Xpeng G7 – elektrické kombi, alebo SUV?
Doteraz pomerne prázdny segment elektrických rodinných vozidiel s karosériou športového kombi, sa začína utešene rozrastať novými a veľmi pekne stvárnenými modelmi. V našom priestore bude dlhodobo pútať pozornosť vydarene obnovená Škoda Enyaq. Na opačnej strane zemegule, len pred pár hodinami spoločnosť Zeekr zverejnila oficiálne obrázky exteriéru modelu Zeekr 007GT. Ani konkurencia tam samozrejme nespí a ako sa dá na značku Xpeng očakávať, priaznivcom elektrickej dopravy predstavila nový prírastok, ktorý sľubuje nielen priestrannú karosériu, ale aj vysoké technológie pod kapotou. Spoločnosť Xpeng zverejnila prvé oficiálne obrázky modelu G7 s karosériou, ktorá poteší milovníkov priestoru za zadnými sedadlami.
Len deň potom, čo sa objavili špionážne zábery nového Xpeng G7, boli zverejnené oficiálne obrázky. Ich zverejnenie pravdepodobne podnietila spoločnosť Tesla, ktorá zverejnila oficiálne obrázky nového Modelu Y. Čínski blogeri už priaznivo porovnávajú nový Xpeng v porovnaní s novou verziou Modelu Y.
Nové auto má rovnaký dizajnový jazyk ako Xpeng P7+. To je zrejmé najmä vpredu, kde sú rovnaké dvojité hrebene na kapote a dizajn delených svetlometov. Okrem toho sú vpredu priechodné svetlá. Športový vzhľad je vytvorený použitím zatemnených prívodov vzduchu. Zboku má auto výrazné línie s líniou strechy, ktorá vrcholí spojlerom.
Vzadu sú svetlá riešené podobne ako pri Xpeng P7+. Na G7 sú to však priechodné svetlá, ktoré zasahujú aj do zadných dverí na spodnej časti. Na P7+ sa jednoducho oblúkom vrátia späť k dverám batožinového priestoru. Predpokladá sa, že nové športové kombi sa zameria na inteligenciu a priestor. Vďaka novému systému Hawk AI dokáže Xpeng ponúknuť inteligentnú jazdu za výrazne nižšie náklady, pretože už nie je potrebné vybavovať autá Lidarom.
Certifikačné dokumenty čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) zverejnené 10.11.2025 poskytujú viac informácií o novom G7. Nový model Xpengu je väčší, než sa predpokladalo, s dĺžkou 4892 mm, šírkou 1925 mm a výškou 1655 mm. Vďaka tomu je Xpeng G7 v skutočnosti o jeden milimeter dlhší ako Xpeng G9, ktorý je v súčasnosti najväčším SUV značky Xpeng. Je tu však zásadný rozdiel. Rázvor Xpeng G7 je výrazne kratší s dĺžkou 2890 mm v porovnaní s 2998 mm pre Xpeng G9.
Aj keď existujú dva záznamy pre auto, v skutočnosti sú uvedené štyri pohotovostné hmotnosti. Pre prvé auto, čo je pravdepodobne verzia nižšej špecifikácie, sú uvedené hmotnosti 2085 a 2100 kg, zatiaľ čo druhé auto má hmotnosti 2145 a 2160 kg. Pravdepodobne je rozdiel v hmotnosti do značnej miery spôsobený rôznymi kapacitami batérií. Obe autá používajú lítium-železofosfátové batérie dodávané spoločnosťou CALB. Oba varianty ponúkajú na výber 18 alebo 20-palcové kolesá.
Oba modely v katalógu sú poháňané jedným elektromotorom so špičkovým výkonom 218 kW. Päťmiestny plne elektrický Xpeng G7 dosahuje maximálnu rýchlosť 202 kilometrov za hodinu.
Ceny nového Xpeng G7 môžu začínať okolo 200 000 juanov (26 000 eur). Xpeng zaznamenal značný úspech so svojou stratégiou cenovo dostupného sedanu Mona M03 a hathbacku P7+, ktoré majú dobrú výbavu a relatívne nízke ceny. Tieto dva modely dokázali otočiť čísla predaja Xpengu, ktoré predtým stagnovali, ak nie klesali.
Včera, menej ako hodinu po odhalení nekamuflovaných špionážnych záberov faceliftovaného Modelu Y od Tesly, zdieľal viceprezident Xpeng pán Yu Tao na Weibo tri obrázky Xpeng G7 s komentárom, že „G7 bude tento rok možno najkonkurencieschopnejším SUV v triede 250 000 juanov“. Model vyzerá skvele, je nabitý technológiou AI a zostáva vysoko inovatívne, čo z neho robí jednoznačnú prvú voľbu pre rodiny, povedal Yu. Takže, tešíme sa!
Zdroj: cnevpost