Výkonný Volkswagen ID.4 GTX priniesol elektrický pohon všetkých kolies

Volkswagen predstavil ID.4 minulú jeseň a teraz sa rozhodol ukázať najvýkonnejšiu verziu elektrického crossoveru, ktorý okrem iného dostal označenie GTX. VW použil označenie GTX v minulosti pre silnejšie verzie Golfu, Jetty a Scirocco na niektorých trhoch.

Na rozdiel od štandardného ID.4, ktorý je vybavený jedným elektrickým motorom a pohonom zadnej nápravy, GTX sa môže pochváliť prídavným motorom nainštalovaným vpredu, ktorý tak zabezpečuje fungovanie  systému pohonu na všetky kolesá. Výkon bol zvýšený z 201 do 295 koní, ktorý je v skutočnosti len o niečo menší ako  výkon veľkého trojradového elektrického crossoveru  VW ID.6 s pohonom všetkých kolies, ponúkaného zatiaľ len pre čínsky trh.

V dôsledku zvýšeného výkonu sa zrýchlenie z 0 do 100 km / h skrátilo z 8,5 sekúnd na veľmi slušných 6,2 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená  na 180 km / h.

Ako sa očakávalo, VW ID 4 GTX používa automaticky regulovaný systém plného pohonu, ktorý zabezpečuje že elektrický crossover zostane v konfigurácii s pohonom zadných kolies až kým palubné snímače nezistia potrebu zvýšiť ťah. AWD sa tiež spúšťa, keď sa vodič rozhodne prudko stlačiť plynový pedál. Prepínanie zo zadného pohonu do plného sa vykonáva za niekoľko milisekúnd a VW tvrdí, že je tak hladký, že si to vodič nebude môcť ani všimnúť.

ID.4 GTX je vybavený štandardnými 20-palcovými kolesami s možnosťou inštalácie 21-palcovej súpravy s 358-milimetrovými brzdami na prednej náprave. Niektoré budú sklamaní tým, že sa na zadnej náprave sa stále používajú bubnové brzdy, ale výkonný systém rekuperatívneho brzdenia sa vôbec nepotrebuje spoliehať na silné mechanické brzdy.

Voliteľný športový balíček za dodatočný poplatok znižuje svetlosť podvozku elektrického crossoveru o 15 mm a zvyšuje progresívne nastavenie riadenia pre dynamickú jazdu. Adaptívne tlmiče sú tiež súčasťou balíčka Sport plus na vyváženie športového a pohodlného nastavenia podvozku. Vodič si môže vybrať z ekologického, komfortného, športového, individuálneho a trakčného režimu pohonu vozidla.

Batéria s hmotnosťou 486 kg  má kapacitu 77 kWh  a je to rovnaká lítium-iónová batéria, aká sa používa v obvyklom ID.4. V GTX ponúka až 480 kilometrov dojazdu.

VW ID.4 GTX bude v predaji  už v lete 2021 a bude sa predávať v Nemecku od počiatočnej ceny 50 415 Eur.

Zdroj: carsweek