Exeed Exlantix ET vstupuje na trh za 24 372 eur vo verziách BEV aj EREV

Automobilka  Chery  založila  značku Exeed určenú pre výkonné elektrifikované vozidlá a 9. mája 2024 oficiálne uviedla  na trh model  Exeed Exlantix ET (v Číne známy ako Sterra ET), ktorý bude dostupný vo verziách batériového elektrického vozidla (BEV), ako aj vo verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Model bude dostupný v celkovo ôsmich variantoch s cenovým rozpätím 189 800 – 319 800 juanov (približne 24 372 41 065 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).  

Exeed Exlantix ET má  panoramatické strešné okno s plochou 2,38㎡ a jeho vonkajší dizajn sa vyznačuje uzavretou mriežkou chladiča, prednými a zadnými svetlami a výsuvnými kľučkami dverí, ktoré sú medzi elektrickými vozidlami čoraz obľúbenejšie. Okná sú vybavené 6 mm dvojvrstvovým vrstveným sklom na zníženie hladiny hluku. Štandardný objem batožinového priestoru je 546 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1 835 litrov. Pod prednou kapotou je ďalší odkladací priestor.

Exeed Exlantix ET je umiestnený ako stredne veľké SUV, meria 4955 mm na dĺžku, 1975 mm na šírku, 1698 mm na výšku, s rázvorom 3000 mm. Je postavený na elektrickej platforme E0X. Model Exlantix ET je vybavený prednými a zadnými elektromotormi, ktoré poskytujú maximálny výkon 183 kW pre predný motor a 230 kW pre zadný motor. Batéria vozidla využíva novú batériu CATL LFP 2.0 Shenxing, vďaka čomu je prvým sériovo vyrábaným automobilom, ktorý využíva túto technológiu. V extrémne chladných podmienkach -20 °C počas testovania vo Vnútornom Mongolsku sa auto nabilo z 20 % na 80 % len za 24 minút. Za normálnych podmienok pri 25 °C dokáže vozidlo doplniť dojazd na 400 km za 10 minút nabíjania.

Batéria Shenxing , ktorá ponúka veľmi rýchle nabíjanie bola predstavená v auguste minulého roka počas konferencie CATL. Batéria dokáže poskytnúť dojazd až 700 km. Napriek tomu, že obsahuje lacnú lítium-železofosfátovú (LFP) chémiu, podporuje nabíjanie 4C, čím sa podľa CATL stala prvou 4C LFP batériou na svete. (Pozn. C je  multiplikátor nabíjania batérie, ktorý hovorí, koľkokrát je možné batériu nabiť za hodinu. 4C teda znamená, že sa dá úplne nabiť za 15 minút a štyrikrát za hodinu). Exlantix oznámil , že počas testovania v extrémnom chlade pri -20 °C nabil model Exlantix ET z 20 na 80 % SoC za 24 minút. Predtým Exeed vykonal viac zimných testov, ako napríklad zmrazenie celého vozidla na 24 hodín pri teplote -30 °C, alebo vloženie batérie do mraziacej vody na jednu hodinu, potom vysušenie, namontovanie späť na auto a pokračovanie v jazde. Batéria Exlantix ET od Chery bola počas testovania tiež ponorená do mrazivej vody a úspešne absolvovala tento test. 

Verzia BEV je dostupná v piatich variantoch, s pohonom zadných kolies (RWD)  jedným elektromotorom,  alebo s pohonom všetkých kolies (4WD) s dvomi elektromotormi. Najvýkonnejší model ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť obmedzenú na  210 km/h. Vozidlo používa modernú  800-voltovú architektúru nabíjacieho systému, ktorá umožňuje  doplnenie energie pre batériu z 30 % na 80 % za 9 minút na zodpovedajúcej rýchlej nabíjacej stanici.

Modely EVElektrický motorBatériaDojazd (CLTC)
Pure Electric Pro (RWD)230 kW/425 Nm77 kWh625 km
Pure Electric Pro (4WD)Vpredu: 123 kW/238 Nm
Vzadu: 230 kW/425 Nm
77 kWh540 km
Pure Electric Pro Urban Smart Driving230 kW/425 Nm77 kWh625 km
Pure Electric max (RWD)230 kW/425 Nm100 kWh760 km
Pure Electric Ultra (4WD)Vpredu: 183 kW/266 Nm
Vzadu: 230 kW/425 Nm
100 kWh655 km

Verzia EREV ponúka zákazníkom na výber tri modely a je poháňaná zadným elektromotorom a 1,5 litrovým Turbo motorom na predĺženie dojazdu. Elektromotory, ktoré poháňajú kolesá vozidla sú napájané od 32 kWh lítium-železofosfátovej batérie od CATL. Výkon elektromotora je 195 kW s krútiacim momentom 324 Nm, zatiaľ čo spaľovací motor má výkon 115 kW a 220 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 7,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h.

Verzia EREVčisto elektrický dojazd 200 km CLTC a komplexný dojazd 1 518 km CLTC. Exeed zároveň tvrdí, že oficiálny nameraný komplexný dojazd je cez 2000 km. Verzia EREV je postavená na 400-voltovej architektúre a potrebný čas nabíjania na doplnenie batérie z 30 % na 80 % je 28 minút.

Bezpečnosť a pokročilé možnosti asistencie pri riadení sú prominentnými vlastnosťami Exlantix ET. Model je vybavený 30 senzormi a dvoma čipmi Orin-X od NVIDIA, ktoré poskytujú asistenciu pri jazde v meste a na diaľnici. Vozidlo podporuje funkcie, ako sú asistent jazdy pri vysokej rýchlosti, asistent jazdy v meste a funkcia asistenta parkovania.

Vnútri kabíny je veľká 15,6-palcová centrálna ovládacia obrazovka, ktorá integruje rôzne režimy vrátane režimov bábätka, domáceho maznáčika a karaoke. Vozidlo ponúka celý rad luxusných a komfortných prvkov, ako sú sedadlá s nulovou gravitáciou, ventilácia sedadiel, vyhrievanie a masážne funkcie. Obsahuje tiež audio systém Lion Melody Max s 23 reproduktormi, strešné okno s uhlopriečkou 2,38 ㎡ a samostatne vyvinutý systém monitorovania zdravotného stavu schopný monitorovať v reálnom čase srdcovú frekvenciu cestujúcich, krvný tlak a ďalšie zdravotné údaje.

Interiér vozidla je  ponúkaný v štyroch farbách: hnedá, šedá, čierna a fialová. Medzi štandardné prvky interiéru patrí 15,6-palcový centrálny ovládací displej multimediálneho systému s rozlíšením 2,5K, 10,25-palcový plávajúci LCD prístrojový panel a volant v tvare D. Hlasový asistent vo vozidle vychádza z modelu Lion AI. Zvukový systém vozidla pozostáva z 23 reproduktorov. Stredová konzola s úložným priestorom a možnosťou bezdrôtového nabíjania 2 telefónov.

Zdroj: carnewschina