom slnku.

EC7 má výkonnejší hardvér asistovaného riadenia, ktorý sa nachádza na platforme NT 2.0 a hlavne LiDAR a kamerové moduly na streche. Elektronické systémy auta podporuje čip Nvidia Orin zabezpečujúci funkcie pre inteligentný kokpit.

Zverejnené boli aj ceny EC7 : model so 75 kWh batériou sa v Číne ponúka za 488 000 juanov ( približne 65 951 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), EC7 so 100 kWh batériou – 546 000 juanov (73 790 eur) a EC7 bez batérie (BaaS) za 418 000 juanov (56 491 eur). Prenájom batérie 75kWh bude stáť približne 132 eur za mesiac. Prenájom 100kWh batérie bude k dispozícii za poplatok 227 eur mesačne. Okrem toho je k dispozícii aj edícia Premier so 100 kWh batériou, interiérom Nappa, 21″ elegantnými kolesami , elektronickým hlasovým asistentom NOMI Mate 2.0 a 6-piestikovými brzdami v oranžovej farbe Airglow za 578 000 (78 114 eur).

Elektrické SUV kupé NIO EC7 sa začne dodávať v Číne od mája 2023 . Súčasní kupujúci EC7 získajú 10-ročnú záruku pri neobmedzenom počte najazdených kilometrov, až šesť bezplatných výmen batérie za mesiac a možnosť bezplatného domáceho nabíjania.

Zdroj: carnewschina, NIO

.