Leapmotor C16 – šesťmiestne elektrické SUV s cenou od 20 039 eur

Spoločnosť Leapmotor bola založená v roku 2015 a je jednou z prvých čínskych výrobcov elektrifikovaných automobilov. Po nedávnej dohode expanduje do zámoria v spolupráci s koncernom Stellantis, druhým najväčším európskym výrobcom automobilov. 28.júna 2024 bol oficiálne uvedený na trh Leapmotor C16 . Nové šesťmiestne SUV od spoločnosti Leapmotor podporované koncernom Stellantis prichádza v plne elektrickej verzii (BEV) a aj verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV).

Leapmotor C16 využíva architektúru Leap 3.0 a má dizajn CTC (batérie ako súčasť podvozku) 2.0. Plne elektrické modely využívajú 800 V technológiu. Okrem toho verzie s vyššou špecifikáciou prichádzajú so 128-riadkovým Lidarom od spoločnosti Hesai. Kupujúci majú na výber zo šiestich farieb: Starlight Silver, Starlight Purple, Skylight Grey, Pearl White, Metallic Black a Glazed Emerald. Vizuálne má Leapmotor C16 silnú podobnosť s modelom C10. Má priechodné svetlomety a uzavretú mriežku chladiča, ale jeho celkový tvar je svalnatejší. Auto jazdí na 21-palcových kolesách.

Leapmotor hovorí, že C16 kombinuje vlastnosti MPV s SUV. Variant EREV má rovnaké rozmery ako variant BEV s dĺžkou 4 915 mm, šírkou 1 905 mm a výškou  1 770 mm a rázvorom 2 825 mm. Pre lepšiu predstavu, Leapmotor C16 je o niečo dlhší ako Volkswagen Touareg pre 2024 rok, s rozmermi 4902mm/1984mm/1705mm a rázvorom 2903mm.

Verzie s predĺženým dojazdom EREV majú pod prednou kapotou štvorvalcový 1,5-litrový motor s maximálnym výkonom 68 kW, ktorý slúži len ako generátor elektrickej energie bez mechanického prepojenia na kolesá auta. Vozidlo poháňa elektromotor uložený na zadnej náprave, ktorý poskytuje výkon až 170 kW a krútiaci moment 320 Nm. Kapacita batérie je 28,4 kWh. Dojazd vozidla na čisto elektrický pohon je 200 km (CLTC) a kombinovaný dojazd je 1095 km. Spotreba paliva podľa metodiky WLTC je 6,19 l/100 km, zatiaľ čo pri použití metodiky CLTC je to 5,4 l/100 km, čo sú na vozidlo týchto rozmerov vynikajúce hodnoty.

Plne elektrická verzia (BEV) má 67,7 kWh batériu a tiež výkonnejší motor s výkonom 215 kW a krútiacim momentom 360 Nm. Maximálny dojazd plne elektrickej verzie je 520 km a jej nabitie z 30 na 80% trvá iba 15 minút. Treba poznamenať, že C16 je k dispozícii iba ako auto s pohonom zadných kolies (RWD).

Lidar je k dispozícii len pre najvyššie verzie auta.  Bezpečnostné systémy sú podporené nielen  128-riadkovým Lidarom, ale aj čipom Nvidia Orin X. Celkovo je vo vozidle 30 senzorov a teoreticky môže auto dosiahnuť asistenciu jazdy úrovne L3.

Vo vnútri vozidla sa nachádza 14,6-palcová centrálna obrazovka infotainmentu spolu s 10,25-palcovým prístrojovým panelom pred vodičom. Stredová obrazovka má zabudovaný čip Qualcomm Snapdragon 8295, ktorý ovláda funkcie, ako je 360° priestorový pohľad a hlasové ovládanie. Nechýba ani funkcia rozpoznávania tváre. Interiér je dostupný v bielej, oranžovej alebo fialovej farbe.

Zadní pasažieri majú k dispozícii 15,6-palcovú obrazovku multimediálneho systému, ktorá sa vyklápa zo strechy. Pasažieri v druhom rade dostanú elektricky nastaviteľné sedadlá, ktoré ponúkajú 145° ležanie spolu s vyhrievaním a ventiláciou. Malé stolíky sa vyklápajú zo zadnej časti predných sedadiel. Tretí rad sedadiel  bol navrhnutý tak, aby maximalizoval pohodlie cestujúcich s 947 mm zvislého priestoru pre hlavu a operadlom, ktoré je možné nastaviť o 10°. Cestujúci v treťom rade dostanú lakťovú opierku so šírkou 120 mm pod zadnými bočnými oknami a majú k dispozícii nabíjanie cez USB typu C. Prístup do tretieho radu je cez stredovú uličku so šírkou 160 mm. Predná a zadná časť auta používa dvojvrstvové zvukotesné sklo.

Ceny šiestich verzií sa pohybujú od 155 800 do 185 800 juanov (20 039 eur23 898 eur) a sú nasledovné:

Model C16: typ pohonu/verziaCena: juan (eur)
EREV smart155,800 (20 039 eur)
BEV  smart  161,800 (20 811 eur)
EREV premium  162,800 (20 940 eur)
BEV premium168,800 (21 711 eur)
EREV intelligent driving179,800 (23 126 eur)
BEV intelligent driving185,800 (23 898 eur)
interiér Leapmotor C16 za 20.000 eur

Podľa Leapmotor bolo 50 % predpredaja vykonaných rodinami s dvomi alebo viacerými deťmi, alebo 65 % prepredajov učinili trojgeneračné rodiny. Dodávky vozidla sa začnú budúci mesiac s cieľom navýšiť objem výroby zo súčasných 2 000 ks mesačne na 5 000ks v auguste. V súčasnosti nie sú žiadne správy o tom, či C16 bude jedným z modelov ponúkaných v Európe. Hoci séria T od Leapmotoru má byť viac orientovaná na export, súčasné plány počítajú s exportom do Európy modelu C10.

čínska rodina má dôvod na radosť, slovenským rodinám sa (vďaka nezmyselným dodatočným clám zavedenými EÚ) podobný dôvod na radosť vzďaľuje

Zdroj: Volkswagen, Leapmotor, carnewschina