Značka Radar spoločnosti Geely začína predpredaj elektrického pickupu RD6

Radar Auto je značka elektrických vozidiel patriaca spoločnosti Geely, ktorá začala predpredaj svojho prvého modelu – elektrického pick-upu  RD6. Z výrobnej linky zišli už  prvé sériové vozidlá. Predpredajné ceny modelu RD6 sa začínajú od 180 000 juanov (približne 25 240 USD, alebo  25 949  eur podľa aktuálneho kurzu NBS), pričom spoločnosť Radar neoznámila žiadne špeciálne predpredajné ceny pre model, ako zvyknú  iné spoločnosti vyrábajúce elektromobily.

Čínski spotrebitelia si v súčasnosti môžu model rezervovať zaplatením 199 juanov – približne 29 eur prostredníctvom webovej stránky spoločnosti a aplikácie Radar pričom môžu získať niektoré exkluzívne výhody.

 V rámci skupiny Geely Holding Group je značka Radar postavená ako nezávislý subjekt s vlastným výskumným a vývojovým pracoviskom v meste Hangzhou a továrňou v meste Zibo v provincii Shandong. Čínsky názov značky je 雷达, leida, čo znamená “radar”.

Radar RD6 je založený na elektrickej platforme SEA (Sustainable Experience Architecture) spoločnosti Geely a je schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 7 sekúnd. Elektrický pick-up RD6 je dlhý 5 260 mm, široký 1 900 mm, vysoký 1 830 mm a má rázvor 3 120 mm. R6 má batožinový priestor s objemom 70 litrov aj pod prednou kapotou. Je dosť veľký na ventilátor a kanvicu na kávu, či iné drobnosti.

Veľkosť ložnej plochy elektrického pickupu je 1525/1450/540 mm a môže byť prekrytá uzamykateľným pevným plastovým krytom.

Radar  oznámil aj ďalšie špecifikácie modelu RD6 z ktorých vyplýva, že model je vybavený elektrickým pohonom s výkonom 200 kW a má možnosť rýchleho nabíjania s maximálnym výkonom 120 kW zabezpečujúcim dojazd 120 km po 15 minútach nabíjania.

Podľa informácií spoločnosti Radar dostane model tri veľkosti CLTC batérie, ktoré zabezpečujú elektrickému pick-upu dojazd 350 km, 550 km a 610 km.

Radar R6 je vybavený 6kW zásuvkovým panelom, ktorý má 6 režimov napájania iných áut a zariadení zo svojej batérie: statické napájanie, mobilné napájanie, napájanie z vozidla do vozidla (V2V), 220V/10A a 220V/16A. To je viac než dosť na napájanie ventilátora, malej chladničky, ohrievača, rádia alebo televízora. Stručne povedané; na všetky veci, ktoré potrebujete počas drsnej noci strávenej kempovaním v prírode.

Interiér je navrhnutý ako bezpečné a príjemné miesto pre jazdu v každom teréne s oddeleným prístrojovým panelom a hlavnou obrazovkou, širokým stredovým tunelom s veľkým voličom jazdných režimov a pomerne hrubým volantom. Možno Radar zamýšľal, aby pickup vyzeral “pracovnejšie” ako iné nové elektromobily. Všetky materiály však vyzerajú veľmi pekne a kvalita vyhotovenia sa zdá byť vynikajúca.  

Prístrojový panel aj dotykový displej majú priemer 12,3 palca. Elektromobil má tiež 9-palcový HUD.

Grafika je skvelá s tlačidlom zapnutia/vypnutia displeja v strede pod obrazovkou.

 Na paneli režimov jazdy je zobrazené tlačidlo kontroly zjazdu z kopca, ale zatiaľ žiadne iné off-road funkcie prináležiace pohonu 4×4.

V RD6 sa vzadu usadia 3 dospelé osoby. Stredné sedadlo sa zdá byť trochu malé, ale určite je tam dosť miesta na nohy s úplne rovnou podlahou. Úložný priestor s objemom 48 litrov je aj pod zadnými sedadlami.

Radar spustí “podznačku životného štýlu” s názvom Radar Weekends. Táto značka bude spolupracovať s rôznymi partnermi na tvorbe vecí, ako je toto odolné rádio a vonkajšia mini chladnička. Okrem predaja výrobkov pod značkou Radar budú Radar víkendy predávať aj veci od partnerských spoločností, napríklad kempingové boxy značky Naturehike.

Tento druh spoločne vyvinutých produktových radov pod spoločnou značkou je v súčasnosti v Číne celkom bežný, kde sa výrobcovia automobilov pravidelne púšťajú do najrôznejších projektov spolupráce so značkami, ktoré považujú za vhodné. Príkladom je spolupráca automobiliek s odevnými značkami, s cestovnými spoločnosťami, s výrobcami zmrzliny, s výrobcami nábytku a s výrobcami sušienok.

Značka Radar v blízkej budúcnosti uvedie na trh minimálne štyri ďalšie nové vozidlá: SUV, sedan-kupé, veľké SUV a štvorkolku. Máme sa na čo tešiť!

Zdroj: cnevpost , carnewschina