Štatistiky za rok 2024. Rekordné predaje EV vo svete vs. kríza predajov EV v Európe

Kým v „rajskom sade“ tejto planéty, ako nazývajú niektorí čelní predstavitelia západoeurópskych štátov Európsku Úniu (EÚ), predaje elektrických vozidiel klesajú, zbytok sveta, ktorý nežije v „rajskom sade“ tejto planéty, pociťuje presne opačnú tendenciu.

Podľa údajov, ktoré dnes zverejnila Čínska asociácia výrobcov automobilov (CAAM), čínsky predaj NEV dosiahol v decembri 2024 úroveň 1 596 000 kusov, čo sú štvrtý mesiac po sebe rekordné hodnoty. Tento výsledok predstavuje zároveň 34-percentný medziročný nárast a 5,56-percentný nárast oproti novembru 2024. Predaj NEV podľa CAAM zahŕňa veľkoobchodný predaj automobiliek, vrátane predaja v Číne a vývozu na zámorské trhy. (NEV zahŕňajú batériové elektrické vozidlá (BEV), plug-in hybridné elektrické vozidlá (PHEV) a vozidlá s vodíkovými palivovými článkami FCEV).
Predaje BEV v decembri 2024 dosiahli 973 000 kusov, čo je tretí rekord v rade, medziročný nárast o 17,9 % a o 7,2 % viac ako v novembri 2024.

Predaj PHEV v decembri 2024 vzrástol medziročne o 70,9 % na 622 000 kusov, čo je ôsme za sebou mesačné maximum a predaj oproti novembru 2024 vzrástol o 3 %.

Celkový predaj vozidiel so všetkými druhmi pohonu v Číne v decembri 2024 dosiahol 3 489 000 kusov, čo je medziročný nárast o 10,6 % a o 5,2 percenta viac ako v novembri 2024.

To znamenalo, že penetrácia NEV v decembri 2024 dosiahla vo veľkoobchodnom predaji úroveň 45,7 %, čo je nárast z 37,7 percenta pred rokom a bola mierne vyššia ako 45,6 percenta v novembri 2024. Bez započítania exportu áut bol domáci predaj NEV (len v ČLR) v decembri 2024 na úrovni 1 463 000 kusov, čo je štvrtý mesiac rekordných predajov za sebou. To je zároveň medziročný nárast o 35,5 % a o 2,4 % viac ako v novembri 2024.

Export vozidiel: V decembri 2024 sa z Číny vyviezlo 504 000 vozidiel všetkých typov pohonu, čo je medziročný nárast o 1,1 % a o 2,9 % viac ako v novembri 2024. (viď graf nižšie):

Z celkového počtu všetkých vozidiel export NEV predstavoval 134 000 kusov, čo je medziročný nárast o 19,8 % a o 60,7 percenta viac ako v novembri 2024. (viď graf nižšie):

Čína v decembri 2024 vyviezla 83 000 kusov BEV, čo je medziročný pokles o 16,3 %, no v porovnaní s novembrom 2024 o 42,1 % viac. Čo sa týka nabíjateľných hybridných vozidiel, Čínska ľudová republika v decembri 2024 vyviezla 50 000 kusov PHEV, čo je medziročný nárast o 320 % a oproti novembru 2024 o 100 % viac.

Za celý rok 2024 bol veľkoobchodný predaj NEV v Číne na úrovni 12,866 milióna kusov, čo je medziročný nárast o 35,5 % a predstavuje 40,9 % z celkového predaja všetkých vozidiel, ktorý bol na úrovni 31,436 milióna kusov.

Čínsky domáci veľkoobchodný predaj NEV v roku 2024 bol na úrovni 11,582 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 39,7 %. Export NEV za rok 2024 dosiahol úroveň 1,284 milióna kusov, čo je medziročný nárast o 6,7 %. CAAM očakáva, že predaj všetkých vozidiel (bez ohľadu na typ pohonu) v Číne dosiahne v roku 2025 úroveň 32,9 milióna kusov, čo bude medziročný nárast o 4,7 %, pričom predaje NEV budú na úrovni 16 miliónov kusov, čo by bol medziročný nárast o 24,4 %.
Čínska asociácia osobných automobilov (CPCA) zverejnila prvé údaje o maloobchodnom predaji NEV. Predbežné údaje predajov značiek za rok 2024 ukazujú, že v Číne sa predalo 22,9 milióna osobných automobilov, čo je o 5 % viac ako v roku 2023. Z tohto počtu, takmer 11 miliónov áut bolo elektrických, čím sa miera penetrácie vozidiel s elektromotorom pod kapotou v roku 2024 zvýšila na 47,9 %. Rekordných 10,97 milióna predaných vozidiel NEV predstavuje nárast o 41,6 % zo 7,75 milióna NEV predaných v Číne v roku 2023.
Veľavravný je ale maloobchodný predaj NEV decembri 2024, keď sa v Číne predalo 1,38 milióna vozidiel NEV a 1,24 milióna automobilov (výhradne) so spaľovacím motorom (ICE), čím sa miera penetrácie NEV zvýšila na 52,6 %.

