Xiaomi SU7 vstupuje na trh s cenou 27 628 eur. Šetrite, doba sa zmenila!

Spoločnosť Xiaomi usporiadala okázalú konferenciu v Pekingu, kde uviedla na trh tri verzie elektrického sedanu SU7. Prvý elektromobil od popredného svetového výrobcu spotrebnej elektroniky bol za posledné týždne postupne odhaľovaný, ale najväčším otáznikom zostávala jeho cena. Dlho očakávaný elektrický sedan SU7 bol dnes uvedený na trh s počiatočnou cenou 215 900 juanov (27 628 eur), čo je nižšia cena ako za základný model Tesla Model 3, ktorý v Číne začína na 245 900 juanov (31 468 eur). Spoločnosť oznámila, že 4 minúty po uvedení na trh dostalo auto 10 000 pevných objednávok, po 7-mich minútach už mali 20 000 objednávok a za 27 minút po uvedení auta kniha objednávok dosiahla úroveň 50 000 pevných objednávok.

Lei Jun na pódiu predstavil deväť farebných možností SU7

Lei Jun, generálny riaditeľ spoločnosti, strávil na pódiu asi dve hodiny rozprávaním o novom aute a priamy prenos mal na WeChat vyše 2 milióny divákov. Lei Jun, generálny riaditeľ spoločnosti Xiaomi, začal prezentáciu tým, že privítal svojich konkurentov, Williama Li, generálneho riaditeľa spoločnosti Nio, He Xiaopenga, predsedu predstavenstva Xpeng, a Li Xianga, generálneho riaditeľa spoločnosti Li Auto, ktorí boli v publiku. „Všetci nám v minulých rokoch dali veľa podnetov, aby sme sa počas vývoja EV vyhli nástrahám na ceste jeho vývoja,“ vyjadril vďačnosť Jun.

Zľava: William Li (Nio), He Xiaopeng (Xpeng) a Li Xiang (Li Auto) na úvodnej konferencii Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 stojí na platforme Xiaomi Modena a jeho rozmery sú 4997 mm na dĺžku, 1963 mm na šírku a 1455 mm  na výšku s rázvorom 3000 mm. Auto má veľký 105-litrový batožinový priestor pod prednou kapotou a zadný kufor s objemom 517 litrov.

Xiaomi SU7 prichádza v troch variantoch pohonnej jednotky:

SU7 štandard za 215 900 juanov ( približne 27 628 eur podľa aktuálneho kurzu NBS)

  • Batéria LFP Blade od BYD s kapacitou 73,6 kWh
  • Dojazd 700 km podľa  CLTC
  • Jednomotorový pohon zadných kolies (RWD), výkon 220 kW, krútiaci moment 400 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,28 sekundy a maximálna rýchlosť 210 km/h
  • Xiaomi Pilot Pro ADAS
  • 400V architektúra (486V)
  • dokáže nabiť na 350 km jazdy za 15 minút nabíjania

SU7 Pro za 245 900 juanov (31 468 eur) – rovnako ako za Teslu Model 3 v Číne

  • Batéria od CATL Shenxing s kapacitou 94,3 kWh
  • dojazd 830 km podľa metodiky CLTC
  • 400V architektúra (486V)
  • jednomotorový pohon zadnej nápravy (RWD), výkon 220 kW, krútiaci moment 400 Nm

Verzia SU7 Max Performance za 299 900 juanov (38 378 eur)

  • batéria s kapacitou 101 kWh od CATL Qilin
  • Dojazd 800 km CLTC
  • Zrýchlenie 0-100 km/h za 2,78 sekundy, maximálna rýchlosť 265 km/h
  • Xiaomi Pilot Max ADAS
  • 800V architektúra (871V)
  • Vozidlo sa dokáže nabiť na 510 km dojazd za 15 minút nabíjania
  • Pohon všetkých kolies (4WD), dva elektromotory s kombinovaným výkonom 495 kW (663 k), krútiacim momentom 838 Nm

Pre porovnanie, základný model Tesla Model 3 (Highland) začína v Číne na rovnakej úrovni ako SU7 Pro s cenovkou 245 900 juanov (31 468 eur). Má dojazd 606 km CLTC vďaka 60 kWh batérii LFP od CATL a jedinému motoru RWD s výkonom 194 kW (260 k). Porovnanie rozmerov (D/Š/V):

  • Xiaomi SU7: 4997/1963/1455 mm, rázvor 3 000 mm
  • Tesla Model 3: 4720/1848/1442 mm, rázvor 2875 mm

Vo vnútri auta ponúka chladničku s objemom 4,7 litra, čo postačí na 6 plechoviek. Dizajnéri veľa mysleli na úložný priestor a SU7 obsahuje veľa inteligentných priehradiek na notebooky alebo smartfóny

Lei Jun predtým potvrdil, že tím výskumu a vývoja inteligentnej jazdy spoločnosti pozostáva z 1 500 inžinierov a dnes predstavil výsledky. Xiaomi SU7 bude mať dve možnosti pokročilého asistenčného systému vodiča (ADAS):

  • Xiaomi Pilot Pro
    • Na základe kamerovej vízie, ako Tesla
    • Čip Nvidia Drive Orin s výpočtovým výkonom 84 Tops
  • Xiaomi Pilot Max
    • kamerová vízia + Lidar
    • Funkcia asistovaného riadenia mesta NOA sa začne testovať v apríli a do mája bude dostupná v 10 mestách. Potom sa bude rozširovať po celej Číne.
    • dva čipy Nvidia Drive Orin s 508 Tops

Xiaomi SU7 podporuje aj konektivitu Apple CarPlay a iPad. Červené tlačidlo na volante dokáže aktivovať Xiaomi Pilot. Xiaomi je v interiéri celkom tradičné, taktiež môžete vidieť množstvo fyzických tlačidiel.

Xiaomi SU7 bol uvedený na trh v Číne v troch verziách s cenovým rozpätím 215 900 – 299 900 juanov (27 62838 378 eur). Plne elektrický sedan sa už dostal do 59 obchodov v 29 mestách po celej Číne a dodávky sa začnú koncom apríla. V Číne bude Xiaomi SU7 konkurovať desiatkam plne elektrických sedanov v rozmedzí 200 – 300 000 juanov, ako sú BYD Seal, BYD Han, Deepal SL03, Xpeng P7i alebo Nio ET5.

Zdroj: CarForLife

Na Slovensku by sa Xiaomi SU7 vo svojej cenovej kategórii porovnával s miniatúrnym Fiat 500e (28 990 eur),  len o málo väčším Opel Corsa -e (33 950 eur), ešte väčším Hyundai Kona Electric (35 590 eur) predchádzajúcej generácie, či Volkswagenom ID.3 (37 990 eur).  O vyše 30 cm kratšia Škoda Enyaq u nás začína na cene 46 630 eur. Najvyšší čas, aby sa v slovenských predajniach Xiaomi objavil popri telefónoch aj elektromobil Xiaomi SU7. A bude veselo!

Zdroj: carnewschina , mojelektromobil, xiaomi