Modely IM prídu do Európy pod značkou MG

Expanzia čínskych výrobcov elektrických vozidiel na svetové trhy naberá na obrátkach a napriek pomerne trápnym snahám lídrov EÚ o ich zastavenie, predajné čísla automobiliek z „Ríše stredu“ hovoria viac ako jasne. Čína sa stala najväčším exportérom áut na svete za rok 2023.

nákladný terminál prístavu Taicang s čínskymi vozidlami pripravenými na export

V rámci týchto snáh nechce zaostať ani čínska štátna automobilka SAIC, ktorá vlastní  značku IM  a v rámci strategického kroku sa chystá premenovať modely v označením IM LS6 , LS7, L6L7 na MG pre uľahčenie ich predaja na európskych a juhoamerických trhoch. Cieľom tohto prechodu je využiť globálny úspech značky MG a zvýšiť predaj v zámorských regiónoch. MG aj IM spadajú pod štátnu automobilku SAIC, ktorá je jedným z popredných čínskych výrobcov automobilov. Značka MG, založená v roku 1924 v Oxforde vo Veľkej Británii, má bohatú storočnú históriu a dovtedy opakovane  krachujúca spoločnosť je teraz vo vlastníctve SAIC Motor Corporation

IM Motors je výsledkom spolupráce spoločností  SAIC Motor Corporation Group , Zhangjiang High-Tech Park a Alibaba Group , ktorej cieľom je konkurovať spoločnostiam Tesla a Nio. Automobilka SAIC je zodpovedná za výrobu vozidiel značky IM. Modely IM sú vozidlá strednej veľkosti s väčším luxusom a môžu vhodne vyplniť medzeru v súčasnom portfóliu  značky MG.

IM L7

IM L7 je prvým modelom značky. Ide o veľký sedan s rozmermi : dĺžka 5098 mm, šírka 1960 mm, výška 1485 mm a rázvor 3100 mm. Jeho najvyšší stupeň výbavy má pohon všetkých kolies (4WD) s výkonom 445 kW a 90 kWh ternárnu batériu typu NMC.

IM LS6 je SUV fastback strednej veľkosti s rozmermi: dĺžka 4904 mm, šírka 1988 mm, výška 1669 mm a rázvor 2950 mm. Najvyššia výbava má pohon všetkých kolies (4WD) so sumárnym výkonom 396 kW a 90 kWh ternárnu NMC batériu.

IM LS7 je väčšie SUV s podobným dizajnom ako LS6 a  rozmermi : 5049 mm na dĺžku, 2002 mm na šírku, 1773 mm na výšku a rázvorom 3060 mm. Má rovnako ako predchádzajúce  autá pohon všetkých kolies (4WD) so spoločným výkonom dvoch elektromotorov 425 kW a 100 kWh ternárnu NMC batériu.

IM L6

IM L6 je najnovší model značky bude výkonný elektrický sedan, ktorý bude mať premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Jeho rozmery sú: 4931 mm na dĺžku, 1960 mm na šírku, 1474 mm na výšku s rázvorom 2950 mm. Jeho najvýkonnejší variant s pohonom všetkých kolies má spoločný výkon dvoch elektromotorov až 579 kW. Motory budú napájať energiou dve možnosti batérie: 90 kWh a 100 kWh pre odhadovaný dojazd 700 – 770 km.

MG Comet

V posledných rokoch boli úspešne exportované rôzne modely od značky SAIC Roewe a SAIC-GM Wuling premenovaním na MG. Napríklad,  Roewe Ei5 bol premenovaný na MG5. Wuling Air EV sa premenil na MG Comet a MG Hector a dosiahol na indickom trhu chvályhodné predaje.

V súčasnosti sú vozidláznačky IM dostupné výhradne v Číne, kde ich kumulatívny predaj za rok 2023 dosiahol 38 253 kusov. Za svojimi primárnymi konkurentmi zatiaľ dosť zaostáva. Na rozdiel od toho Tesla dosiahla v roku 2023 v Číne predaj presahujúci 645 000 kusov, Xpeng dodal viac ako 121 000 áut a Nio úspešne predalo viac ako 160 000 elektrických vozidiel. Zjavným cieľom plánovaného rebrandingu je posilniť predaj modelov IM hlavne v Európe a Južnej Amerike.

MG4 EV

Globálny predaj značky MG v roku 2023 prekročil 840 000 kusov, čo  znamená, že už piaty rok po sebe sa stala najlepšou čínskou automobilovou značkou z hľadiska objemu exportu, pričom prispela k približne 70 % zahraničného predaja SAIC Group. Úspech značky MG podčiarkuje aj to, že sa ich predajná sieť rozšírila už do 16 rozvinutých krajín vrátane Európy a Austrálie, kde predaj dosiahol takmer 380 000 kusov. 

MG5

Na tomto výraznom úspechu má podiel aj veľmi dobre sa rozbiehajúci predaj áut na Slovensku, či už so spaľovacím motorom (MG ZS, MG HS), hybridných (MG EHS), alebo elektrických vozidiel. Priaznivcom elektromobility nie je potrebné zvlášť predstavovať modely ako pekný elektrický hatchback MG4, prvé elektrické kombi na našom trhu MG5, či pripravovaný MG ZS EV, ktorý sa v západnej Európe už dlhšie predáva.  Konkrétne MG4 EV sa stalo najpredávanejším kompaktným elektrickým vozidlom v Európe, keď prekonalo 130 000 kusov v zámorských predajoch, pričom mesačný predaj presiahol 10 000 kusov.

MG4 EV čakajú na nalodenie

Vďaka tomu, že značka MG slúži ako hnacia sila, SAIC dosiahol v roku 2023 zahraničný predaj 1,208 milióna kusov, čo predstavuje 18,8 % medziročný nárast. Tento úspech zabezpečil čínskej štátnej spoločnosti SAIC (ktorá je podľa teórii nášho ekonomického experta „na všetko“, pána bývalého ministra Sulíka, nevyhnutne pred krachom) pozíciu popredného čínskeho výrobcu automobilov za osem po sebe idúcich rokov, čo Číne umožnilo predbehnúť Japonsko a stať sa najväčším svetovým exportérom. Nadchádzajúci rok 2024 má pre SAIC  mimoriadny význam, pretože si pripomína 100. výročie značky MG. Skupina SAIC si stanovila ambiciózne ciele, ktorých cieľom je celosvetový ročný predaj 1,35 milióna kusov v roku 2024 .

Čo je ale najpodstatnejšie, ak importér značky MG privezie modely IM aj na Slovensko, naši motoristi sa majú na čo tešiť!

Zdroj: carnewschina, news-cgtn, mgmotor-slovakia