Geely Galaxy E8 s výkonom 475 kW sa začal v Číne predávať za 23 971 eur

Automobilka Geely, na Slovensku zastúpená cez značku Volvo, ktorá buduje závod na výrobu elektromobilov pri Košiciach, pravidelne pripravuje pre motoristov jeden vydarený elektrický model, za druhým. Svojej povesti nezostala nič dlžná ani na konci roku 2023 a motoristov potešila pred Vianočnými sviatkami pekným a výkonným elektrickým sedanom, ktorý ozdobila pre nás tým najkrajším klenotom – atraktívnou cenovkou.

Geely Galaxy E8 je elektrický sedan veľkosti Audi A6 s najnižším koeficientom odporu vzduchu medzi súčasnými sériovo vyrábanými autami. Elektromobil môže mať výkon až 475 kW a dojazd 665 km. Elektrický sedan E8 bude druhým autom, ktoré využije batériu Golden Brick od Zeekru. Vo vnútri má E8 obrovskú 45-palcovú 8K obrazovku podporovanú čipom Snapdragon 8295. Predpredaj v Číne sa začal s atraktívnou počiatočnou cenou 188 000 juanov (približne 23 971 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Dodávky Galaxy E8 sú naplánované na január 2024.

Značka Galaxy bola uvedená na trh ako nová elektrická séria pod automobilkou Geely začiatkom roku 2023. Teraz je však postavená už ako nezávislá značka so svojim logom, webovou stránkou, obchodným zastúpením a plánom na rozsiahly modelový rad, ktorý bude do roku 2025 obsahovať sedem áut. Názov značky je „Geely Galaxy“. Elektrický sedan E8 je tretí model pod novou značkou. Je umiestnený ako vlajková loď elektrickej značky, hoci jeho základná výbava má pomerne nízku cenu.

Geely Galaxy E8 stojí na architektúre SEA, ktorá je základom väčšiny elektrických áut koncernu Geely, vrátane áut Zeekr , modelov Volvo EX30, Polestar 4 atď. Jeho predná časť má tenké LED svetlá a podsvietenú prednú masku so 158 LED prvkami a aerodynamicky stvárnený nárazník. E8 má výsuvné kľučky dverí, malé bočné zrkadlá a aerodynamicky optimalizované ráfiky. Zozadu má dve tenké zadné svetlá s nápisom Geely medzi nimi. Geely Galaxy E8 je veľký sedan s rozmermi 5010 mm na dĺžku, 1920 mm na šírku, 1465 mm na výšku a rázvorom 2925 mm. Je teda o 20 cm dlhší ako u nás populárna Škoda Superb. Podľa Geely má toto auto najnižší koeficient odporu vzduchu spomedzi všetkých sériovo vyrábaných osobných áut – iba 0,199 Cd. Pre prehľadnosť, doterajší líder v tejto kategórii – Mercedes- EQS má koeficient odporu vzduchu 0,200 Cd.

ModelKoeficient odporu (Cd)
Geely Galaxy E80,199
Mercedes-Benz EQS0,200
NIO ET70,208
Tesla Model S Plaid 20210,208
Lucid Air0,201
IM L70,210
GAC Aion S Plus0,211
BYD Seal0,219
tabuľka porovnáva koeficient odporu vzduchu Galaxy E8 s vybranými modelmi

Kufor Geely Galaxy E8 má kapacitu 420 l. Nie je to výnimočné číslo, ale E8 dokáže ponúknuť aj predný kufor s objemom 53 l. Elektrický sedan E8 má systém zavesenia McPherson na prednej náprave a nezávislé zavesenie na zadnej náprave. Vozidlo jazdí na kolesách rozmeru 235/50 R18 alebo 245/45 R19.

Geely Galaxy E8 základnej úrovne má 200 kW elektromotor na zadnej náprave napájaný 62 kWh LFP batériou. Stojí na 400V systéme a má dojazd 550 km (podľa CLTC). Druhá verzia E8 má rovnaký e-motor ale LFP batériu má s kapacitou 76 kWh. Ide o batériu Golden Brick vyvinutú spoločnosťou Zeekr. Táto batéria môže pracovať v širokom rozsahu teplôt a ponúka 83,7% využitie objemu. Dokáže sa nabiť až na 500 km dojazdulen za 15 minút. Najvyššia úroveň výbavy Geely Galaxy E8 má na palube dva elektromotory s kombinovaným výkonom 475 kW. Tie sú napájané rovnakými batériami LFP Golden Brick, ktoré postačujú na dojazd 620 km. Jeho pohonné ústrojenstvo je podobné ako Zeekr 007. Elektrický sedan E8 dokáže zrýchliť na 100 km/h za 3,49 sekundy. Podľa Geely sedan Galaxy E8 zvládol aj losí test pri rýchlosti 82 km/h.

Vo vnútri má Geely Galaxy E8 veľkú 45-palcovú obrazovku s rozlíšením 8K so vstavaným čipom Qualcomm Snapdragon 8295, ktorý pokrýva celú palubnú dosku. Obrazovka pozostáva z prístrojového panela, centrálnej riadiacej obrazovky a obrazovky zábavy druhého pilota s efektívnou zobrazovacou plochou 1130 mm x 138 mm s hrúbkou 9,8 mm. Zároveň je táto obrazovka odolná proti odtlačkom prstov, odolná voči oslneniu, prachu a vode. Pracuje na čipe Snapdragon 8295 od Qualcommu. Volant E8 má dva lúče a ploché dno. Volič jazdných režimov je na stĺpiku riadenie za volantom. Stredový tunel Galaxy E8 má bezdrôtové nabíjacie podložky, blok fyzických tlačidiel a skrytú priehradku. Ďalšími funkciami E8 sú pokročilý projekčný displej AR-HUD a 12 reproduktorov Infinity.

Geely Galaxy E8 je k dispozícii v predpredaji s počiatočnou cenou 188 000 juanov (23 971 eur). Zákazníci si môžu rezervovať E8 za 1 000 juanov (130 eur) a užiť si zľavu 6 000 juanov (780 eur), keď sa E8 začne dodávať. Na domácom trhu sa Geely Galaxy E8 stane lacnejším variantom Zeekru 007. Bude konkurovať ostatným elektrickým sedanom, ako Neta S, BYD Han, BYD Seal, Rising F7, atď.

Pri pohľade na cenník Geely Galaxy E8 je celkom pochopiteľná frustrácia predstaviteľov európskych automobiliek. Vysoké ceny na energie vyvolané nekonečným kolotočom najrôznejších sankcii smerovaných proti dodávateľom základných energetických nosičov ale aj vyspelých technológii, neviedli k ničomu inému, ako výraznému zníženiu konkurencieschopnosti európskych výrobcov. Ani Ruskej Federácii, ani Čínskej ľudovej republike nijak výrazne neublížili, ba priam naopak, ich postavenie na svetových trhoch sa výrazne upevnilo. Pre Slovensko nastal čas sa intenzívne zamyslieť, do akého stavu nás slepé nasledovanie bruselskej politiky môže priviesť. Hrdosť európskej elektromobility VW ID.7 s cenovkou takmer tri krát vyššou ako je stanovená za väčšie a výkonnejšie Geely Galaxy E8, vo svete za chvíľu už nikoho nebude zaujímať.

Zdroj: carnewschina, araver , galaxygeely , auto.cz