Xpeng M03 (Mona) – elektrický sedan pre masový segment má homologizáciu

Nakoľko v Číne veľmi pozorne načúvajú výrokom našich “najosvietenejších” predstaviteľov EÚ, už dopredu pripravili darček pre priaznivcov elektrickej dopravy v Európe a teda aj na Slovensku, a včera oficiálne zverejnili základné technické parametre elektrického sedanu z dielne spoločnosti Xpeng, ktorý aj po uvalení 50% doplnkových európskych ciel bude stále výhodnejšou kúpou, ako predražené modely z domácej západoeurópskej produkcie. Xpeng M03 bol odhalený vládnym regulátorom MIIT v Číne. Toto auto bolo predtým známe ako Mona a očakávalo sa, že to bude podznačka pod Xpeng . Ako však informoval portál carnewschina, auto je teraz novou sériou pod Xpeng .

Электрический седан MONA M03 сбоку тизер

Vďaka zverejneným homologizačným dokumentom od MIIT vieme, že Xpeng M03 je doteraz najmenší sedan od spoločnosti Xpeng. Jeho rozmery sú : dĺžka 4780 mm, šírka 1896 mm a výška 1445 mm s rázvorom 2815 mm. Nie je to teda žiadne malé auto, ale rozmermi prevyšuje nám dobre známu Škodu Octavia v aktuálnej generácii s dĺžkou 4698 mm, šírkou 1829, výškou 1468 mm a rázvorom 2686 mm. Pre porovnanie, druhý najmenší sedan Xpeng P5 má dĺžku 4860 mm a má rázvor 2768 mm. Konštruktéri významne popracovali aj na znížení hmotnosti auta, keďže Xpeng M03 prichádza podľa bežných noriem pre EV ako celkom ľahké auto. Model Xpeng M03 v závislosti od kombinácie pohonu a batérie váži 1631, 1661 alebo 1739 kg.

Электрический седан MONA M03 спереди

Vďaka detailom Xpeng M03, ktoré dnes pre radosť priaznivcov elektrického motorizmu odhalilo čínske Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT), máme aj jeho oficiálne obrázky a ďalšie dôležité špecifikácie. Auto bude dostupné so 17, 18 a 19-palcovými kolesami.

Picture background

Verzie s nižšími špecifikáciami, ktoré predstavujú modely s hmotnosťou 1631 a 1661 kg, budú vybavené elektromotorom s označením TZ180XS120, ktorý dokáže dodať maximálny výkon 140 kW. Pri čítaní špecifikácií sa zdá, že táto verzia bude dostupná bez externých kamier a radaru, čo by mohlo zodpovedať verzii s hmotnosťou 1631 kg.

Verzie s vyššou špecifikáciou majú na výber len medzi 18- a 19-palcovými kolesami, pričom využívajú aj výkonnejší elektromotor s označením TZ190XS01D01X s výkonom 160 kW. Kapacity batérií sú v súčasnosti neznáme, ale podľa dokumentácie pochádzajú z továrne na batérie BYD v Nanning, takže to budú  lítium-železofosfátové čepeľové batérie. Skoršie údaje naznačujú, že dojazd vozidla  je viac ako 550 km (CLTC).

Ďalšie technické údaje, ani obrázky interiéru zatiaľ neboli zverejnené. Predstaviteľ Xpeng predtým povedal, že M03 bude predstavený v júni, takže čoskoro by sme mali mať viac informácií. Elektrický sedan bude oficiálne uvedený na trh v treťom štvrťroku 2024 a jeho cena bude nižšia ako 200 000 juanov (26 000 eur). Podľa upútavkového plagátu Mona znamená „Made Of New AI“ a na plagáte sa výrazne uvádza, že „propaguje inteligentné elektrické vozidlá poháňané AI (umelou inteligenciou) po celom svete“, čo by mohlo znamenať, že auto je určené na export. Tešíme sa! Už len, aby nové vedenie našej milovanej EÚ malo lepšie mentálne vybavenie ako to, čo nám posledné roky kazilo radosť zo života!

Zdroj: carnewschina, škoda-auto