BYD Sea Lion 07- zaujímavejší ako Tesla Y a za menší peniaz

Pre Teslu Model Y  nastávajú v Číne ťažké časy. Konkurentov pre tento najpredávanejší elektromobil na svete pribúda ako „húb  po daždi“.  Poprední čínski výrobcovia elektromobilov sa ani netaja snahou o zníženie trhového podielu americkej značky na domácom, ale aj zahraničnom trhu. Najväčší výrobca elektrických áut na svete, spoločnosť BYD, nemôže v tomto súboji chýbať a oficiálne uviedla na trh v Číne dlho očakávané stredne veľké SUV s názvom  Sea Lion 07.

Čínsky výrobca BYD predstavil BYD Sea Lion 07 na autosalóne Beijing Auto China 2024. Štýl modelu BYD Sea Lion nadväzuje na predprodukčnú verziu, ktorá debutovala na autosalóne v Guangzhou minulý rok. BYD Sea Lion 07 čerpá inšpiráciu z konceptu Ocean-X, ktorý pokračuje v dizajnovom jazyku BYD Seal. Vonkajšok vyzerá hladko a štýlovo, pričom svetlomety tvarovo pripomínajú svetlomety zo sedanu BYD Seal. Nové auto sa môže pochváliť aj ďalšími prvkami z BYD Seal, ako sú  výsuvné kľučky dverí, priebežné zadné svetlo, spojler na zadných dverách a strešný spojler. Namiesto zobrazenia „Build Your Dreams“ na zadnej strane je možné vidieť jednoduchšie logo BYD.

Elektrické vozidlo je založené na novej e-platforme 3.0 Evo a je najnovším prírastkom do série BYD Ocean. Nová e-Platforma 3.0 Evo sa môže pochváliť vyššou úrovňou integrácie, silnejším pohonným ústrojenstvom a výkonom nabíjania. Vylepšená platforma pre BEV obsahuje elektrický pohonný systém 12 v 1, ktorý zlepšuje integráciu oproti 8 v 1 , ktorá bola použitá v predchádzajúcej platforme e-Platforma 3.0. Nová e-Platform 3.0 Evo obsahuuje elektromotory, ktoré sa otáčajú až do 23 000 otáčok za minútu, čo je podľa BYD najvyššia rýchlosť spomedzi sériovo vyrábaných elektromotorov. BYD Sea Lion 07 sa dokáže nabiť z 10 na 80 % za 25 minút. Ako prvý model na svete dokáže plne využiť maximálnu kapacitu existujúceho verejného rýchleho jednosmerného nabíjania GB15 (štandard čínskej nabíjacej siete) 180 kW (750 V / 250 A).

Vylepšená technológia integrácie batériových článkov do konštrukcie podlahového roštu CTB (Cell-to-body battery) zvyšuje bezpečnosť vozidla pri čelnom náraze o 60 %, odolnosť kabíny voči deformácii o 50 %, pevnosť karosérie o viac ako 60 % v porovnaní s priemyselnými štandardmi a narušenie kabíny cestujúcich počas kolízií o menej ako 5 mm, čo výrazne zlepšuje bezpečnosť cestujúcich.

Sea Lion 07 je stredne veľké SUV s rozmermi: dĺžka 4 830 mm, šírka 1 925 mm a výška 1 620 mm, s rázvorom osí kolies 2 930 mm. Pod prednou kapotou je batožinový priestor s objemom 58 litrov a veľkosť zadného kufra je 500 litrov. 

Jeho základná verzia s pohonom zadných kolies (RWD) je poháňaná elektromotorom s maximálnym výkonom 170 kW a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm a dokáže zrýchliť z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 7,3 sekundy. Základný verzia Sea Lion 07  je napájaná lítium-železo-fosfátovou batériou s kapacitou 71,8 kWh, ktorá poskytuje dojazd 550 kilometrov podľa metodiky CLTC.

Dva vyššie varianty s pohonom zadných kolies (RWD) so strednou cenou majú výkonnejší elektromotor s maximálnym výkonom 230 kW a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm, pričom oba sú schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​sekundy. Obidva varianty sú poháňané Blade akumulátorom typu LFP s kapacitou 80,64 kWh a oba majú dojazd CLTC 610 kilometrov CLTC.

Verzia s najvyššou cenou má dva motory s kombinovaným špičkovým výkonom 390 kW a maximálnym krútiacim momentom 690 Nm, ktoré sú schopné šprintovať z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Variant poháňa LFP batéria Blade s kapacitou 80,64 kWh a má pre vozidlo zabezpečiť  dojazd CLTC 550 kilometrov.

Všetky štyri verzie Sea Lion 07 EV je možné nabiť z 10 percent na 80 percent za 25 minút, pričom čas nabíjania z 80 percent na 100 percent sa skráti na 18 minút (z bežných 30 minút). Pri extrémne nízkych teplotách môže Sea Lion 07 skrátiť čas nabíjania až o 40 percent, uviedol BYD.

Sea Lion 07 je vybavený systémom kokpitu DiLink 100, asistenčným systémom vodiča DiPilot 100 a inteligentným systémom riadenia krútiaceho momentu iTAC pre lepšiu ovládateľnosť vozidla. Systém DiPilot 100 je integrovaný s 12 ultrazvukovými radarmi, 5 radarmi s mm vlnami a 11 kamerami a ponúka pokročilú asistenciu vodiča úrovne L2 vrátane asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, adaptívneho tempomatu, asistenta udržania v jazdnom pruhu, rozpoznávania dopravných značiek a inteligentného riadenia rýchlosti. 

V interiéri BYD Sea Lion 07 vidíme štvorramenný volant s plochým dnom, kryštálový volič prevodov, fyzické tlačidlá pre základné ovládacie prvky a 50-palcový projekčný displej AR-HUD. Centrálna obrazovka ovládania multimediálneho systému s uhlopriečkou 15,6′ beží na systéme DiLink 100, pracujúcom na  6nm čipe s podporou hlasového ovládania niektorých funkcii vozidla. Ambientné osvetlenie okolo kabíny môžu byť nastavené do 128 farieb.

Vozidlo je vybavené zvukovým systémom Dynaudio s 12 reproduktormi. Medzi ďalšie funkcie patrí  napájanie spotrebičov ( napr. notebooku) s 220V zásuvky, karaoke systém a NFC bezkľúčový vstup. Okrem toho má vozidlo 11 bezpečnostných airbagov, systém monitorovania tlaku v pneumatikách a asistenciu monitorovania únavy vodiča.

BYD Sea Lion 07 sa dodáva v štyroch variantoch a jeho ceny začínajú na 189 800 juanov (24 372 eur).

550 štandard: 189 800 juanov (približne 24 372 eur)

610 Long Range: 199 800 juanov (25 656 eur)

610 Smart: 219 800 juanov (28 224 eur)

550 4WD Smart: 239 800 juanov (30 792 eur)

pod takúto ponuku sa z radosťou podpíše nejeden chlap

BYD ponúka zákazníkom, ktorí si objednajú Sea Lion 07 balík zahŕňajúci možnosť kúpy vozidla s 0-percentnou akontáciou, protihodnotu pri výkupe starého vozidla až do výšky 16 000 juanov a bezplatnú 7-kW domácu nabíjaciu stanicu a jej inštaláciu. So svojimi konkurenčnými cenami a novými pokročilými funkciami má BYD Sea Lion 07 za cieľ konkurovať najpredávanejšej Tesle Model Y na čínskom trhu.

tradične, BYD ukazuje zadné svetlá celej konkurencii

Zdroj: carnewschina, cnevpost