Smart #3 s výkonom 428 koní a pohonom 4WD predstavený v Číne

V databáze čínskeho ministerstva priemyslu (MIIT) sa objavil nový model (inteligentnej) značky Smart, ktorá nedávno zažila úplné znovuzrodenie a teraz sídli v Číne pod krídlami holdingu Geely. Smart sa na európskom trhu objavil v polovici 90-tych rokov minulého storočia ako dcérska značka Mercedes-Benz (vtedy sa nazýval Daimler-Benz), ale jeho autá nedosiahli výrazný komerčný úspech. Od roku 2019 je značka Smart spojená s Čínou. Dnes značka Smart existuje ako súčasť spoločného podniku Mercedes-Benz a Geely s názvom smart Automobile. Všetky nové modely smart sú plne elektrické, vyvíja a vyrába ich Geely, pričom na dizajn dohliada Mercedes-Benz, pretože Smart zostal na európskom trhu a dúfa v nový, lepší život.

Smart #3

Smart #3 stojí na platforme SEA, ktorú navrhol Geely. Už teraz je základom mnohých automobilov, vrátane Lotus Eletre, Polestar 3, Volvo EX90, Zeekr 001, Zeekr 009, Radar RD6, Jidu ROBO-1, Smart #1 atď. Vonkajší dizajn smartu #3 možno posúdiť z fotografií: zdá sa, že je do značnej miery rovnaký ako smart #1, ale iné proporcie, zakrivená línia strechy a bočné okná jednoznačne nezamieňajú „trojku“ a „ jednotku“. Verzia Brabus má vlastný, no vôbec nie agresívny aerodynamický bodykit a ventilačnú štrbinu medzi svetlometmi.  Zo zverejnených obrázkov je ťažké jednoznačne určiť typ karosérie- smart #3 je buď cross-hatchback (všetky verzie majú plastový bodykit po spodnom obvode karosérie), alebo crossover – kupé. 

plne elektrický Smart #3

Smart #3 je rovnako ako mladší smart #1 založený na modulárnej platforme SEA vyvinutej spoločnosťou Geely, ktorá počtom modelov na nej vytvorených prekonala platformu Volkswagen MEB. Smart #3 je dlhší, širší a nižší ako smart #1, celková dĺžka „trojky“ je 4400 mm, šírka 1844 mm, výška 1556 mm a rázvor osí kolies je 2785 mm. Je takmer rovnako dlhý ako Volkswagen Tiguan! Elektrický  Smart #3 utiahne až 1600 kg. Podľa moderných štandardov ide o plnohodnotnú triedu C, ktorými bývalé  smart modely nikdy neboli.Bežné kolesá  budú 19, alebo 20 palcové. Pohotovostná hmotnosť elektromobilu je 1740 – 1890 kg v závislosti od úpravy, pričom  celková hmotnosť vozidle bude 2305 kg! Smart modely nikdy neboli také ťažké.

benzínový Smart Fortwo z roku 2014
a trochu väčší benzínový Smart Forfour z čias jeho bývalej slávy

Základný Smart #3 dostal pohon zadných kolies s elektromotorom o výkone 200 kW (272 k) vyrobený spoločnosťou Viridi E-mobility Technology Company, ktorú vlastní Geely Group. Čo sa týka verzie s pohonom všetkých kolies, tá je vybavená dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 315 kW (428 k). Tieto pohonné jednotky nie sú žiadnym prekvapením, keďže Smart #1 má rovnaké elektromotory.  Podľa MIIT sú za výrobu batérií Smart #3 zodpovedné spoločnosti CALB a Sunwoda. V oboch smeroch budú jeho batérie ternárne (NMC). Dojazd Smartu #3 však ešte nie je známy.

Smart #3

Dátum oficiálnej premiéry smartu # 3 ešte nebol stanovený, no keďže sa auto objavilo v databáze čínskeho ministerstva priemyslu (MIIT), znamená to, že na seba nenechá dlho čakať. Hlavnou otázkou je, kam sa podel smart #2? Naozaj sa Smart rozhodol porušiť zaužívaný poriadok a svoje očíslované novinky uvedie mimo poradia?

Zdroj: carnewschina