Geely Galaxy E5 – čínske elektrické SUV bude ponúkané aj v Európe

Nie je žiadnym tajomstvom, že popredné čínske automobilky sa intenzívne pripravujú na masívny vstup na európsky trh. Prví výrobcovia z “Ríše stredu” to už v rôznych európskych krajinách skúšajú, jedni veľmi úspešne, iní menej. Očakávanú ofenzívu zaujímavých modelov má onedlho posilniť aj elektrické SUV Galaxy E5 od popredného výrobcu elektromobilov – spoločnosti Geely, ktorá je už na Slovensku prítomná v podobe investície značky Volvo pri Košiciach, kde sa majú vyrábať iba elektrické vozidlá.

E5 je prvé auto značky  Geely Galaxy súčasne vyvinuté pre domáci trh aj exportné trhy. Geely Galaxy (Yinhe) E5 bude predstavený možno ešte pred koncom júna tohto roku. Vozidlo bude mať dve rôzne kapacity batérie, ktoré autu poskytnú dojazd 440 alebo 530 km v závislosti od veľkosti. K výbornému dojazdu prispieva aj nízky koeficient aerodynamického odporu E5, ktorý je považovaný za najnižší v triede SUV s hodnotou Cd 0,269 a bol dosiahnutý 24 úpravami v dizajne automobilu. Optimalizáciou aerodynamiky karosérie sa dosiahlo zníženie Cd o 0,141  čo je viac ako tretina oproti bežným hodnotám, dôsledkom čoho je zvýšenie dojazdu auta o 77,6 km. Skryté kľučky dverí sú s najväčšou pravdepodobnosťou jednou z 24 optimalizácií.

Predná strana má rovnaký dizajnový jazyk ako Geely Galaxy E8 s maticou LED svetelných diód na prednej maske auta, ostrými svetlometmi a zdobenými vetracími otvormi v tvare písmena C v spodnej časti. V zadnej časti je zabudované vysoko umiestnené brzdové svetlo a sada prebiehajúcich zadných svetiel po celej šírke zadných dverí pozostávajúca z uzavretých oblých svetelných prvkov.

Geely Galaxy E5 je založený na architektúre Geely Electric Architecture (GEA), ktorá je odvodená od architektúry SEA (Sustainable Experience Architecture). Platforma GEA pokrýva typy pohonu BEV, EREV, PHEV a tiež pohonné jednotky so zeleným metanolom. Geely tvrdí, že GEA je prvou inteligentnou architektúrou používajúcou umelú inteligenciu (AI) štyri v jednom na svete, ktorá pozostáva z „hardvéru, elektronického a mechanického systému, ekológie a samotnej AI“. Geely Galaxy E5 meria 4615 mm na dĺžku, 1901 mm na šírku, 1670 mm na výšku s rázvorom 2750 mm. Vozidlo má panoramatické strešné okno, skryté kľučky dverí a 18/19-palcové päťlúčové ráfiky. Geely Galaxy E5 je poháňané inteligentným elektromotorom s vysokou integráciou komponentov pohonu (11 v 1) s maximálnym výkonom 160 kW. Vďaka optimalizácii a integrácii základných komponentov pohonu je účinnosť pohonu až 90,04 % a priemerná spotreba energie je iba  11,9 kWh/100 km v podmienkach CLTC.

Rovnako ako ostatné autá radu Galaxy, aj E5 používa lítium-železofosfátové batérie s krátkym nožom s označením Aegis, ktoré vyvinula spoločnosť Geely . V prípade Galaxy E5 budú batérie dodávané s 49,52 a 60,22 kWh kapacitou, ktoré vozidlu zabezpečia dojazd 440 a 530 km podľa metodiky CLTC. Geely tvrdí, že batéria je veľmi bezpečná a že chráni pred priamymi nárazmi na batériu v situáciách havárie. Systém Aegis, ktorý pracuje v tandeme s centrálnym výpočtovým systémom Wise Star Cloud Connected vo vozidle, dokáže presne predpovedať a predchádzať tepelným únikom a iným situáciám, o ktorých spoločnosť Geely tvrdí, že znižujú životnosť batérie o 20 %.

Vo vnútri vozidla je samostatný LCD prístrojový displej a head up displej pre vodiča. Nechýba ani veľká centrálna ovládacia obrazovka infotainmentu. Geely Galaxy E5 využíva automobilový systém Flyme Auto, ktorý bol vyvinutý v spojení Geely a Meizu. Palubný systém Galaxy E5 pracuje na báze čipu Dragon Eagle-1, ktorý je prvým 7 nm automobilovým čipom domácej čínskej výroby. Kupujúci zrejme budú mať na výber z troch rôznych farieb interiéru. Podporované sú konfigurácie ako aktualizácie OTA, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, vyhrievanie/vetranie predných sedadiel/8-bodová masáž a audiosystém so 16 reproduktormi.

Volant má sploštené dno v tvare písmena D. Na prístrojovej doske sú zachované niektoré tlačidlá a gombíky na ovládanie funkcií auta. Zadné sedadlá podporujú nastavenie sklonu v uhloch 30°/35°. K dispozícii bude audiosystém so 16 reproduktormi, ktorý zahŕňa aj reproduktory namontované na opierke hlavy.

V súčasnosti sa očakáva, že ceny sa budú pohybovať v rozmedzí 150 – 200 000 juanov (19 089 25 452 eur). Dodávky vozidiel by sa mali začať v druhej polovici tohto roka. Export by mal nasledovať v prvej polovici budúceho roka.

Zdroj: carnewschina