Elektrický hatchback Letin Mengo predstavil novú značku
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-93.png)
Čínska spoločnosť Levdeo, založená v roku 2008, zmenila svoj anglický názov na Letin a predstavila prvý model „nového“ brandu – elektrický päťdverový Mengo (A10E). Čínska tlač píše, že značka Levdeo / Letin je jednou z najrýchlejšie rastúcich. V roku 2018 dosiahli predaj 287 000 elektrických vozidiel. Produkty automobilky sa „exportujú do Japonska, Indonézie a ďalších krajín“. Spoločnosť má štyri výrobné podniky v Chengdu, Mianyang, Shandong a Xianyang, v ktorých pracuje 5000 zamestnancov. Po rebrandingu Letin oficiálne vstúpil do „éry 3.0“ a Mengo je jej prvým elektromobilom, ale zďaleka nie posledným.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-95.png)
Levdeo/ Letin Mengo má rozmery: dĺžka 3620 mm, šírka 1610 mm, výška 1525 mm, rázvor osí kolies je 2440 mm. Minimálna svetlá výška je 150 mm. Pneumatiky majú rozmer 165/ 65 R14. Pohotovostná hmotnosť 820 kg. ( na porovnanie – Škoda CITIGO e IV má takmer identické rozmery: dĺžka/šírka/výška (mm). 3 597/1 645/1 481mm a rázvor 2422mm).
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-104.png)
Čínske Levdeo/ Letin Mengo uvádza do pohybu jediný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom namontovaný na zadnej náprave. Jeho maximálny výkon nepresahuje 34 koní s krútiacim momentom 105 Nm. Za príplatok prichádza lacný elektromobil v roku 2022 so silnejším motorom, ktorý vyvinie výkon až 48 koní a krútiacim momentom 125 Nm. Spolu s motormi Letin Mengo má na výber tri lítium-železofosfátové batérie s kapacitou 12, 17 a 30 kWh. Maximálny dojazd je 130, 185 a 300 kilometrov. Merací cyklus je samozrejme čínsky NEDC!
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-98.png)
Pomalé nabíjanie trvá 8-10 hodín v závislosti od batérie a len top verzia má aj port pre rýchle nabíjanie! Odpruženie vpredu je typu McPherson, vzadu sú polozávislé vlečené ramená. Brzdy – predné kotúčové, zadné bubnové. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 100 km za hodinu.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-102.png)
Interiér Letin Mengo je dosť pekný, pravda ak sa doň zmestíte, keďže elektromobil je malý. Farby sú kontrastné, tmavé tóny s oranžovými akcentmi. Priamo v strede prístrojovej dosky je umiestnená malá 9-palcová obrazovka multimediálneho systému. Prístrojový panel je digitálny, ako sa na elektromobil patrí. Pred ním je umiestnený volant. V závislosti od zvoleného typu úpravy prichádza Letin Mengo s plne digitálnym prístrojovým panelom, klimatizáciou, 9-palcovým dotykovým monitorom, ako aj multimédiami s pripojením na internet. Bezpečnostný komplex novinky tvoria automatické parkovacie systémy, asistencia autonómnej jazdy a iné. Sedadlá Levdea/ Letin Mengo sú potiahnuté látkou, ale časť predného panelu je potiahnutá aj umelou kožou. Elektrický Letin Mengo má k dispozícii aj automatickú klimatizáciu.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-101.png)
Letin Mengo je už oficiálne na trhu. V Číne sa za túto novinku požaduje minimálne 29,8 tisíc jüanov ( približne 4 143 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS). Najvyššia verzia elektromobilu sa predáva za 54,9 tisíc juanov ( 7 632 EUR ). Napriek tejto nízkej cene má elektrická novinka dosť bohatú výbavu. Celková záruka na auto je 3 roky, alebo 120 000 km, podľa toho, čo nastane skôr. Záruka na batériu je 120 000 km, alebo 8 rokov!
Pri takmer zhodných rozmeroch so Škodou CITIGO e IV, ktorá sa predáva za 21190 Eur, je rozdiel v cene priepastný. Ako vždy, v neprospech európana! Aj keď, na druhej strane – Škoda CITIGO e IV má lepší motor!
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2022/01/image-105.png)
Zdroj: daciaclubmd