Xiaomi YU7-elektrické SUV so zrýchlením hyperauta (3,23 s) a dojazdom 835 km

Jeden z najväčších výrobcov spotrebnej elektroniky na svete, známy hlavne svojimi smatrfónmi, sa opäť predviedol. Po veľmi úspešnom elektrickom sedane SU7, ktorý bol uvedený na trh koncom marca 2024, pripravil Xiaomi priaznivcom elektrickej dopravy ďalší skvost. Pri príležitosti 15. výročia spoločnosti Xiaomi predstavil jej generálny riaditeľ p. Lei Jun prvé elektrické SUV spoločnosti, s názvom YU7 . Spoločnosť Xiaomi dodala za 14 mesiacov od spustenia predaja viac ako 258 000 kusov modelu SU7. Cena YU7 bude oznámená až pri oficiálnom uvedení na trh v júli 2025, ale vozidlo už vzbudilo nebývalú vlnu záujmu, nakoľko sa očakáva podobne agresívny cenový postup značky, ako pri modeli SU7, ktorý štartoval s cenou 28 628 eur za tento takmer 5 metrový výkonný elektrický sedan.

Xiaomi YU7 využíva elektrické kľučky dverí sklápateľné dovnútra s ambientným osvetlením a podporou UWB (ultra širokopásmového) pre bezkľúčový vstup a prístup do batožinového priestoru pomocou smartfónu. Vývojári vozidla odviedli opäť vynikajúcu prácu a z hľadiska bezpečnosti navrhli konštrukciu vozidla zahŕňajúcu integrovanú ochrannú klietku z ultravysokopevnostnej ocele s pevnosťou 2200 MPa, vyvinutú v spolupráci s akademickými partnermi, predný rám z tlakovo liateho hliníka 20 v 1 a hybridnú karosériu z ocele a hliníka, označovanú ako „pancierová klietka“. Batériový blok má vystužený plášť s nepriestrelným povlakom. Spoločnosť Xiaomi uvádza, že bolo vykonaných viac ako 50 testov pasívnej bezpečnosti. Štrukturálne vylepšené boli aj stĺpiky A a B.

Xiaomi YU7 je stredne veľké elektrické SUV postavené na platforme Modena spoločnosti Xiaomi, s dĺžkou 4 999 mm, šírkou 1 996 mm, výškou 1 608 mm a rázvorom 3 000 mm. Bude k dispozícii v deviatich farbách exteriéru vrátane zelenej inšpirovanej kolumbijskými smaragdmi a oranžovej s metalickými titánovými povrchovými úpravami. Hmotnosť vozidla sa pohybuje od 2 140 kg do 2 460 kg v závislosti od konfigurácie. Na výber sú kolesá s rozmermi 19 a 20 palcov. Vozidlo ponúka 678 litrov batožinového priestoru za zadnými sedadlami (+ 71 litrov pod podlahou kufra) a pod prednou kapotou doplnkových 141 litrov.

Xiaomi YU7 bude ponúkaný v troch konfiguráciách pohonných jednotiek:
- YU7 RWD : Jeden zadný elektromotor s výkonom 235 kW, krútiacim momentom 528 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,88 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
- YU7 Pro AWD : Dva elektromotory s kombinovaným výkonom 365 kW, 690 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,27 sekundy, maximálna rýchlosť 240 km/h.
- YU7 Max AWD : Dva elektromotory s kombinovaným výkonom 508 kW a krútiacim momentom 866 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy, maximálna rýchlosť 253 km/h.
- brzdná dráha na zastavenie vozidla z rýchlosti 100 km/hodinu je len 33,9 metra

Elektromotory pre Xiaomi YU7 dodáva Spoločnosť United Automotive Electronics (UAES), pričom verzia Max modelu Xiaomi YU7 používa predný elektromotor s výkonom 220 kW a zadný e-motor s výkonom 295 kW. Všetky varianty fungujú na platforme Xiaomi s vysokým napätím (800 V) na báze elementov z karbidu kremíka. Verzia používa motory V6s Plus a batérie, ktoré umožňujú rýchlosť nabíjania 5,2 C, čo znamená, že ich nabíjanie z vysoko výkonnej DC nabíjacej stanice dokáže doplniť energiu na dojazd až 620 km len za 15 minút nabíjania (ani dobrá káva sa nedá tak rýchlo vychutnať).

Konfigurácie batérií a odhady dojazdu Xiaomi YU7 podľa metodiky CLTC sú nasledovné:
- Xiaomi YU7 RWD – pohon zadných kolies: batéria LFP s kapacitou 96,3 kWh, dojazd 835 km;
- Xiaomi YU7 Pro AWD pohon všetkých kolies: 96,3 kWh LFP batéria, dojazd 770 km
- Xiaomi YU7 Max AWD – pohon všetkých kolies: batéria NCM s kapacitou 101,7 kWh, dojazd 760 km

Štandardom aktívnych prvkov bezpečnosti vo všetkých variantoch Xiaomi YU7 sú senzory Lidar a procesory Nvidia Drive AGX Thor (s výpočtovým výkonom 700 TOPS), spárované so 4D radarom s milimetrovými vlnami a kamerami s ALD povrchovou úpravou proti oslneniu. Auto využíva interne komplexný asistenčný systém riadenia Xiaomi, ktorý predstavuje kľúčovú súčasť stratégie vývoja automobilového priemyslu.
V interiéri Xiaomi YU7 je kabína kompletne kožená, pričom vpredu sú sedadlá z kože Nappa s nulovou gravitáciou s možnosťou naklonenia o 123° a 10-bodovou masážnou funkciou. Cestujúci na zadných sedadlách môžu využívať elektricky nastaviteľné sedadlá s uhlom sklonu 135° a 6,68-palcovú dotykovú obrazovku s ovládaním klimatizácie, hudby a navigácie.

Prístrojová doska Xiaomi YU7 je vybavená 1,1 metra širokým systémom „ HyperVision “, ktorý pozostáva z troch mini LED obrazoviek s rozlíšením 108 PPD na úrovni sietnice. Systém integruje údaje o jazde, médiá, zobrazovanie mŕtveho uhla a prispôsobiteľné widgety. Vozidlo obsahuje 4-v-1 radič domény, ktorý spája systémy kabíny, asistenčnej jazdy, ovládania vozidla a komunikácie. Je podporovaný čipom Snapdragon 8 Gen 3 (4nm procesor) pre rýchle spustenie za 1,35 sekundy a vysokorýchlostné bezdrôtové aktualizácie už za 15 minút.

Debut modelu Xiaomi YU7 bol pôvodne plánovaný na aprílovom autosalóne v Šanghaji, ale odložil sa po smrteľnej nehode jedného z vozidiel Xiaomi pri testovaní autonómnej jazdy. Po odložení predstavenia modelu YU7 nasledovali interné kontroly bezpečnostných protokolov a verejnej komunikácie. Ale všetko dobre dopadlo a na svete je nový skvost v segmente elektrických vozidiel. Tentoraz dúfajme, že spoločnosť Xiaomi už nebude dlho odkladať uvedenie tohto krásneho elektrického SUV na svetové trhy a verme, že sa čoskoro objaví aj na slovenských cestách. Xiaomi YU7 tam totiž patrí! Aby ste sa o tom presvedčili, pozrite si nasledovné video:
Zdroj: xiaomi, carnewschina