Leapmotor C10 – elektrické SUV pre globálny trh sa už predáva v Číne od 16 547 eur

Silná konkurencia na čínskom trhu elektrických áut prináša svoje pozitívne ovocie pre zákazníkov. Ceny modelov utešene klesajú a kto sa chce udržať na tamojšom trhu, musí radikálne okresávať svoje režijné náklady. Tento blahodarný trend v dôsledku  zvyšujúcej sa (čínskej) konkurencie na európskom trhu sa už pomaly začína prejavovať aj v našich končinách, keď  napríklad spoločnosť ŠKODA auto nedávno prišla  so zľavami až 30 % na skladové vozidlá Enyaq. A keďže oprávnene predpokladáme, že ani tieto znížené ceny nebudú na úkor ich predajnej rentability, je dôvod predpokladať, že cenovky na elektrické vozidlá sa budú hýbať smerom dolu aj naďalej a aj u iných európskych výrobcov. Priznajme si, základná ŠKODA Enyaq 60 s cenovkou 36 225 eur je podstatne atraktívnejšia, než pri pôvodnej cene 51793 eur.

Škoda Enyaq je rozmerovo podobná s Leapmotor C10

Vráťme sa naspäť do Číny, kde 2. marca 2024  spoločnosť Leapmotor uviedla na trh v Číne svoje stredne veľké päťmiestne SUV C10 dostupné vo verziách EREV a BEV s cenami od 128 800 juanov (16 547 eur). Cena modelu oproti predpredaju klesla o 3653 eur, čo nie je pre čínskych pracujúcich zanedbateľná čiastka. Spotrebitelia si môžu vybrať zo šiestich farieb exteriéru karosérie, konkrétne sivej, čiernej, tmavosivej, svetlomodrej, bielej a nefritovo zelenej. Od svojho predpredaja 10. januára získal C10 viac ako 45 000 predobjednávok, uviedol Leapmotor na dnešnom predstavení modelu.

Leapmotor C10 je postavený na architektúre Leap 3.0 s rozmermi 4739 mm na dĺžku, 1900 mm na šírku, 1680 mm na výšku, s rázvorom 2825 mm. Rozmerovo je C10 o takmer 10 cm dlhší, o 2 cm širší a o 6 cm vyšší ako Škoda Enyaq. Dizajn vozidla má charakteristický obrys SUV v kombinácii s panoramatickým strešným oknom, 20-palcovými zliatinovými ráfikmi kolies, skryté kľučky dverí, LiDar na streche, prepojené skupiny svetiel a zadný spojler.

LiDar na streche Leapmotor C10

Hnacie ústrojenstvo verzie EREV sa štandardne dodáva so zadným synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom o výkone 170 kW a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý nie je mechanicky prepojený  so 70 kW spaľovacím motorom 1,5 l. H15R a slúži iba ako generátor elektrického prúdu pre 28,4 kWh lítium-železofosfátovú batériu. Energia batérie poskytuje vozidlu dojazd 210 km na čisto elektrický pohon (podľa metodiky CLTC) a spolu so spaľovacím motorom má vozidlo dojazd 1 190 km podľa CLTC. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h a čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h je 7,68 sekundy. Pri rýchlom nabíjaní trvá nabitie z 30 % na 80 % ~ 30 minút.

Verzia BEV je poháňaná synchrónnym motorom s permanentným magnetom s výkonom 170 kW a 320 Nm, ktorý poskytuje maximálnu rýchlosť 170 km/h a zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 7,29 sekundy s nasledujúcimi variáciami:

  • 410 Comfort Edition: lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 52,9 kWh, dojazd 410 km (CLTC)
  • 530 Comfort Edition: lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 69,9 kWh, dojazd 530 km (CLTC)
  • 530 Smart Edition: lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 69,9 kWh, dojazd 530 km (CLTC)
  • 530 Smart Driving Edition: lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 69,9 kWh, dojazd 530 km (CLTC)

Čas rýchleho nabíjania je rovnaký ako pri modeloch EREV.

Leapmotor C10 prichádza s pokročilým asistenčným systémom riadenia úrovne 3 s názvom Leapmotor Pilot, ktorý zahŕňa  25 funkcii. Dáta do systému prichádzajú  prostredníctvom 30 senzorov vrátane 5 milimetrových radarov, 11 kamier, 12 ultrazvukových radarov, jedného 128-riadkového LiDaru a čipu NVIDIA Orin-X.

Interiér vozidla má  usporiadanie v tvare T a je dostupné v dvoch farbách: oranžovej a fialovej, s 10,25-palcovým prístrojovým panelom a 14,6-palcovou centrálnou ovládacou obrazovkou multimediálneho systému. 

Operačný systém pochádza z dielne Leapmotor OS  a je poháňaný čipom Qualcomm Snapdragon 8295. Okrem toho je možné predné sedadlo sklopiť až o 180° a premeniť ho na veľkú pohovku s dĺžkou takmer 1,8 m. Po sklopení predných aj zadných sedadiel sa môže vytvoriť lôžko s dĺžkou viac ako 2,7 m.

Do kufra sa naraz zmestí sedem 20-palcových kufrov a po sklopení zadných sedadiel sa dá zväčšiť až na 835 litrov pre uloženie až 15 20-palcových kufrov.

Ceny verzie s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) sú 135 800 – 165 800 juanov (približne 17 44721 301 eur):

  • 210 Comfort Edition (135 800 juanov)
  • 210 Smart Edition (145 800 juanov)
  • 210 Smart Driving Edition (165 800 juanov)

Ceny verzie batériového elektrického vozidla (BEV) sú 128 800 – 168 800 juanov (16 547 21 686 eur):

  • 410 Comfort Edition (128 800 juanov)
  • 530 Comfort Edition (138 800 juanov)
  • 530 Smart Edition (148 800 juanov)
  • 530 Smart Driving Edition (168 800 juanov)

Na záver už len jedna poznámka: Spoločnosť Leapmotor deklaruje zámer vstúpiť s modelom C10 na európsky trh. Ak sa tak stane, nie je vylúčený ďalší cenopád u tradičných európskych výrobcov elektromobilov. Ale nakoľko certifikácia a iná byrokracia EÚ zaberá nejaký čas, kto má našetrené naváhajte, Škoda Enyaq v akciových cenách bude dobrá voľba.

Zdroj: leapmotor, carnewschina , škoda