HOZON Neta V – ako vyrobiť malý e-crossover za 7700 Eur

Pomerne často počúvame náreky niektorých novinárov na vysoké ceny elektrických áut, ktoré sú akoby trpeným zlom len preto, aby automobilky mohli spĺňať emisné normy na svoju flotilu vyrábaných modelov. Je to prinajmenšom zvláštna logika, ktorá ak ju preložíme do slovenčiny značí, že zákazníci, ktorí si kúpia elektromobil v jeho „spravodlivej“ cene zaplatia za pokazené emisné normy  od 3 litrových šesťvalcov pre nejaké malosériové „superšporty“, ktoré koncern takto môže spokojne ďalej vyrábať. To, že ceny elektromobilov sú silne nadhodnotené a prinášajú obrovské zisky koncernom, z času na čas potvrdzujú aj analýzy ziskovosti jednotlivých modelov áut v koncernoch.( napr. u Porsche model Taycan). Potvrdením predpokladov, že elektrické autá majú byť výrazne  lacnejšie, ako nám ich náš trh ponúka, je aj pomerne veľké spektrum dostupných elektromobilov rôznych kategórii z Číny.  

Dnes si povieme niečo o dostupnom čínskom elektrickom crossoveri HOZON Neta V za  7700 Eur. Hozon Auto konečne uviedol svoj tretí model na trh. Neta V sa nachádza v ponuke niekde medzi mestským „približovadlom“ Neta N01 a e-crossoverom Neta U. S Neta U zdieľa platformu HPC a s N01 – jeden z elektrických motorov s výkonom 75 koní a 175 Nm krútiaceho momentu. Dizajnovo trojicu nič nespája.

Nová Neta V má nasledujúce rozmery: dĺžka – 4070 mm, šírka – 1690 mm, výška – 1540 mm, rázvor osí kolies – 2420 mm. ( rozmery takmer kopírujú Ford Fusion). Pneumatiky 185/65 R15, oceľové lisované disky, alebo zo zliatina hliníka, bez rezervného kolesa v batožinovom priestore, ale je tu aspoň opravárenská sada. Podvozok je vpredu odpručený systémom  McPherson, vzadu – polo-závislá náprava na pozdĺžnych ramenách. Brzdy, predné diskové, zadné bubnové. Parkovacia brzda sa zapína a vypína nohou.

Interiér elektrického crossoveru HOZON Neta V  je vyrobený v modernom minimalistickom štýle. V strede kabíny je dotykový displej s  diagonálou 13 palcov, zatiaľ čo fyzické tlačidlá zostali len v multifunkčnom volante. V základnej výbave bude elektrický crossover HOZON  Neta V dostupný za 7700 Eur a táto verzia bude mať synchrónny motor s permanentnými magnetmi o výkone 54 koní a 110 Nm krútiaceho momentu. Pohon bude na prednú nápravu. Lítium- železo-fosfátová batéria má kapacitu 31 kWh a poskytuje energiu na 301 km jazdy podľa cyklu NEDC. Drahšia verzia za 9000 Eur má synchrónny elektromotor na permanentných magnetoch s výkonom 75 koní a 175 Nm krútiaceho momentu, ktorý bude poháňať prednú nápravu.  Batéria je tu  tiež lítium-železno- fosfátová, ale má už kapacitu 39 kWh a s ňou elektrické vozidlo prejde 401 km podľa cyklu NEDC. Neta V používa batérie Ningde (NIGTA). Nabíjacie porty sú na predných blatníkoch na oboch stranách karosérie. Rýchle DC nabíjanie z 30% -80% trvá pol hodiny, pomalé AC nabíjanie z domácej zásuvky z 0 na 100% trvá 8-12 hodín. Zrýchlenie od 0 do 50 km / h zvládne za prijateľných  4,9 s.

Pokiaľ ide o elektronický manažment  batérie, čínsky crossover HOZON Neta V  je vybavený samostatným systémom riadenia batérie, ktorý môže udržiavať 95% kapacity energie v rozsahu prevádzkovej teploty 15-45 stupňov Celzia. Tento systém zabezpečuje autu dostatočnú vytrvalosť, stabilitu a bezpečnosť používania v zime aj v lete. Na všetkých verziách je dostupný anti-blokovací brzdový systém, systém distribúcie brzdnej sily, kontrola tlaku v pneumatikách, predné a zadné elektrické okná, elektrické nastavenie vonkajších spätných zrkadiel, zadných parkovacích senzorov, systém pomoci pri rozbehu do kopca, bezkľúčový prístup, štart auta s tlačidlom štart-stop, upevnenie detskej stoličky ISO Fix a 2 airbagy, jeden pre vodiča a druhý pre predného cestujúceho.

Štandardná záruka pre Netu V je 3 roky / 120 000 km a na batériu – 8 rokov / 150 000 km v závislosti na tom, čo nastane skôr.

Elektrický crossover za 7700 Eur – to sa nám na Slovensku nesníva ani pri základných benzínových trojvalcoch! Ale možno nie sú ďaleko časy, keď sa sny zmenia na skutočnosť! Čas plynie a v segmente sa očakávajú búrlivé časy! Číňania a nielen oni, to berú útokom.

Zdroj:

Daciaclubmd