Zeekr 007 GT – čínsky regulátor odhalil charakteristiky elektrického kombi

Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) zverejnilo 10. januára 2025 svoj najnovší katalóg modelov áut na verejné pripomienkovanie. Je to posledný krok na ceste certifikácie modelu a po jeho prejdení, je možné začať auto predávať. Certifikačné dokumenty  odhalili základné špecifikácie nového modelu Zeekr 007 GT, po tom, čo začiatkom tohto týždňa začal Zeekr uvádzať na trh svoj druhý model s karosériou športového kombi. Verejnosť môže posielať svoje pripomienky od 11. do 17. januára 2025. Zápis do katalógu je posledným významným regulačným procesom predtým, ako bude možné povoliť predaj modelu v Číne.

Zeekr 007 GT má v katalógu štyri strany s číslami modelu produktu MR7001BEV100, MR7001BEV101, MR7001BEV102 a MR7001BEV103. Zeekr 007 GT je v registračnom katalógu kategorizovaný ako čisto elektrické vozidlo a bude sa vyrábať sa v závode Meishan spoločnosti Zeekr v Ningbo, provincia Zhejiang.

Zeekr 007 GT z registračného katalógu MIIT

Zeekr 007 GT meria 4 864 mm na dĺžku, 1 900 mm na šírku a 1 445 mm na výšku, s rázvorom 2 925 mm. Pre porovnanie, Zeekr 001 modelového roku 2025, ktorý je práve v predaji, má dĺžku 4 977 mm, šírku 1 999 mm a výšku 1 545 mm a rázvor 3 005 mm. Elektrický sedan Zeekr 007 má dĺžku 4 865 mm, šírku1 900 mm a výšku 1 450 mm s rázvorom 2 928 mm. To znamená, že Zeekr 007 GT je veľkosťou porovnateľný so sedanom Zeekr 007 a menší ako Zeekr 001. Zeekr 007 GT váži od 2 230 kg do 2 350 kg a dosahuje maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Zeekr 007 GT z registračného katalógu MIIT

Zeekr 007 GT je dostupný v jednomotorových (RWD) a dvojmotorových verziách (4WD), pričom verzia s pohonom zadných kolies (RWD) má elektromotor so špičkovým výkonom 310 kW a verzia s pohonom všetkých kolies (4WD) má prídavný predný elektromotor so špičkovým výkonom 165 kW. Kombinovaný výkon tejto verzie je 475 kW.

Zeekr 007 GT z registračného katalógu MIIT

Zeekr 007 GT používa lítium-iónové ternárne batérie od CATL a jej interne vyvinutú „Golden“batériu založenú na chémii fosforečnanu lítno-železitého (LFP). Vozidlo bude mať aj výklopné ťažné zariadenie a možnosť dvojfarebnej karosérie. Ďalšie charakteristiky vozidla a jeho interiér bude výrobca odhaľovať postupne pred uvedením na trh.

Zdroj: cnevpost