Xiaomi Auto bude exportovať elektromobily cez spoločnosť Sinomach

Xiaomi Auto dosiahlo so svojim elektrickým sedanom SU7 fenomenálny predajný úspech. Výrobné kapacity závodu sú vypredané na niekoľko mesiacov dopredu, takže Xiaomi v prvom momente ani nepomýšľalo na predaj tohto modelu v zahraničí. Ale nekonečne vynachádzaví priekupníci si hneď našli cestičky, aby uspokojili obrovský dopyt po vozidle aj za čínskymi hranicami. Obchodní manažéri spoločnosti zareagovali pragmaticky a ohlásili, že aj napriek predchádzajúcim rozhodnutiam o výhradnom predaji modelu iba na čínskom trhu, našli riešenie aj na predaj modelu v zahraničí. Navyše, prvé ohlasy motoristickej verejnosti na chystané nové elektrické SUV Xiaomi YU7, dávajú tušiť podobný úspech aj pre tento model.

Vedenie Xiaomi Auto sa zrazu dohodlo so spoločnosťou Hyperion Leasing (Tianjin) na podpore exportu elektromobilov na kľúčové trhy. Hoci predtým Xiaomi tvrdilo, že nebude oficiálne vyvážať autá niekoľko rokov, teraz sa zdá, že plány spoločnosti sa zmenili.

Hyperion Leasing (Tianjin) je dcérska firma štátnej spoločnosti China National Machinery Industry (Sinomach), ktorá bola založená v roku 1997 ako podnik priamo riadený čínskou vládou. Sinomach má v súčasnosti 160 000 zamestnancov, 40 dcérskych spoločností a viac ako 200 zámorských servisných agentúr. Skupina má zastúpenie na trhu vo viac ako 170 krajinách a regiónoch.

Spoločnosť Sinomach 10. februára 2025 zdieľala tlačovú správu, v ktorej sa uvádza, že jej dcérska spoločnosť Hyperion Leasing (Tianjin) dosiahla dohodu so spoločnosťou Xiaomi Auto o spoločnej podpore medzinárodnej spolupráce na veľkých globálnych trhoch. Nebolo zverejnené, ktoré trhy sa považujú za „hlavné“, je však jasné, že Hyperion Leasing a Xiaomi majú za cieľ exportovať elektrické vozidlá do zámoria.

Xiaomi Auto v súčasnosti predáva v Číne jediný model, ktorým je veľmi úspešný sedan SU7 . Uvedený bol 28. marca 2024. Jeho kumulatívny objem predaja za 2024 rok dosiahol 139 487 kusov, uvádza China EV DataTracker . Čakacia doba na Xiaomi SU7 v Číne je 22 – 31 týždňov (5 – 8 mesiacov) po zadaní objednávky. Dopyt po tomto modeli výrazne prevyšuje súčasnú výrobnú kapacitu. Xiaomi však buduje závod F2 a po jeho dokončení by sa mal zmierniť tlak na dodacej lehoty. V druhej fáze továrne sa bude montovať aj druhý model Xiaomi, ktorým bude  elektrické SUV YU7 .

Xiaomi YU7

Len pre informáciu, doteraz sa Xiaomi vyjadrovalo o predpokladanom spustení predaja v zámorí až pred rokom 2030. Automobilka teda neplánovala oficiálne exportovať autá aspoň niekoľko najbližších rokov. Model spolupráce medzi Xiaomi a Hyperion Leasing (Tianjin) nie je známy. Zdá sa, že dcérska spoločnosť Sinomach bude vystupovať ako exportér automobilov Xiaomi  a teda bude nakupovať vozidlá z továrne a predávať ich cez zámorské kanály. Zaznelo aj informácia, že Hyperion Leasing sa postará o údržbu a technickú podporu vozidiel Xiaomi predávaných v zahraničí.

Xiaomi SU7 je výkonný elektrický sedan s rozmermi 4997 mm na dĺžku, 1963 mm na šírku, 1455 mm na výšku a rázvorom 3000 mm. Verzie SU7 Standard a SU7 Pro majú pohon zadných kolies (RWD) pomocou jediného elektromotora s výkonom 220 kW (295 k). Štandard používa 73,6 kWh batériu, ktorá autu dáva dojazd až 700 km. Verzie Pro majú väčšiu 94,3 kWh batériu, ktorá poskytuje dojazd až 830 km.

