Geometry A – elektrický sedan od Geely
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2020/08/image-58.png)
Elektrický automobil, ktorý počas vývoja bol označený ako Geely GE11, predstavili na mimoriadnej prezentácii v Singapure 11. apríla 2019. Ukázalo sa, že Geely Auto vytvoril nielen ďalšie elektrické auto, ale aj ďalšiu značku – Geometry. Sedan tiež dostal názov Geometry A. Uvádza sa, že pod touto značkou budú uvedené na trh špičkové elektrické modely so špičkovými parametrami a vybavením.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2020/08/image-59.png)
Spoločnosť vysvetľuje voľbu mena auta takto: „Geometria vznikla pred tisíckami rokov, aby opísala svet tak, ako ho videli ľudia. Značka Geometry je víziou spoločnosti Geely do budúcnosti, ktorá využíva technológie na vytváranie udržateľných prostredí a bezpečnej mobility, čo vedie k harmonickému vzťahu medzi človekom a prírodou.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2020/08/image-60.png)
Technické charakteristiky
Rozmery elektrického sedanu sú: dĺžka – 4736 mm, šírka – 1804, výška – 1503, rázvor – 2700 mm. Podľa rázvoru auto spadá do segmentu C, podľa dĺžky by sme ho mohli zaradiť aj do D. Kompromisne: „C+“.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2020/08/image-61.png)
Sedan poháňa elektromotor s výkonom 120 kW (163 k) a maximálnym krútiacim momentom – 250 Nm. Elektromobil zrýchli z nuly na stovky za 8,8 sekundy. Na výber sú dve trakčné batérie: menšia s kapacitou 51,9 kWh, s dojazdom v kombinovanom cykle NEDC 410 km a väčšia s kapacitou 61,9 kWh a dojazdom 500 km. Uvádza sa aj určitá priemerná spotreba energie – 13,5 kWh / 100 km.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2020/08/image-62.png)
Z rýchlej nabíjačky dokáže sedan nabiť svoju batériu z 30% na 80% len za 30 minút. Elektrický automobil môže zdieľať svoju akumulovanú energiu s externým zariadením. Systém Super E Energy Station umožňuje napájanie notebookov, lámp, mikrovlnnej rúry a podobných zariadení zo zásuvky auta kdekoľvek je to potrebné.
![](https://img.av.by/news/news_image/news_45715_1.jpg)
Auto používa synchrónny elektromotor s permanentným magnetom. Inteligentný systém riadenia motora optimalizuje dodávku energie do elektromotora a zároveň aj reguluje teplotu trakčnej batérie tak, aby jej poskytla optimálny režim za každého počasia. Skutočná inteligencia sa však začína opisom asistenčných a bezpečnostných systémov vodiča. Spoločnosť tvrdí, že ide o prvý plne elektrický model v Číne s autonómnym riadením „dva plus“ ( takmer „tri“, ale nie celkom).
![](https://img.av.by/news/news_image/news_45715_10.jpg)
V praxi to znamená celý rad kamier a radarov, ktoré podporujú adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, ktorá pracuje až do rýchlosti 150 km / h a automatické brzdenie s detekciou chodcov. Elektromobilu dali tiež predné a zadné výstražné systémy pred zrážkou, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, asistent pre jazdu v jazdnom pruhu s podporou pri zmene jazdného pruhu, varovanie pred nebezpečenstvom pri otváraní dverí a pod.
![](https://like-motors.ru/wp-content/uploads/2020/05/vtoraja-model-subbrenda-geely-eto-kross-hetch-i-on-moshhnee-rodstvennogo-sedana-ec57ebb.jpg)
Elektronické doplnky tam nekončia. Sedan má systém pre inteligentné parkovanie s“ jedným tlačidlom“, 360-stupňový kamerový systém zobrazenia okolia auta, inteligentný hlasový asistent, palubný video záznamník, inteligentný predpínač bezpečnostných pásov vodiča, automatické ovládanie diaľkových svetiel. Po prijatí telefónneho hovoru sa na Head-up displeji zobrazí číslo účastníka tak, aby ho videl iba vodič. Odkladací priestor v palubnej doske sa dá uzamknúť pomocou hesla. Pri odovzdávaní vozidla priateľovi, alebo príbuznému môže majiteľ nastaviť rýchlostný limit auta.
