Volkswagen urýchľuje transformáciu závodov na výrobu EV

Slová šéfa VW Herberta Diessa  sa nerozchádzajú  so skutkami. Nestráca čas škrípaním zubami voči konkurencii, ale plne sa zaoberá podnikaním a koná v súlade so starou čínskou múdrosťou – „Keď zafúka vietor zmeny, potom treba napnúť  plachty a nie stavať  steny“.

V blízkej budúcnosti plánuje spoločnosť pretransformovať dve nemecké továrne spoločnosti na výrobu elektrických vozidiel – Sklenú továreň v Drážďanoch a najväčší závod spoločnosti vo Wolfsburgu.

Závod VW v DrážďanochSklená továreň

Závod v Drážďanoch je ako prvý zatvorený kvôli prestavbe. Tento závod bol otvorený v roku 2002 a do roku 2016 produkoval Volkswagen Phaeton (84 235 kusov) a Bentley Flying Spur (2 186 kusov, 2005/2006 a 2013/2014). Od marca 2017 do súčasnosti opúšťajú jej linky elektrické automobily e-Golf, ktorých sa vyrobilo 50 401. Ale teraz je história tohto modelu definitívne skončená. Z montážnej linky zišiel posledný Volkswagen e-Golf.

posledný e-Golf

Od začiatku januára 2021 bude závod zatvorený na tri týždne, počas ktorého dôjde k prestavbe všetkých výrobných liniek na výrobu elektrického vozidla VW ID.3. Prvé „drážďanské“ ID.3 by podľa tlačovej správy Volkswagenu mali vyjsť z nových výrobných liniek  koncom januára.

Výroba elektrických vozidiel neprinesie ani  masívne rušenie pracovných miest. Väčšina pracovníkov bude preškolená, čo pre nich bude znamenať získanie vyššej kvalifikácie a teda  aj platov. Znamená to tiež, že na dopravnom páse sa bude  pracovať viac  hlavou, ako s „kladivom“!

Danny Auerswald, manažér Sklenej továrne: „Koniec e-Golfu je  začiatkom príprav na ID.3. Už o pár týždňov otvoríme ďalšiu kapitolu Transparent Factory. Po Zwickau sme druhým európskym výrobcom vozidiel založeným na novom modulárnom systéme elektrického pohonu. Volkswagen teda zdôrazňuje význam saských tovární v celoskupinovej ofenzíve elektromobilov. “

koncom januára sa ID.3 začne vyrábať v ďalšom závode spoločnosti – v Drážďanoch

Thomas Echlig, predseda zamestnaneckej rady Transparent Factory: „Začiatok montáže ID.3 je pre zamestnancov veľmi dobrou správou a odmenou za mnohoraké úsilie vynaložené pri transformácii zariadenia od roku 2016. Dosiahli sme stabilné zabezpečenie pracovných miest pre kľúčových zamestnancov a pozitívne vyhliadky pre podnik. “

Drážďanská továreň sa transformuje podľa výrobných štandardov Industry 4.0 a bude môcť v čo najkratšom čase začať s montážou nových modelov založených na elektrickej platforme MEB, ktorá je rovnaká pre celú skupinu VW.

VW ID Vizzion

ID.3 je prvý model z rodiny ID. Od septembra, keď sa nový elektromobil začal dodávať zákazníkom, sa predalo viac ako 28 000 vozidiel. Základná verzia ID.3 bude stáť menej ako 30 000 EUR (bez vládnych dotácií) a predbežné objednávky bude možné zadávať  od začiatku roku 2021.

K už fungujúcemu závodu na výrobu elektrických vozidiel v Zwickau, sa po  januárovej transformácii pridá aj závod Transparent Factory v Drážďanoch. Potom  bude nasledovať transformácia  závodov v Brunswicku, Kasseli, Salzgitteri a Wolfsburgu. Továrne v týchto lokalitách vyrábajú jednotlivé komponenty, ako sú elektrické motory, alebo batériové systémy, ako aj vykonávajú konečnú montáž (napríklad Wolfsburg). Plánuje sa tiež transformácia automobilových závodov v Emdene a Hannoveri, aby mohli od roku 2022 zahájiť výrobu elektrických vozidiel. To znamená, že v roku 2021 bude Volkswagen čeliť globálnej reštrukturalizácii celého výrobného systému.

továrenský komplex vo Wolfsburgu

Samostatnou témou tejto transformácie je továrenský komplex vo Wolfsburgu. Podľa koncepcie vedenia VW by sa mal stať najinovatívnejším závodom v oblasti vysoko automatizovanej výroby elektrických vozidiel, ktorý bude vo všetkých svojich ukazovateľoch konkurovať gigafactory Tesla (vo výstavbe neďaleko Berlína). Herbert Diess má v úmysle vytvoriť výrobný systém, kde výroba jedného automobilu by trvala menej ako 10 hodín. Bude to menej ako polovica času potrebného na výrobu VW Golf, alebo Tiguan. Doteraz bola výrobná kapacita závodu VW vo Wolfsburgu 800 000 vozidiel ročne. Tento závod má dokonca štatút najväčšieho automobilového závodu na svete!

Volkswagen ID Roomzz

Tieto zámery ale znamenajú, že v dôsledku transformácie iba nemeckých tovární skupiny VW bude koncern schopný vyrábať najmenej 1,5 milióna elektrických vozidiel ročne. A tu neberieme do úvahy továrne spoločnosti v Číne, USA a ďalších krajinách sveta vrátane Ruska.

VW ID.4

Herbert Diess ako výkonný riaditeľ spoločnosti Volkswagen sa ukazuje ako človek, ktorý vie, ako urobiť včas a rýchlo urgentné a zásadné rozhodnutia pre celú spoločnosť. Celková transformácia Volkswagenu zabezpečí, že spoločnosť nielenže zostane medzi lídrami svetového automobilového priemyslu, ale dá sa predpokladať, že za rok a pol bude schopná obísť spoločnosť Toyota, ktorej vedenie preukazuje pohŕdavú nedostatočnosť, pokiaľ ide o reflektovanie na  globálne zmeny v automobilovom priemysle a energetike.

Zdroj:
yandex