Luxeed S7 od Huawei predstavil elektrický sedan so spotrebou 12,4 kWh/100 km

Spoločnosť Huawei je pre väčšinu európanov známa len ako výrobca smartfónov, či malej spotrebnej elektroniky. Tým by sa ani príliš neodlišovala od množstva iných čínskych značiek, zásobujúcich európskych spotrebiteľov rôznymi elektronickými „hračkami“, ale je tu jeden rozdiel. Keď sa pred pár rokmi začala silno angažovať v rozvíjajúcom sa segmente 5G sietí, zrazu dostala „stopku“ od vplyvných ľudí spoza oceánu, ku ktorým sa svorne pridali aj ich vďační „taškonosiči“ z istého belgického mesta.

Spoločnosť Huawei to síce trochu zarmútilo, lebo sľubné investície im padli, ale s príslovečnou čínskou pracovitosťou sa vrhli na sektor vyspelých elektronických systémov pre rozvíjajúci sa trh elektrifikovanej dopravy. Iste spravili dobre, že svojim zručným inžinierom dali prácu v perspektívnom sektore a výsledok nenechal na seba dlho čakať.  Špičkové elektronické riešenia pre iných výrobcov elektrifikovaných vozidiel boli iba začiatok a tak ako „s jedlom rastie chuť“, prišiel aj nápad začať vyrábať vyspelé elektrické vozidlá pod vlastnou značkou. Dobre platení manažéri na oddelení marketingu porozmýšľali a navrhli vytvoriť hneď dve značky. Pre segment SUV vytvorili značku Aito. Pre civilnejšie elektrické vozidlá vymysleli názov Luxeed, ako spojenie slov „luxus“ a rýchlosť (z angl. speed). Elektrické autá Luxeed vyrába partnerská spoločnosť Chery Auto, ktorá poskytuje aj svoju platformu pre EV spoločnosti Huawei

Prvý elektrický sedan spoločnosti Huawei pod značkou  Luxeed s označením S7 bol nedávno uvedený na trh v Číne s cenou od 249 800 juanov ( približne 31 894 eur). Pomerne veľký elektrický sedan sa vyznačuje  veľmi nízkou spotrebou – iba 12,4 kWh/100 km a vďaka 800V architektúre sa dokáže nabiť na 430 km  jazdy iba za 15 minút, samozrejme z veľmi výkonnej DC nabíjacej stanice. Elektromobil dostal systém jazdnej asistencie ADS 2.0 od spoločnosti Huawei, ktorý podporuje aj funkciu samostatného parkovania.

Luxeed S7 podporuje nabíjanie 800 V a sedí na platforme Chery E0X, ktorá je základom aj pre modely Exeed Exlantix ES a Exeed Exlantix ET. Ide o plnohodnotný sedan s rozmermi 4971 mm na dĺžku, 1963 mm na šírku, 1474 mm na výšku a rázvorom 2950 mm. Pre bližšiu predstavu o veľkosti auta, Luxeed S7 je  o necelých 6 cm dlhší ako najnovšia Škoda Superb. Dizajnéri vozidla Luxeed S7 poctivo zapracovali na tvaroch sedanu a výsledkom je, že auto má  výbornú aerodynamiku s koeficientom odporu 0,203 Cd, ktorým prekonáva aj Teslu Model S. Najvyšší stupeň výbavy s dvomi motormi a celkovým  výkonom 365 kW (vpredu 150 kW, vzadu 215 kW) zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. V prípade núdze poteší excelentná práca bŕzd Brembo, keďže brzdná dráha zo 100km/h do úplného zabrzdenia vozidla je iba 33,5 metra. Maximálny dojazd sedanu je 855 km podľa metodiky CLTC. 

Trakčné  batérie vozidla sú osvedčeného typu LFP pre model základnej úrovne a ternárne typu NMC pre model Max+ Long Range. Výrobca dáva zákazníkom na výber tri možnosti kapacity batérii, ktoré všetky poskytuje batériový gigant CATL: 62 kWh, 82 kWh a 100 kWh. Huawei tvrdí, že batéria S7 sa dokáže nabiť na 215 km jazdy iba za 5 minút.

Luxeed S7 sa dodáva v štyroch verziách: Základná Pro v cene 249 800 juanov (31 894 eur) s výkonom 215 kW a pohonom zadnej nápravy (RWD), 62 kWh LFP batériou, s dojazdom 550 km (CLTC). Verzia  Max  za 289 800 juanov (37 001eur) s výkonom 215 kW a pohonom zadnej nápravy (RWD) má 82 kWh  batériu M3P (NMC+LFP), s dojazdom 705 km podľa CLTC. Verzia Max+  za 319 800 juanov (40 831 eur) s výkonom 215 kW a pohonom zadnej nápravy (RWD) má batériu 100 kWh typu NMC, zabezpečujúcu dojazd 855 km CLTC. Verzia Max RS za 349 800 juanov (44 661 eur) dostala 2 motory so sumárnym výkonom 365 kW, pohon všetkých kolies (AWD) a batériu s kapacitou 82 kWh typu M3P (NMC+LFP) pre dojazd 630 km CLTC.

Luxeed S7  má vo vnútri veľa technológií Huawei, vrátane hardvéru a softvéru. Na strane HW je to hnacie ústrojenstvo DriveOne, ktoré  integruje riadiacu jednotku motora (MCU), motor a reduktor. Po softvérovej stránke ide o systém autonómneho riadenia na vysokej úrovni a operačný systém  HarmonyOS 4. Vozidlo dostalo mnoho senzorov, vrátane Lidaru, troch radarov s milimetrovými vlnami, 12 ultrazvukových radarov a 11 kamier s vysokým rozlíšením, ktoré všetky poskytujú vstupné údaje do systému Huawei ADS 2.0. Počas úvodnej konferencie Huawei tiež tvrdil, že NCA (Navigation Cruise Assist) pre mestské režimy jazdy bude do konca roka dostupné v celej Číne. NCA (Navigation Cruise Assist) je jazdný softvér podobný Tesla FSD a je dostupný v rámci balíka Huawei ADS Advanced Package. Huawei tiež tvrdí, že funkcia Parking Valet sa otvorí v 7 veľkých mestách začiatkom roku 2024.

Elektrický sedan Luxeed S7 je rázny vstup spoločnosti Huawei do segmentu elektrických áut v cenovom segmente 200 000 až 300 000 juanov. Modely ako Nio ET5, BYD Seal, Tesla Model 3 a Zeekr 007 teraz pocítia ešte väčší tlak aj vzhľadom na to, že Huawei má čo ponúknuť v oblasti softvéru a systémov jazdnej asistencie ADAS. Navyše, Huawei má nespornú výhodu – môže predávať  S7 cez všetky svoje marketingové kanály a fyzické obchody, kde elektrický sedan S7 bude uvádzaný  hneď vedľa mobilných telefónov. Na Luxeed S7 sa spustili predobjednávky 9. novembra 2023 a za menej ako tri týždne získal model viac ako 20 000 objednávok. Zákazníci, ktorí si objednajú auto do 31. decembra, získajú od Huawei výhody v hodnote 55 000 jüanov (7 022 eur).

V súčasnosti v Číne vyrába elektromobily približne 150 výrobcov automobilov. Huawei sa však od iných líši ešte niečím. Spoločnosť nedávno oznámila, že v roku 2024 plánuje v Číne postaviť viac ako 100 000 kusov  600 kW supernabíjačiek Huawei. Za svoje!

Zdroj: carnewschina Zdroj videa: CarForLife