Elektromobily NIO dostanú 4D zobrazovací radar NXP pre vyššiu bezpečnosť jazdy

4D zobrazovací radar umožňuje autám detekovať a klasifikovať objekty, ako sú iné vozidlá a zraniteľní účastníci cestnej premávky na diaľniciach a v zložitých mestských scenároch na vzdialenosť až 300 metrov.  Výrobca počítačových čipov NXP Semiconductors so sídlom v Holandsku oznámil, že čínsky výrobca elektrických vozidiel (EV) NIO prinesie do svojich elektromobilov 4D zobrazovacie radarové riešenie, ktoré ponúka výhody ďaleko presahujúce výhody tradičného radaru.

niektoré systémy jazdnej asistencie

4D zobrazovací radar výrazne zlepší výkon predného radaru v dnešných vozidlách a technológia zobrazovacieho radaru NXP rozširuje funkčnosť radaru od merania vzdialenosti a rýchlosti o meranie smeru, uhla príjazdu a prevýšenia, uviedol výrobca čipov. Tieto vozidlá budú schopné odhaliť a klasifikovať objekty, ako sú iné vozidlá a zraniteľní účastníci cestnej premávky na diaľniciach a v zložitých mestských scenároch  na vzdialenosti až 300 metrov, čím prinesú vodičom vozidiel vyššiu bezpečnosť na cestách a komfort jazdy, uvádza sa v tlačovej správe.

rozdiel medzi súčasným radarom a 4D radarom

Digitálne oblaky bodov detekovaných objektov s jemným rozlíšením zlepšujú mapovanie prostredia a pochopenie scény, umožňujúce detekciu a klasifikáciu objektov mimo dosahu ľudského zraku pri meraní rýchlosti objektov prakticky za každého počasia a svetelných podmienok, uviedol NXP.

Táto technológia je kľúčovým krokom pri zlepšovaní bezpečnosti na cestách a záchrane životov tým, že umožňuje autu „vidieť“ motorku idúcu blízko veľkej dodávky alebo dieťa, ktoré vchádza na cestu medzi zaparkovanými autami.

Zobrazovacie radarové riešenia NXP sú ideálne pre pokročilé, vysokovýkonné predné radarové aplikácie, uviedla spoločnosť a dodala, že ako súčasť celej rodiny radarových produktov NXP ponúkajú bezproblémovú škálovateľnosť výkonu a opätovné použitie dizajnu softvéru a hardvéru naprieč radarovými platformami.

senzory ” počítačového videnia” v moderných autách

Kombinované čipové sady radarového procesora a transceiveru poskytujú efektívne pokročilé radarové spracovanie a vysokovýkonnú RF technológiu na podporu služieb autonómneho riadenia úrovne 2+ a vyššej úrovne, uviedla NXP.

„Spolu s NXP budeme môcť urobiť ďalší krok smerom k zlepšeniu schopností vodičov,“ povedal Kevin Pan, asistent viceprezidenta rozvoja dodávateľského reťazca NIO.

“počítačové videnie” situácie na ceste

V Číne sa výrobcovia elektromobilov spoliehajú na kamerové systémy, ako aj LiDAR pre senzory asistovanej jazdy. Hlavná technologická cesta je založená na vízii, pričom asistenciu poskytujú radary s milimetrovými vlnami a LiDARy.

4D zobrazovací radar, ako rozšírenie technológie milimetrových vĺn, poskytuje možnosť presného merania výšky, čo môže efektívne doplniť výhody vizuálnych senzorov a zlepšiť rozpoznávanie stacionárnych a skrytých cieľov v kritických jazdných scenároch.

Zóny “zodpovednosti ” rôznych senzorov v moderných autách

Pokiaľ ide o ceny, vyspelé dodávateľské reťazce automobilového elektronického priemyslu a výrobný proces poskytujú široký priestor na zlepšenie ich dostupnosti po začiatku masovej výroby 4D zobrazovacieho radaru vo veľkom meradle.

Okrem partnerstva s NXP, NIO Capital, s Williamom Li, zakladateľom, predsedom a generálnym riaditeľom NIO, ako riadiacim partnerom, minulý mesiac investoval do SinPro, miestneho čínskeho výrobcu 4D zobrazovacích radarov.

Spoločnosť SinPro 12. apríla oznámila, že uzavrela kolo financovania série A vo výške niekoľkých stoviek miliónov juanov, ktoré vedie NIO Capital a investičný fond pod Xiaomi.

cieľom moderných systémov jazdnej asistencie je vytvoriť bezpečnejšie prostredie na cestách pre všetkých účastníkov

Vznik 4D zobrazovacej radarovej technológie posunie elektrické autá bezpečnejším a inteligentnejším smerom, povedal v tom čase Ian Zhu, ďalší riadiaci partner NIO Capital.

Zdroj: cnevpost , nxp