E-NEVA -elektrické SUV od zbrojárskeho koncernu Almaz-Antej

Toto nie je produkt žiadneho startupu, ani dizajnérsky výstrel projektovej kancelárie bežného výrobcu automobilov. Atraktívne vyzerajúce elektrické SUV sa chystá vyrábať firma s najvyššími kompetenciami v oblasti špičkových strojárskych a elektrotechnických technológii. Ruský zbrojársky koncern ALMAZ-Antej, ktorý sa preslávil výrobou najmodernejších systémov protivzdušnej obrany, ako napr. S-300, S-400, S-500, ktorý je 15. najväčší zbrojársky producent na svete, sa chystá vstúpiť na trh elektromobility. Prednedávnom predstavil podrobnosti o jeho civilnom elektrickom SUV z názvom E-Neva. Najskôr boli zverejnené patentové obrázky sľubného SUV a neskôr aj oficiálne fotografie častí pripravovaného elektromobilu.

časť prednej masky elektrického SUV E-NEVA

Obranný koncern Almaz-Antej patentoval civilné auto vyvinuté vlastnými silami. Elektrické SUV je postavené na modulárnej platforme NEVA. Táto architektúra bola predstavená počas poslednej výstavy „Armáda-2021“ v podmoskovskom výstavnom cente v Kubinke. Platforma podporuje inštaláciu hybridného, alebo plne elektrického pohonu. Nové SUV bude mať obe verzie pohonu.

E-NEVA z patentových materiálov výrobcu

Podvozok pre elektrické SUV vyvinul Obuchovský závod patriaci koncernu Almaz-Antej. Za dizajn karosérie a interiéru zodpovedá Petrohradský Polytechnický inštitút. Elektrické SUV patrí podľa publikovaných parametrov dĺžky – 4,5 m do kategórie SUV strednej veľkosti. Priestorové parametre kabíny budú asi veľmi dobré kvôli dlhému rázvoru podvozku. Objem batožinového priestoru elektrického SUV je 610 litrov.

platforma NEVA pre hybridné a elektrické vozidlá od Almaz-Antej

Hybridný pohonný systém má 52-litrovú nádrž na stlačený plyn, ako aj batériu s pomerne veľkou kapacitou 70 kWh. Palivom pre hybridnú verziu bude stlačený vodík. Takéto SUV na jedno tankovanie (a nabitie) prejde 810 kilometrov. Auto bude mať pohon všetkých kolies s elektrickými motormi na oboch osiach a celkovým výkonom 320 kW (435 koní). Vysoký krútiaci moment s hodnotou 824 Nm bude elektrickému autu umožňovať zrýchliť z nuly na 60 km / h za 2,7 sekundy. Rýchlosť 100km/h bude schopné dosiahnuť za približne 5 sekúnd, čo je na takto veľké SUV veľmi slušný výkon. Čisté elektrické auto má mať dojazd na jednom nabití trakčnej batérie – 463 km a maximálnu rýchlosť – 197 km/h.

detaily interiéru E-Neva z patentových dokumentov

Podľa niektorých “in-sider” informácii má byť uvedená koncepcia pohonu špeciálne adaptovaná pre náročné klimatické podmienky ruského severu. Predpokladá sa použitie hybridného vykurovacieho systému pre ohrev interiéru a udržiavanie optimálnych teplotných parametrov trakčnej batérie vozidla, čomu zodpovedá aj pomerne veľká nádrž na stlačený vodík ( alebo LPG?). Ak sa nebude plytvať elektrickou energiou na vykurovanie vozidla a zohrievanie batérie, je celkom reálny aj zverejnený dojazd elektrického vozidla, dokonca aj podmienkach mrazov pod -20ºCelzia.

interiér E-Neva

Interiér E-Neva je vybavený digitálnym prístrojovým panelom, projekčným displejom so zobrazením informácie na čelnom skle a dotykovou obrazovkou multimediálneho systému s uhlopriečkou 15 palcov.

interiér E-Neva zdobí prehľadná obrazovka multimediálneho systému

Aká bude realita ukáže čas, ale koncern Almaz-Antej skúsenosti s prevádzkou vozidiel a zložitých elektronických systémov aj v prostredí arktických mrazov, určite má.

Poznámka na záver

Spoločnosť Almaz-Antej je najväčším obranným holdingom v Rusku. Koncern sa skladá zo 60 podnikov a zaoberá sa vývojom a výrobou zbraní pre protilietadlové raketové systémy. Najslávnejším produktom koncernu Almaz-Antej sú systémy PVO s dlhým dosahom, ako sú : S-300, S-400 a S-500, ale aj rádiolokačné systémy, automatizované systémy riadenia, zariadenia satelitnej navigácie a iné. Koncern je v 100% vlastníctve štátu. V štruktúre koncernu je aj Brianska automobilová továreň, ktorá ale vyrába super ťažké podvozky nosičov protilietadlových systémov.

Zdroj: news.drom