Great Wall ORA White Cat – elektrická Biela mačka

Mnoho sporov o zmysluplnosti elektromobilov sa začína otázkou o dojazde, nabíjaní, či slabej nabíjacej infraštruktúre.  Akoby každý jazdil denne 500 – 600km, počas takej jazdy si nevypil ani kávu a do svojho auta nikdy netankoval benzín. Áno, niektoré elektromobily sú skôr demonštráciou gigantického výkonu a vynikajúcich jazdných vlastností za „nekresťanské peniaze“, ako každodenne prakticky využiteľné autá. No ak aj sú niektoré elektromobily trochu sporné,  určite sa táto charakteristika netýka malých elektrických áut do mesta. Kto musí denne tráviť desiatky minút v kolónach na vjazde do veľkých miest a potom jazdiť okruhy po mestskej džungli v nádeji na posledné voľné parkovacie miesto, vie o čom píšem. Ak niekde majú elektromobily zmysel, určite je to – v meste.

ORA Biela mačka ( White cat)

Spoločnosť Ora, ktorá je súčasťou spoločnosti Great Wall a špecializuje sa na výrobu elektrických vozidiel, nedávno prezentovala pekný príspevok do práve tohto segmentu. V Číne už začala s predajom tretieho modelu tejto elektrickej rady – mestským autíčkom White Cat s dojazdom 401 kilometrov (NEDC).

Dizajn auta zodpovedá názvu. V spoločnosti GW Motors dizajnéri vozidla zjavne zamierili na ženskú časť účastníkov cestnej premávky. Auto vyzerá ako domáca mačka na pohovke. Očakáva sa, že jeho „roztomilé“ tvary určite prilákajú pozornosť ženského publika.

Ora White Cat je postavená na modulárnej platforme ME. Superkompaktný elektromobil je dlhý 3 625 mm, široký 1 660 mm, vysoký 1 530 mm a má rázvor náprav 2490 mm.

jednoduchý, ale pekný a moderný interiér Bielej mačky

Objem batožinového priestoru je 173 litrov, so sklopeným operadlom zadnej pohovky – 867 litrov, pričom maximálna dĺžka nákladu v tomto prípade by nemala presiahnuť 1320 mm.

Základné prevedenie White Cat je vybavené elektromotorom s výkonom 35kW (125 Nm) a batériou s kapacitou 34 kWh, pričom jeho dojazd je 360 ​​km (podľa cyklu NEDC). Druhá verzia je vybavená motorom s výkonom 45kW (130 Nm) a 38 kWh batériou, ponúka deklarovaný dojazd je 401 km. V obidvoch prípadoch je elektromotor umiestnený na prednej náprave. Zatiaľ  Ora White Cat používa zastaraný typ lítiovej batérie, účinnejšia batéria s valcovými článkami sa objaví neskôr.

Čas zrýchlenia pre obe verzie je rovnaký: z pokoja do 50 km / h – za 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 102 km / h.

Celý nabíjací cyklus z 3,3 kW zdroja energie bude trvať 10 hodín a na staniciach s funkciou rýchlejšieho nabíjania (6,6 kW) bude nabitie batérie o 80 percent trvať 40 minút.

Interier “Bielej mačky”

Moderný, aj keď jednoduchý interiér  White Cat dostal palubnú dosku z tvrdého plastu a na ňom veľký združený displej, kde je informačný a zábavný komplex skombinovaný do jedného 23-palcového bloku. Ovládanie klimatizácie sa vykonáva prostredníctvom multimediálnej obrazovky.

Elektromobil je vybavený:

  • Bezdrôtovým nabíjaním smartfónov ;
  • Systémom na udržanie vozidla v jazdnom pruhu;
  • ESP a systémom núdzového brzdenia.
Nie celkom biela mačka vo Veľkej bielej mačke sa cíti ako doma

Aj v základnej verzii je elektrické vozidlo Great Wall Biela mačka vybavené vykurovacím a chladiacim okruhom pre batériu, čo má pozitívny vplyv na predĺženú životnosť batérie. K dispozícii je tiež systém rekuperácie elektrickej energie počas brzdenia.

miesto pre zadných pasažierov je pre dvoch cestujúcich dostatočné

Cena

Cena základnej výbavy   na malý mestský elektromobil Great Wall je v domovskej Číne 10 800 USD. Najvyššia výbava bude stáť 12 700 USD. Spoločnosť GW Motors nevylučuje certifikáciu „ Bielej mačky“ aj mimo Číny. Ak by s podobnými cenami prišla aj ku nám, asi by z tohto malého predátora konkurencia šťastná nebola. Ale zákazníci a zvlášť zákazníčky, určite áno. Mačky sú vo všeobecnosti veľmi užitočné!

Zdroj:

mag.auto