Xiaomi SU7 Max má pohon všetkých kolies (4WD) s 275 kW (369 k) elektromotorom na zadnej náprave spárovaným s 220 kW elektromotorom vpredu. Kombinovaný výkon pohonného systému dosahuje 495 kW (664 k). Motory napája energiou 101 kWh batéria na dojazd 800 km.

Existuje aj vysoko výkonná verzia SU7 Ultra. Počas autosalónu v Guangzhou v roku 2024 pán Lei Jun, zakladateľ Xiaomi , oznámil, že Xiaomi SU7 Ultra dosiahol maximálnu rýchlosť 359,71 km/h počas nedávneho vysokorýchlostného testu. Lei uviedol: “To, čo obmedzovalo maximálnu rýchlosť SU7 Ultra, nebolo samotné auto, ale testovacia dráha.” Prototyp vozidla dokončil kolo na Nürburgringu za 6 minút 46,874 sekundy, čím vytvoril nový rekord ako najrýchlejšie štvordverové auto na trati. Plne elektrický Xiaomi SU7 Ultra je 5070 mm dlhý, 1970 mm široký a 1465 mm vysoký. Má rázvor 3000 mm, váži 2360 kg a pojme päť cestujúcich.

Spoločnosť Xiaomi demonštrovala aj svoj systém aktívneho odpruženia, ktorý ukázal svoju prispôsobivosť rôznym cestným podmienkam. Technológia podvozku Xiaomi obsahuje systém aktívneho odpruženia pre lepší komfort a ovládanie. Každé koleso je vybavené zdrojom energie 4,6 kW, ktorý umožňuje úpravy tlmenia v reálnom čase, aby sa znížilo nakláňanie karosérie počas zákrut, akcelerácie a brzdenia. Tento systém obsahuje 48V výkonovú štruktúru na podporu brzdenia a riadeného dátovým vedením, ktoré nahrádza tradičné hydraulické a mechanické prepojenia softvérovo riadenými ovládacími prvkami. Toto nastavenie umožňuje v reálnom čase nastavovať adaptívne pomery riadenia a brzdnej sily, ktoré je možné upraviť na základe aktuálnych jazdných podmienok pre vyššiu presnosť.

Systém odpruženia so siedmimi vzperami poskytuje 2,2-tonovému SU7 Max výnimočnú stabilitu. Plne aktívny systém odpruženia sa môže pochváliť zdvíhacou silou až 44 400 N, ktorá je schopná zdvihnúť dve vozidlá SU7 Max.Ukážkové video predviedlo inteligentné šasi v akcii s funkciami ako „tancovanie auta“, otáčanie v stacionárnom otočnom bode a otáčanie v štýle kompasu, čo ilustruje zameranie spoločnosti Xiaomi na pokročilú manévrovateľnosť a ovládanie.

Lei Jun tiež predstavil nový systém Hyper-Autonomous Driving (HAD) od Xiaomi. Systém prešiel internými testami od 16. novembra 2024 a širšie verejné nasadenie systému sa očakáva v roku 2025. Xiaomi zdôraznilo, že systém dokáže navigovať v zložitých prostrediach, ako sú úzke priestory, rušné križovatky a cesty s prekážkami. Predstavenie modelu Vision-Language Model (VLM) je navrhnuté tak, aby pomohlo systému lepšie zvládnuť zložité scenáre vrátane nerovných povrchov ciest, stavebných zón a T-križovatiek.

Elektrický sedan Xiaomi SU7 má v Čínskej ľudovej republike cenové rozpätie 215 900 – 299 900 juanov (28 485 – 39 568 eur). Verzia Xiaomi SU7 Ultra s výkonom cez 1 500 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2 sekundy odštartoval predpredaj v Číne s cenovkou 814 900 juanov (približne 105 976 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Výroba tejto verzie  sa  začne v marci 2025. Xiaomi SU7 bude dostupný je v 10 farbách karosérie, vrátane nedávno pridaného ružového odtieňa s názvom Magenta .

Zdroj: carnewschina