Yangwang U9 od BYD zvládol pretekársku dráhu autonómnou jazdou

BYD zdieľal video superšportového auta Yangwang U9, ktoré dokončilo medzinárodný okruh Hunan Zhuzhou bez vodiča. U9 bol vybavený nedávno predstaveným asistenčným softvérom pre vodiča DiPilot 600. Vo videu Yangwagn U9 najskôr prešiel okruh za denného svetla. BYD potom tvrdí, že toto nie je limit systému DiPilot 600 a ukazuje U9, ako absolvuje trať v noci, opäť bez vodiča.
Spoločnosť BYD spustila systém God’s Eye (DiPilot), svoju odpoveď na Tesla Autopilot, 10. februára 2025 v Číne. Ide o asistenčný systém vodiča – nazývaný smart driving, oficiálne pokročilejší asistenčný systém vodiča (ADAS). BYD odhalil tri verzie svojho ADAS: DiPilot 600, DiPilot 300 a DiPilot 100.
Spoločnosť BYD oznámila, že celá jej zostava dostane určitú úroveň asistovanej jazdy. Dokonca aj malý elektrický hatchback BYD Seagull za 69 800 juanov (9 209 eur) dostane základný asistenčný systém vodiča DiPilot 100. BYD tvrdí, že týmto krokom „demokratizujú inteligentnú jazdu“.
DiPilot 100 je ADAS základnej úrovne, ktorý nevyžaduje Lidar. Využíva riešenie na báze kamier, radary s milimetrovými vlnami a ultrazvukové radary. Má maximálny výpočtový výkon 100 TOPS.
DiPilot 300 je vylepšený ADAS, ktorý podporuje jednu lidarovú jednotku so špičkovým výpočtovým výkonom 300 TOPS.
DiPilot 600 je najlepší asistovaný systém riadenia od BYD so špičkovým výpočtovým výkonom 600 TOPS a podporou až troch Lidarov. Toto je systém namontovaný aj na Yangwang U9, ktorý vykonáva autonómnu jazdu na pretekárskej dráhe v Hunane.

21 modelov BYD, vrátane modelov zo série Dynasty a Ocean a jej podznačiek Denza a Yangwang, bude vybavených ADAS DiPilot. Funkcie asistovanej jazdy budú pre všetky modely bezplatné.
Spoločnosť BYD zverejnila aj iné video, ktoré ukazuje, ako superauto Yangwang U9 jazdí bez posádky pri preskakovaní rôznych prekážok, ako sú výmoly naplnené vodou a cestné hroty. Marketéri BYD to teraz posúvajú na novú úroveň a zverejňujú video, v ktorom Yangwang U9 jazdí bez posádky na testovacej ceste rýchlosťou 120 km/h. Prvou prekážkou, ktorú musí prekonať, je široký, 2,5 metra dlhý výmoľ naplnený vodou. Keď sa k nemu Yangwang U9 priblíži, odpruženie vystrelí vozidlo cez výmoľ. Podľa BYD je skok dlhý vyše 6 metrov. Ďalšou prekážkou je pole cestných hrotov s výškou asi 3,5 centimetra. Rovnako ako v predchádzajúcom prípade, systém odpruženia Disus X U9 prekoná prekážku skokom. Spoločnosť BYD neposkytla žiadne ďalšie podrobnosti o teste, ako napríklad to, aký ADAS (pokročilý asistenčný systém vodiča) bol použitý. BYD už dávnejšie oznámil spoluprácu na ADAS so spoločnosťami DJI alebo Horizon Robotics.

Yangwang je prémiová elektrická značka BYD a superšportové vozidlo U9 je jej druhým autom po terénnom SUV U8. Model U8 sa dostal na titulky motoristickej tlače pretože mohol plávať na vode , zatiaľ čo superšportové vozidlo U9 si získalo veľkú pozornosť vďaka svojmu zaveseniu a hydraulickému systému Disus X, ktorý umožňuje autu skákať alebo tancovať. Yangwang U9 je plne elektrické superauto založené na platforme BYD e4 vybavené systémom odpruženia Disus X. Tento systém umožňuje autu jazdiť na troch kolesách, tancovať alebo skákať, ako ukazuje najnovšie video.
Rozmery Yangwang U9 sú: 4966/2029/1295 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvor 2900 mm. Jeho pohotovostná hmotnosť je 2 475 kg, čo je na superšport dosť veľa. U9 poháňajú štyri elektromotory s kombinovaným výkonom 960 kW (1 287 k) a maximálnym krútiacim momentom 1 680 Nm. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,36 sekundy a drag race na 400 metrov za 9,78 sekundy. V novembri 2024 dosiahol Yangwang U9 kolo na Nürburgringu 7min17,9 sek.
Na rozdiel od iných superšportových áut, Yangwang U9 nie je vybavený lítium-nikel-mangánovými oxidmi kobaltu (NMC), ale lacnejšou batériou fosforečnanu lítno-železnatého (LFP). Kapacita batérie je 80 kWh, čo v podmienkach CLTC dostačuje na prejdenie 465 km.
Yangwang U9 má 800 V architektúru a dokáže sa nabiť z 30 % na 80 % kapacity batérie za 10 minút. U9 tiež podporuje duálne nabíjanie , čo znamená, že sa dajú k vozidlu pripojiť dve nezávislé nabíjacie pištole súčasne. Pre BYD to nie je nič nové, keďže Denza D9 a N7 debutovali s touto technológiou.
Yangwang U9 bol uvedený na trh vo februári 2024 za 1,68 milióna juanov (221 653 eur) v Číne. Sériová výroba a dodávky začali o šesť mesiacov neskôr, v auguste 2024.
Zdroj: carnewschina