Nio ET5 – elektrický sedan s dojazdom na úrovni spaľovacích áut je už realitou
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/02/image-1.png)
Zatiaľ čo európske značky vyrábajúce elektrické vozidlá sa čoraz viac vyjadrujú o svojich problémoch s výrobou konkurencie schopných vozidiel, na čínskom trhu sa výrazným tempom inovuje. Poprední čínski výrobcovia elektromobilov sa predháňajú v nasadzovaní nových technológii, ktoré európsku konkurenciu nechávajú čím ďalej, tým viac, len v úlohe štatistu. Použitie vysoko výkonných batérii v elektromobiloch je toho priamym dôkazom.
Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) opäť potešilo priaznivcov elektrických vozidiel a dnes odhalilo ďalšie podrobnosti o Nio ET5 vybavenom 150 kWh batériou, ktorá umožní týmto vozidlám dojazd na úrovni benzínových vozidiel . Doteraz boli Nio ET5 a ET5 Touring (ET5T) štandardne vybavené 75 kWh batériou s možnosťou inštalácie aj väčšej 100 kWh batérie. Teraz bude elektrické vozidlo k dispozícii aj so 150 kWh polotuhou batériou vyrábanou spoločnosťou WeLion. Podľa spoločnosti WeLion má batéria energetickú hustotu článkov 360 Wh/kg. Informácie MIIT udávajú hmotnosť batérie 575 kg, čo je len o 20 kg ťažšia ako 100 kWh batéria používaná spoločnosťou.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/02/image-3.png)
Podľa informácií MIIT je oficiálny dojazd pre Nio ET5 s novou batériou 1055 km podľa metodiky CLTC, zatiaľ čo pre verziu kombi s označením Nio ET5T je dojazd o niečo menší a to 1010 km. Pohotovostná hmotnosť auta s novou batériou je 2214 kg pre sedan a 2254 kg pre kombi.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/02/image-5.png)
150 kWh batéria je však veľmi drahá a údajne stojí toľko ako samotné auto ET5 a tak sa v dohľadnej budúcnosti sa bude dať batéria len prenajať na výmenníkovej stanici batérii. Ľudia to pravdepodobne využijú na krátkodobý prenájom batérie v prípade potreby jazdy na dlhšie trasy. Batéria je kompatibilná so všetkými doteraz vyrobenými automobilmi Nio vďaka modulárnej povahe vymeniteľných batérií.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/02/image-9.png)
Údaje MIIT tiež uvádzajú dojazdy aj iných modelov Nio podľa CLTC vybavených 150 kWh batériou. Najnižší dojazd je 900 km v ES8. Modely ES6 aj ES7 dokážu prejsť 930 km, zatiaľ čo EC6 je ešte o niečo lepší s dojazdom 935 km a EC7 prejde na jedno nabitie až 940 km. Sedany Nio všetky prekonávajú hranicu dojazdu 1 000 km, pričom dokonca aj veľký ET7 má dojazd 1 050 km, čo je len o 5 km menej ako model ET5.
![](https://www.elektro-vozidla.sk/wp-content/uploads/2024/02/image-7.png)
Údaje MIIT tiež ukazujú dojazdy modelov Nio aj s menšou 70 kWh batériou, ako aj štandardnou 75 kWh a 100 kWh batériou. Základná 70 kWh LFP (lítium-železofosfátová ) batéria je lacnejšia a mala by byť už čoskoro dostupná. Dojazdy modelov Nio s touto batériou sú:
- Nio EC7 70 kWh – 445 km
- Nio ET7 70 kWh – 470 km
- Nio EC6 70 kWh – 450 km
- Nio ES6 70 kWh – 450 km
- Nio ET5 70 kWh – 500 km
- Nio ES8 70 kWh – 430 km
- Nio ET5T 70 kWh – 475 km
- Nio ES7 70 kWh – 440 km
Koncom roka 2023 model Nio ET7 vybavený 150 kWh batériou šoférovaný zakladateľom spoločnosti Nio p. Williamom Li a spolujazdcom dosiahol dojazd 1 044 km s 3 % zostávajúcej kapacity batérie. Vtedy bola ich 14-hodinová jazda bola vysielaná naživo. Na polotuhú batériu sa čakalo dlho, keďže prvýkrát bola oznámená na Nio Day 2020 – v januári 2021. V súčasnosti Nio tvrdí, že jej dodávky sa začnú v apríli 2024.
Zdroj: carnewschina