Medzi januárom a novembrom2024 bol podiel BEV v Číne 58%, zatiaľ čo podiel PHEV bol 42%. Od januára do novembra 2024 vzrástol predaj BEV o 22 % na 5,56 milióna kusov, zatiaľ čo predaje PHEV vzrástli o 80 % na 4,03 milióna kusov. Údaje zo začiatku roka 2024 boli zostavené na základe údajov z decembra zverejnených CPCA. V decembri 2024 boli maloobchodné predaje osobných vozidiel NEV v Číne na historickom maxime 1,38 milióna kusov, čo je o 46 % viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka a o 10 % viac ako 1,27 milióna NEV predaných v novembri 2024. Je to už piaty mesiac po sebe nad hranicou 1 milióna predaných áut s elektromotorom pod kapotou. V decembri 2024 sa v maloobchode celkovo predalo 2,62 milióna osobných automobilov, čo znamená, že miera penetrácie elektrifikovaných vozidiel bola 52,6 %.
Navyše, Čína oznámila obnovenie dotácií na kúpu NEV v roku 2025, čo by malo zvýšiť ich predaj o 3 milióny vozidiel. Kupujúci, ktorí vymenia staré vozidlá za nové, môžu získať dotáciu, pričom ak si zvolia NEV, môžu dostať dotáciu až 20 000 yuanov (2 600 eur) na nové vozidlo. Pre tých, ktorí sa rozhodnú pre nové vozidlo so spaľovacím motorom s objemom motora 2,0 litra alebo menej, je výška dotácie 15 000 juanov (1 950 eur) na vozidlo. Na základe toho, CarNewsChina očakáva, že domáci maloobchodný predaj NEV v Číne v roku 2025 vzrastie približne o 39 % na 15,3 milióna kusov, pričom ich penetrácia prekročí 57 %. Celkový predaj áut v Číne by mal stúpnuť na 26,5 milióna kusov.

Medzitým, situácia v„rajskom sade“ tejto planéty, ako niektorí nazývajú EÚ, je neradostná. V novembri 2024 sa registrácie nových áut v EÚ znížili o 1,9 %. Francúzsko viedlo s prudkým poklesom o 12,7 %, nasledované Talianskom (-10,8 %), kým nemecký trh mierne stagnoval (0,5 %). Spomedzi štyroch najvýznamnejších trhov EÚ zaznamenalo pozitívny rast iba Španielsko (6,4 %).

Trhový podiel batériových elektromobilov (BEV) za november 2024 klesol na 15 % zo 16,3 % v minulom roku, pričom objemy predajov BEV klesli o 9,5 %. Registrácie batériových elektromobilov(BEV) v novembri 2024 klesli o 9,5 % na 130 757 kusov . Tento pokles bol spôsobený predovšetkým výrazným poklesom registrácií v Nemecku (-21,8 %) a Francúzsku (-24,4 %). Výsledkom bol medziročný objem trhu o 5,4 % nižší ako v rovnakom období minulého roka, pričom celkový trhový podiel BEV je teraz 13,4 %.
Registrácie plug-in hybridných áut (PHEV) za november 2024 tiež klesli o 8,8 %. Trhový podiel plug-in hybridných vozidiel dosiahol minulý mesiac 7,6 %, čo je pokles o 0,6 percentuálneho bodu v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Registrácie hybridných elektrických vozidiel (HEV) sa v novembri zvýšili o 18,5 % , pričom podiel na trhu vzrástol na 33,2 %, z 27,5 % v novembri minulého roka, čím prekonal registrácie (čisto) benzínových áut už tretí mesiac po sebe.
Registrácie nových automobilov v EÚ podľa zdroja energie:

V tomto kontexte, odporúčame predstaviteľom najsilnejších krajín EÚ, urýchlene sa odpojiť od toxického ruského plynu, ropy, nafty, uránu, hliníka, niklu, nióbu, tantalu, pšenice, minerálnych hnojív, atď, atď,…. , taktiež od vysoko škodlivých čínskych elektrických vozidiel a technológii ako takých, a potom náš európsky „rajský sad “ tejto planéty určite začne prekvitať, naše autá sa opäť začnú predávať po celom svete, značka “Made in EU” bude najsilnejšou značkou vesmíru a synonymom technického pokroku a inovácii. A naše “inkluzívne západné hodnoty” sa stanú predobrazom prosperity a “hrubého národného šťastia” pre celý zbytok planéty!

Dobré ráno!!!
Zdroj: cnevpost, acea, carnewschina