![](https://www.avtovzglyad.ru/media/cache/slideshow/_VB_2016/7f8e3b63f4ac6dbbd3078fe9782c3b8d.jpg)
Autori vo všeobecnosti venovali zvýšenú pozornosť bezpečnosti sedanu Geometry A. Štruktúra karosérie využíva hliníkové zliatiny a kompozity. Z parametrov pevnosti je z nejakého dôvodu uvedená odolnosť strechy pri prevrátení. Dokáže uniesť hmotnosť 4,12 vlastnej váhy stroja, čo „prekračuje americké normy IIHS“. (Náznak riešenia modelu nielen pre čínskych kupujúcich).
Návrhári Geometry A sa tiež môžu pochváliť parametrom brzdenia z rýchlosti 100 km / h vo vzdialenosti len 37,1 m. Aj keď to nie je rekordná hodnota u cestných modelov áut, stále je to veľmi dobrý parameter. A je to tiež argument v smere na Teslu 3, ktorá keď vstúpila na trh (na základe nezávislých testov) mala dĺžku zastavenia z rýchlosti 97 km / h v hodnote 46,33 m. Neskôr v Tesle upravili nesprávne nastavenie ABS, vykonali aktualizáciu softvéru a znížili brzdnú dráhu na 40 m (priemer v triede).
![](https://img.av.by/news/news_image/news_46028_7.jpg)
Číňania starostlivo uvádzajú koeficient odporu vzduchu so štyrmi desatinnými miestami (0,2375). Jedná sa o jeden z najlepších parametrov medzi sériovými automobilmi (sedany triedy Mercedes-Benz A – 0,22, Tesla Model 3 – 0,23, Audi A4 – 0,23). 99,9% modelov na trhu je výrazne menej efektívnych.
Interiér
![](https://mtdata.ru/u23/photo62BB/20137749096-0/original.jpg)
Vývojári opisujú dizajn sedanu pomocou prívlastkov: „viacrozmerné“, „živé“, „minimalistické“, „elegantné“ a „avantgardné“. Zvonku aj zvonku je tón nastavený výraznými geometrickými tvarmi a vzormi, ktoré sú úplne v súlade so značkou Geometry.
![](https://mtdata.ru/u23/photoD3BB/20360821945-0/original.jpg)
Geely Geometry A majú „ na svedomí“: Peter Horbury (viceprezident pre dizajn) a Guy Burgoyne (vedúci dizajnérskeho centra v Šanghaji, kde bola vytvorená Geometry A). Pod ich dohľadom vytvoriil tento elektrický automobil (zľava doprava, horný rad) – exteriérový dizajnér Ajay Jain, interiérový dizajnér Zhang Hua; spodný rad – návrhárka materiálov a farieb Zhou Feng, aerodynamický inžinier Luo Bianneng.
Ceny a výbavy
Cena na štandardnú konfiguráciu začína od 210 000 juanov (26 615,- Eur podľa aktuálneho kurzu NBS) bez subvencií, alebo od 150 000 juanov (18 296,- Eur ) s vládnymi dotáciami. Konfigurácia s dlhým dojazdom sa začína od 230 000 juanov (28 054,-Eur) bez dotácii, alebo od 170 000 juanov (20 735,- Eur) s dotáciami. Pre porovnanie, model Tesla 3 v Číne začína na 377 000 juanov pre verziu s pohonom zadných kolies a dojazdom NEDC 460 km.
Záver záverovič
![](https://img.av.by/news/news_image/news_46028_6.jpg)
Video dolu je z Bieloruska, kde už majú spoločný závod s Geely na výrobu áut. Prezident Lukašenko – čo u nás mainstreem nespomína- je aj veľký fanúšik elektromobilov. Vláda vedie rokovania s Geely o zámere vyrábať Geometry A pre Európu v Bielorusku a podľa náznakov by sa výroba mohla začať už v rokoch 2021- 2022. Okrem iného, už dnes majú v Bielorusku nabíjanie elektromobilov na území celého štátu – ZADARMO ! Nuž čo – nejaký prežitok socializmu! Asi preto, že nebudujú demokraciu ako my – už 30 rokov. Namiesto toho – budujú!
Zdroj:
av.by/news