Great Wall ORA Good Cat – elektrická Dobrá mačka

Mestské elektrické autíčko s jemným náznakom dynamiky na spôsob Porsche – tentoraz dizajnéri v Great Wall zacielili na mladých dynamických ľudí. A nielen na nich – lebo dizajn sa naozaj vydaril.

Podznačku Ora vytvoril čínsky koncern Great Wall na predaj elektrických vozidiel. Ora Good Cat je po elektrickom liftbacku Ora iQ5 a hatchbackoch Ora Black Cat a Ora White Cat štvrtým modelom pod novou značkou. Posledné dva uvedené modely sa predtým volali Ora R1 a Ora R2, ale nedávno boli rebrandované tak, aby zacielili na mladšie publikum, a názvy boli zmenené na „mačkovité“.

Exteriér päťdverového vozidla má na svedomí Emanuel Derta, ktorý je považovaný za „bývalého dizajnéra Porsche“. Čínske médiá samozrejme vidia zdroj žabích očí v rodine 911.

Pri svojej dĺžke 4235 mm má Great Wall ORA Good Cat rázvor náprav 2650 mm. Šírka a výška novinky sú 1825, respektíve 1596 mm. “Dobrá mačka” je teda veľkosťou porovnateľná s elektrickým VW ID.3, ale svojim dizajnom a hlavne cenovkou mieri na celkom odlišnú skupinu zákazníkov.

Dobrá mačka ORA pri pohľade zboku nepoprie gény predátora

ORA Good Cat bude poháňaný elektromotorom United Automotive Electronics TZ153XS000. Jeho výkon je 105 kW (143 k; 210 Nm) a pre takéto autíčko je viac než dostatočný. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km / h. Neskôr bude dostupná aj výkonnejšia verzia GT.

Dobrá mačka ORA nabitá energiou pripravená zaútočiť

Priemerná spotreba energie sa odhaduje na 13,2 kWh / 100 km. Dojazd je potvrdený na 501 km (NEDC). Motor je napájaný lítium-iónovou batériou vyrobenou spoločnosťou Honeycomb Energy Technology. Päťdverová „Dobrá mačka“ začala zbierať predobjednávky 25. septembra a v obchodných zastúpeniach sa objavila už v októbri 2020.

Za interiér Dobrej mačky ORA by sa nehanbilo ani Porsche

Interiér sa ukázal ako originálny a prémiový: na zverejnených fotografiách je zdobený kožou v dvoch farbách a je vybavený dvoma monitormi (pre prístrojový panel a multimediálny systém), spojenými do jedného celku.

Miestami prešívaná syntetická koža pokrýva palubnú dosku, sedadlá a vnútorné opierky dverí. Ovládacie prvky klimatizácie spolu s núdzovým svetlom a prepínačom režimov prevodovky sú pokovované. V blízkosti sú viditeľné dva porty USB. Samozrejmosťou je pekné zapracovanie panoramatickej strechy.

Podľa niektorých informácii by sa model mohol vďaka spolupráci Great Wall s nemeckým koncernom BMW, objaviť aj v Európe. Zatiaľ sa skôr európske prémiové modely objavujú v elektrifikovanej verzii v Číne ( ako napr. BMW iX3), ale pospolitý ľud európsky, by s radosťou privítal aj obrátený tok technológii. Zvlášť keď sa jedná o milé, vyspelé a ekologicky nezávadné predstaviteľky elektrickej fauny juhovýchodnej Ázie – napríklad Mačky. Či už niekto preferuje Čierne, Biele, alebo tie najlepšie -Dobré!

Zdroj:

carsweek