Dongfeng eπ 007 – predpredaj od 20 519 eur začal v Číne. Možno príde aj k nám.

Dongfeng je čínska značka pôsobiaca aj na slovenskom trhu. Nedávno zaujala svojim príspevkom, ktorý na sociálnej sieti Facebook zverejnilo slovenské zastúpenie značky Dongfeng, kde avizovala príchod dostupného mestského elektromobilu, pravdepodobne model Nammi 01 s cenou pod 19 000 eur. Trochu z inej kategórie je model, ktorý 18. januára 2024 spoločnosť Dongfeng oficiálne uviedla do predpredaja. Sedan s názvom eπ 007 za cenu 159 000 juanov (približne 20 519 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), ktorý je k dispozícii v čisto elektrickej verzii (EV) aj vo verzii s motorovým  predlžovačom dojazdu (EREV) možno tiež príde aj na Slovensko. Očakáva sa, že predaj elektrického sedanu bude spustený v Číne v prvom štvrťroku tohto roka.

Dongfeng eπ 007 má precízne aerodynamicky spracovaný tvar, pričom využíva mnohé podporné prvky ako sú  bezrámové dvere, skryté kľučky dverí a elektrické zadné krídlo, ktoré sa automaticky zdvíha a klesá v závislosti od rýchlosti vozidla. Týmto sa koeficient odporu vzduchu podarilo znížiť až na 0,209 Cd. K dispozícii sú aj voliteľné elektrické nožnicovo otvárané dvere.

Elektrické vozidlo je umiestnené ako stredne veľký sedan, ktoré má rozmery: 4880 mm na dĺžku, 1895 mm na šírku, 1460 mm na výšku s rázvorom 2915 mm. Navyše päťlúčové ráfiky kolies v spojení s červenými strmeňmi prinášajú vozidlu silný športový nádych. Pre lepšiu predstavu – Dongfeng eπ 007 je onecelých 20 cm dlhší, 6 cm širší a 1 cm nižší ako aktuálna Škoda Octavia.

Dongfeng eπ 007 je k dispozícii s pohonom zadných aj všetkých štyroch kolies vo verziách EV a EREV s lítium-železofosfátovými akumulátormi, ktoré sú schopné rýchleho nabíjaní trvá dobitia z 30 % na 80 % iba za 26 minút.

Verzie BEV (dojazdy podľa metodiky CLTC):

  • Model s dojazdom 530 km: zadný elektromotor (RWD) s výkonom 160 kW a 310 Nm, akumulátor s kapacitou 56,86 kWh, zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 6,8 sekundy
  • Model s dojazdom 620 km: zadný elektromotor (RWD) s výkonom 200 kW a 320 Nm, akumulátor s kapacitou 70,26 kWh, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy
  • Model s dojazdom 540 km: predný a zadný elektromotor – pohon všetkých kolies (4WD) s kombinovaným výkonom 400 kW a maximálnym krútiacim momentom 640 Nm, akumulátor s kapacitou 70,26 kWh, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy

Verzia s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) určená pre vodičov jazdiacich pravidelne na dlhé trasy,  je poháňaná 1,5 l benzínovým motorom a elektromotorom. Maximálny výkon spaľovacieho motora nebol oznámený. Elektromotor má maximálny výkon 160 kW a maximálny krútiaci moment 310 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy. Jeho 28,39 kWh batéria poskytuje čisto elektrický dojazd 200 km podľa metodiky CLTC. Komplexný dojazd môže dosiahnuť 1 200 km.

Vysoko kvalitným dizajnovým riešeniam sekundujú aj najmodernejšie prvky bezpečnosti auta. Všetky modely sú vybavené pokročilým asistenčným systémom riadenia eπ PILOT pracujúcim na dátach zbieraných prostredníctvom 31 snímačov, ktorý podporuje autonómne parkovanie, vyparkovanie vozidla na diaľkové ovládanie a vysokorýchlostnú jazdu z bodu do bodu, ktorá zahŕňa rozpoznávanie dopravných značiek, varovanie pred čelnou zrážkou, asistent udržiavania v jazdnom pruhu,  atď.

Interiér má dvojfarebnú schému s minimálnym počtom fyzických tlačidiel. Dvojramenný volant má moderný dizajn s plochým dnom. Za ním je  výklopný 8,8-palcový full LCD prístrojový panel s dvomi obrazovkami. Multimédiá sú ovládané veľkou 15,6-palcovou centrálnou obrazovkou, ktorá pracuje so vstavaným čipom Qualcomm Snapdragon 8155. Spodná časť stredovej konzoly poskytuje ďalší úložný priestor na rôzne drobnosti a bezdrôtové nabíjanie 2 smartfónov.

Súčasťou interiéru sú aj 8-bodové masážne sedadlá, systém vôní, 64-farebné situačné rytmické ambientné osvetlenie, audiosystém s 20 reproduktormi, 50W bezdrôtové nabíjanie telefónov a vstup do auta na základe rozpoznávania tváre.

Podľa informácii portálu teslamagazín, by elektrický sedan Dongfeng eπ 007 mohol prísť aj na Slovensko. Ak sa tak stane a jeho cena nebude celým násobkom tej čínskej, bude slovenský importér značky Dongfeng veľmi silným hráčom na našom trhu elektrických áut.

Zdroj: carnewschina, teslamagazín, škoda, mojelektromobil