Weltmeister M7 prešiel testom v drsných podmienkach mrazu -30 ° C

Za oknami “zúri” tradičná slovenská zima s “ľahkým” mrazom -3°C a to je dobrý čas na článok o ďalšom teste moderného elektrického auta v podmienkach, ktoré aj na Slovensku môžeme považovať za “extrémne”!

Weltmeister M7

Minulý rok na jeseň Weltmeister Motor predstavil verejnosti nový  plne elektrický liftback Weltmeister M7. To čím najviac Weltmeister M7 zaujal, skrýva na streche, kde bol nainštalovaný LiDAR a tri kamery so záberom „do kruhu“. Do predných blatníkov boli zabudované ďalšie dva LiDARy. Toto usporiadanie vysoko citlivých detekčných systémov je diktované prítomnosťou inteligentných systémov autonómneho riadenia vo vozidle, založených na výkonnom čipe Nvidia Orin-X. Spoločnosť poznamenáva, že auto bude schopné nezávisle detekovať iné vozidlá na vzdialenosť 120-150m ak stoja a až 180-200 metrov, ak sú v pohybe. Weltmeister M7   má celkovo až 32 rôznych senzorov a dá sa predpokladať, že model bude patriť k najvyspelejším elektromobilom na trhu.

Weltmeister M7

Elektromobil má moderný dizajn a výborné technické charakteristiky. Práve tie boli nedávno testované v extrémne drsných podmienkach. Technickú časť sedanu predstavujú tri elektromotory pohonného systému Living Motion tretej generácie. Výsledkom testovania bolo potvrdené, že účinnosť elektrického pohonu je 96 %. Elektrické auto bolo podrobené cestným testom v regióne, kde sa teplota vzduchu pohybovala okolo -30 stupňov C. Na základe výsledkov týchto testov skúšobní inžinieri potvrdili dobré výkony auta  vo všetkých ohľadoch, čo potvrdilo spoľahlivosť a bezpečnosť vozidla pri jeho prevádzke aj v takýchto drsných podmienkach.

Weltmeister M7 počas testov pri -30°C

Spotreba energie klimatizačného systému Weltmeister M7 je za normálnych podmienok iba 3% kapacity batérie a v extrémne horúcich a studených podmienkach stúpa na 10% jej kapacity. Klimatizačný systém Weltmeister M7 je špeciálne optimalizovaný pre extrémne horúce, alebo  studené počasie. Elektrické auto je tiež vybavené technológiou regulácie teploty batérie, ktorá má dva režimy – „aktívne vykurovanie“ a „samoohrev pri vybíjaní“. Okrem toho sa sleduje spotreba energie medzi ostatnými prvkami auta , ako sú motor, klimatizácia atď.

Priebeh testov

Weltmeister M7 bol pred testom  „zamrazený“ pri -30 °C po dobu 12 hodín. Potom sa naštartoval  v „normálnom“ režime jazdy a systém klimatizácie mal rýchlo zahriať auto. Počas testov sa ukázalo, že klimatizácia vykúrila interiér za 17 minút, keď v oblasti hlavy vodiča zaznamenali teplotu +22 °C a pri nohách +33 °C . Navyše bolo možné tieto indikátory ovládať na diaľku cez mobilné zariadenie.

V priebehu testov elektromobilu Weltmeister M7 jeho batéria vykazovala pri teplote -30°C spotrebu energie na úrovni  17 kWh na 100 km jazdy. Klimatizácia spotrebovala asi 10% kapacity batérie.

Weltmeister M7 počas testov pri -30°C

Nabitie batérie z 30 na 80 % pri týchto mrazoch trvalo len 30 minút, čo je tiež dobrý výsledok. Dojazd auta  pri teplote -30 °C bol na úrovni 560 kilometrov. Pre porovnanie, za normálnych teplotných podmienok je auto schopné prejsť viac ako 700 km.

Predaj elektromobilu sa začne už tento rok, no zatiaľ presné dátumy neboli oznámené.

Zdroj: ixbt