NIO ET5 kombi- s výkonom 490 koní pripravené pre Európu

Nio ET5 kombi je auto, ktoré NIO vyvinulo špeciálne pre európsky trh. Oficiálne pomenovanie zatiaľ nie je známe, tak sa zatiaľ budeme držať označenia ET5 kombi. Dnes má táto verzia ET5 aj súhlas čínskeho regulátora MIIT a je teda pripravená do výroby. 

Vonkajší dizajn Nio ET5 kombi je v súlade s najnovším dizajnovým jazykom značky zvlášť v prednej časti auta, je dosť podobná sedanu ET5. Má rovnaké predné svetlá,  skosenú líniu kapoty a senzor LiDAR s kamerami na streche. Kombi ET5 má tiež skutočné bočné zrkadlá, rovnako ako sedan.

detaily kombi verzie ET5 z dokumentov na súhlas čínskeho regulátora MIIT s uvedením modelu na trh

Všetky viditeľné zmeny sa udiali po B-stĺpiku ET5. Teraz má oficiálne potvrdenú karosériu kombi. Ako môžeme vidieť zozadu, aj nové EV má stále známy LED pásik zadných svetiel značky. Tiež tu vidíme, že ET5 kombi dostal maličký zadný stierač, ktorý nevyzerá príliš prakticky. ET5 dostala aj športový strešný spojler. Čo sa týka kufra, jeho dvere sa zdajú byť pomerne malé. Takže ani s priestranným kufrom sa vám tam nejaké veľké veci nezmestia. Mimochodom, skutočné auto je dokončené vo farbe „Star Grey“.

Rozmery kombi verzie ET5, sú nasledovné: dĺžka 4790 mm, šírka 1960 mm, výška 1499 mm s rázvorom 2888 mm. Má teda doslova rovnakú veľkosť ako sedan ET5. Pre prehľadnosť, kombi ET5 je o 77 mm dlhšie, 133 mm širšie a o 57 mm vyššie ako BMW radu 3 Touring. Jeho pohotovostná hmotnosť sa pohybuje v rozmedzí 2 195 – 2 245 kg. Čo sa týka hrubej hmotnosti, tá je 2 730 kíl. Kombi ET5 je teda dosť ťažké vozidlo, ale na druhej strane dokáže odtiahnuť príves až do 1400 kg.

Pohonný systém kombi ET5 zabezpečia dva elektromotory. Ten na prednej náprave poskytuje výkon 150 kW (204 k), zatiaľ čo elektromotor na zadnej náprave má výkon 210 kW (286 k). Takže kombinovaný výkon kombi ET5 dosahuje 360 ​​kW alebo 490 koní. Jeho pohonné ústrojenstvo je rovnaké ako pri sedane ET5. Kombi Nio ET5 bude dostupné so štandardnými možnosťami batérie, pričom rovnako ako všetky ostatné vozidlá Nio, bude podporovať technológiu rýchlej výmeny batérií. Pripomenieme len niekoľko základných informácií. Pre Kombi Nio ET5 budú k dispozícii tri varianty batérii:

Základná verzia: hybridná ternárna batéria LFP (NMC-LFP) s kapacitou 75 kWh;
Verzia s predĺženým dojazdom : ternárna batéria na 100 kWh;
Verzia s dlhým dojazdom : polopevná batéria s kapacitou 150 kWhsériová výroba v 1. polroku 2023 ).

Kombi verziu modelu ET5 bude montovať továreň JAC-NIO v Hefei. To je dôvod, prečo na aute môžeme jasne vidieť odznak „江淮汽车“ (JAC Auto) na zadnej strane Nio ET5. V súčasnosti tento závod vyrába aj vozidlá ako ES6, ES7 (EL7), ES8 (EL8), EC6 a ET7. Pokiaľ ide o sedan ET5, Nio ho vyrába v jeho novej továrni v NeoParku. Názov Nio ET5 zostal zatiaľ nezmenený.

Zdroj: carnewschina