Hongqi EH7- elektrický sedan vstupuje na čínsky trh za 29 369 eur

Pod čínskou značkou Hongqi („Červená zástava“) sa predtým vyrábali iba limuzíny pre čínsku vládu a drahé automobily. Značka patrí pod materský koncern FAW a pred vyše tromi rokmi uviedla na trh luxusný elektromobil  s označením  E-HS9. Nedávno koncern vytvoril pre elektrické modely samostatnú podznačku  Hongqi  New Energy a model EH7 je prvým modelom novej podznačky pod Hongqi. V budúcnosti budú k dispozícii aj modely s funkciou rýchlej výmeny batérie a rýchle nabíjanie s dojazdom až 800 km.

Značka Hongqi New Energy oficiálne uviedla 20. marca 2024 na trh elektrický  sedan EH7 s cenovým rozpätím 229 800 – 309 800 juanov ( približne 29 369  – 39 594 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).  Hongqi EH7 je založený na architektúre FME. Značka tvrdí, že predná strana pripomína úsmevný výraz, ktorý vyjadruje optimistický postoj značky.

Hongqi EH7 je umiestnený ako stredne veľký sedan, ktorý meria 4980 mm na dĺžku, 1915 mm na šírku, 1490 mm na výšku a rázvorom 3000 mm. Auto má dvojfarebný dizajn s čiernou strechou. Jeho panoramatické strešné okno s plochou 1,96 prináša dostatok prirodzeného svetla do interiéru.

Hongqi EH7 je k dispozícii s pohonom zadných (RWD) aj všetkých štyroch kolies (4WD). Ternárne lítiové batérie dodáva spoločnosť CATL. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je u najvýkonnejšej verzii už za 3,5 sekundy. Konfigurácie modelu Hongqi EH7 sú nasledovné:

  • EH7 600 Pro: zadný elektromotor (RWD) s výkonom 253 kW, batéria s kapacitou 75 kWh, dojazd 600 km
  • EH7 690 Pro: zadný elektromotor (RWD) s výkonom 253 kW, batéria s kapacitou 85 kWh, dojazd 690 km
  • EH7 640 Pro+ AWD: dva elektromotory (4WD) s výkonom 455 kW, batéria s kapacitou 85 kWh, dojazd 640 km
  • EH7 760 Pro+ AWD: dva elektromotory (4WD) s výkonom  455 kW, batéria s kapacitou 111 kWh, dojazd 760 km
  • EH7 820 Pro: zadný elektromotor (RWD) s výkonom 253 kW, batéria s kapacitou 111 kWh, dojazd 820 km

Pri rýchlom nabíjaní trvá nabitie z 10 % na 80 % pri izbovej teplote 20 minút a z 30 % na 80 % 17 minút. Pri nízkej teplote -10°C je najkratšia doba nabíjania z 10% na 80% 38 minút a pri veľmi nízkej teplote  – 20°C je doba nabíjania z 10% na ~80% 48 minút.

V interiéri upúta pozornosť nepravidelne tvarovaná dvojitá obrazovka zložená zo 6-palcového LCD prístrojového panela a 15,5-palcovej centrálnej obrazovky ovládania multimediálneho systému v kombinácii s dvojramenným multifunkčným volantom s plochým dnom. Nechýba ani pokročilý projekčný displej AR HUD (head-up display). Operačný systém vozidla je poháňaný čipom Qualcomm Snapdragon 8155.

O svetelnú pohodu pre pasažierov vozidla sa stará  256-farebné ambientné osvetlenie interiéru, ktoré je rozmiestnené na centrálnej konzole, obložení dverí a ďalších miestach. Na stredovej konzole je pred lakťovou opierkou podložka na bezdrôtové nabíjanie 2 mobilných telefónov.

Zdroj: carnewschina, hongqi