Elektrický hatchback Letin Mengo predstavil novú značku

Čínska spoločnosť Levdeo, založená v roku 2008, zmenila svoj anglický názov na Letin a predstavila prvý model „nového“ brandu – elektrický päťdverový Mengo (A10E). Čínska tlač píše, že značka Levdeo / Letin je jednou z najrýchlejšie rastúcich. V roku 2018 dosiahli predaj 287 000 elektrických vozidiel. Produkty automobilky sa „exportujú do Japonska, Indonézie a ďalších krajín“. Spoločnosť má štyri výrobné podniky v Chengdu, Mianyang, Shandong a Xianyang, v ktorých pracuje 5000 zamestnancov. Po rebrandingu Letin oficiálne vstúpil do „éry 3.0“ a Mengo je jej prvým elektromobilom, ale zďaleka nie posledným.

Vľavo: Značka Letin vraj znamená „život, elektrina, technológia, inteligentná interakcia a neobmedzené možnosti“. Vpravo: Názov modelu napísaný hieroglyfmi sa prekladá ako „mango“, anglický názov je však Mengo.

Levdeo/ Letin Mengo má  rozmery: dĺžka 3620 mm, šírka 1610 mm, výška 1525 mm, rázvor osí kolies je 2440 mm. Minimálna svetlá výška je 150 mm. Pneumatiky majú rozmer  165/ 65 R14. Pohotovostná hmotnosť 820 kg. ( na porovnanie – Škoda CITIGO e IV má takmer identické rozmery:  dĺžka/šírka/výška (mm). 3 597/1 645/1 481mm a rázvor 2422mm).

Dve čakajúce krásy. Jedna je Letin Mengo a tá druhá …?

Čínske Levdeo/ Letin Mengo uvádza do pohybu jediný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom namontovaný na zadnej náprave. Jeho maximálny výkon nepresahuje 34 koní s krútiacim momentom 105 Nm. Za príplatok prichádza lacný elektromobil  v roku 2022 so silnejším motorom, ktorý vyvinie výkon až 48 koní a krútiacim momentom 125 Nm. Spolu s motormi  Letin Mengo má na výber tri lítium-železofosfátové batérie s kapacitou 12, 17 a 30 kWh. Maximálny dojazd je 130, 185 a 300 kilometrov. Merací cyklus je samozrejme čínsky NEDC!  

Letin Mengo má celkom pekne stvárnenú aj zadnú časť vozidla

Pomalé nabíjanie trvá 8-10 hodín v závislosti od batérie a len top verzia má aj port pre rýchle nabíjanie! Odpruženie vpredu je typu McPherson, vzadu sú polozávislé vlečené ramená. Brzdy – predné kotúčové, zadné bubnové. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 100 km za hodinu.

Letin Mengo, alebo …? Aj, aj!

Interiér Letin Mengo je dosť pekný, pravda ak sa doň zmestíte, keďže elektromobil je malý. Farby sú kontrastné, tmavé tóny s oranžovými akcentmi. Priamo v strede prístrojovej dosky je umiestnená malá 9-palcová obrazovka multimediálneho systému. Prístrojový panel je digitálny, ako sa na elektromobil patrí. Pred ním je umiestnený volant. V závislosti od zvoleného typu úpravy prichádza Letin Mengo s plne digitálnym prístrojovým panelom, klimatizáciou, 9-palcovým dotykovým monitorom, ako aj multimédiami s pripojením na internet. Bezpečnostný komplex novinky tvoria automatické parkovacie systémy, asistencia autonómnej jazdy a iné. Sedadlá Levdea/ Letin Mengo sú potiahnuté látkou, ale časť predného panelu je potiahnutá aj umelou kožou. Elektrický Letin Mengo má k dispozícii aj automatickú klimatizáciu.

Na módnom dvojramennom volante je meno Letin. V strede je deväťpalcový displej. Diagonála digitálneho prístrojového panelu nie je známa. Letin Mengo má autopilot tretej úrovne, konektivitu 5G, navigáciu s rozšírenou realitou, hlasový asistent a 19 úložných priestorov.

Letin Mengo je už oficiálne na trhu. V Číne sa za túto novinku požaduje minimálne 29,8 tisíc jüanov ( približne 4 143 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS). Najvyššia verzia elektromobilu sa predáva za 54,9 tisíc juanov ( 7 632 EUR ). Napriek tejto nízkej cene má elektrická novinka dosť bohatú výbavu. Celková záruka na auto je 3 roky, alebo 120 000 km, podľa toho, čo nastane skôr. Záruka na batériu je 120 000 km, alebo 8 rokov!

Pri takmer  zhodných rozmeroch  so Škodou CITIGO e IV, ktorá sa predáva za 21190 Eur, je rozdiel v cene priepastný. Ako vždy, v neprospech európana! Aj keď, na druhej strane – Škoda CITIGO e IV má lepší motor!

malý elektromobil s takýmto interiérom by nebol stratený ani na Slovensku

Zdroj: daciaclubmd