Predaj elektromobilov v Číne za január až september 2025 stabilne rastie

Na pozadí alarmujúcich správ o stave európskeho automobilového priemyslu, ktoré boli začiatkom tohto týždňa predmetom mimoriadneho stretnutia popredných politikov a predstaviteľov automobilového priemyslu v Nemecku, si prestavme niekoľko čísel a grafov predajov elektrických vozidiel tak, ako ich spracovali popredné analytické spoločnosti z Čínskej ľudovej republiky a v nasledovnom článku aj z Európy.

Údaje v tomto článku pochádzajú zo správ čínskych výrobcov áut a zahŕňajú celkový predaj osobných vozidiel s elektromotorom pod kapotou (BEV+PHEV), ktoré zhromažďuje spoločnosť China EV DataTracker. V prvom polroku 2025 a zvlášť v septembri 2025 väčšina výrobcov elektromobilov v Číne zaznamenala stabilný rast, s výnimkou spoločností BYD a Li Auto. V septembri 2025 vzrástol predaj vozidiel Nio o 64 %, Xpeng o 95 % a Leapmotor o 97 %, zatiaľ čo BYD zaznamenal pokles o 6 % v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka.
Celkový predaj elektromobilov podľa značiek za september 2025 v Číne:

Skupina BYD predala v septembri 2025 celosvetovo 393 060 osobných vozidiel, čo predstavuje nárast o 5,8 % oproti augustu 2025, ale pokles o 5,9 % oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka. Za obdobie január – september roku 2025 predala spoločnosť BYD 3 223 475 osobných vozidiel, čo predstavuje nárast o 17,8 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Značka Fang Cheng Bao, ktorá sa zameriava na robustné SUV a automobilky BYD, zaznamenala v septembri 2025 medziročný nárast predaja o 345 % na 24 121 kusov, zatiaľ čo prémiová značka Denza vzrástla o 20,5 % na 12 407 kusov a superautá značky Yangwang v septembri 2025 vzrástli medziročne o 145 % na 758 kusov.
Podľa údajov, ktoré zhromaždil automobilový bloger „Tongkuai Shuchang“ dosiahol kumulatívny predaj čisto elektrických vozidiel spoločnosti BYD za prvé 3 štvrťroky 2025 úroveň 1,6059 milióna kusov v porovnaní s 1,2179 miliónmi kusov spoločnosti Tesla v rovnakom období. To dáva spoločnosti BYD značný náskok približne 388 000 vozidiel pred jej americkým rivalom – Teslou.

Zdroj: Tongkuai Shuchang
Skupina Geely predala v septembri 165 201 elektromobilov, čo predstavuje nárast o 12,1 % oproti augustu 2025 a nárast o 81,3 % oproti septembru 2024. V roku 2025 (január – september) predala spoločnosť Geely Auto 1 167 823 elektromobilov, čo predstavuje nárast o 113,9 % oproti rovnakému obdobiu 2024.

Najväčší konkurent spoločnosti BYD, spoločnosť Geely, ktorá sa kvôli početným značkám, ktoré prevádzkuje, niekedy označuje ako čínsky Volkswagen, predala v treťom štvrťroku 2025 celkovo 442 672 elektromobilov (BEV + PHEV), čo predstavuje nárast o 96,2 %, a to najmä vďaka značke Galaxy.
Nárast značky Geely bol spôsobený predovšetkým jej novou značkou Galaxy, ktorá bola uvedená na trh vo februári 2023 ako sériová výroba a neskôr sa vyvinula do samostatnej značky. Geely do nej zlúčila aj niektoré ďalšie modely a modelové rady, napríklad značku Geometry. Spoločnosť Geely Galaxy prispela k predaju elektromobilov 120 868 kusmi, čo predstavuje medziročný nárast o 316 % v septembri 2025 oproti septembru 2024.

SGMW – čínsky spoločný podnik GM so spoločnosťami SAIC a Wuling, predal 100 593 vozidiel, čo predstavuje nárast o 35,9 % oproti augustu. Značka Wuling je už priamo zastúpená aj v stredoeurópskom priestore.

Spoločnosť Leapmotor predala v septembri 66 657 vozidiel, čo predstavuje nárast o 16,8 % oproti augustu 2025 a o 97,4 % oproti rovnakému mesiacu 2024.
Za obdobie január – september 2025 spoločnosť Leapmotor predala 395 516 vozidiel, čo predstavuje nárast o 128,8 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Od augusta 2025 k uvedeným predajom prispievajú aj slovenskí a českí zákazníci.

Aliancia HIMA spoločnosti Huawei predala v septembri 52 916 vozidiel, čo predstavuje nárast o 18,7 % oproti augustu 2025 a o 32,5 % oproti rovnakému mesiacu 2024.
V roku 2025 (január – september) predala HIMA 350 101 vozidiel, čo predstavuje nárast o 113,7 % oproti rovnakému obdobiu 2024.

HIMA je automobilová aliancia spoločnosti Huawei, ktorá zahŕňa päť značiek: Aito, Luxeed, Stelato, Maextro a Shangjie (Saic).
Spoločnosť Great Wall Motor predala v septembri 45 961 vozidiel, čo predstavuje nárast o 22,6 % oproti augustu a o 52,5 % oproti rovnakému mesiacu 2024.
V roku 2025 (január – september) predala spoločnosť Great Wall Motor 278 463 vozidiel, čo predstavuje nárast o 31,7 % oproti rovnakému obdobiu 2024.
Spoločnosť Xpeng predala v septembri 41 581 vozidiel, čo predstavuje nárast o 10,3 % oproti augustu 2025 a o 94,7 % viac oproti rovnakému mesiacu 2024.
V roku 2025 (január – september) spoločnosť Xpeng predala 313 196 vozidiel, čo predstavuje nárast o 217,8 % oproti rovnakému obdobiu 2024. Značka Xpeng je už priamo zastúpená na Slovensku aj v Českej republike.

Cieľ predaja spoločnosti Xpeng do roku 2025, ktorý predstavoval 380 000 kusov, bude teraz určite prekonaný.

Značky Nio predali v septembri 34 749 vozidiel, čo predstavuje nárast o 11,0 % oproti augustu 2025 a o 64,1 % viac oproti rovnakému mesiacu 2024.
V roku 2025 (január – september) predala spoločnosť Nio 201 221 vozidiel, čo predstavuje nárast o 34,8 % oproti rovnakému obdobiu 2024.
Spoločnosť Li Auto predala v septembri 33 951 vozidiel, čo predstavuje nárast o 19,0 % oproti augustu 2025, ale pokles o 36,8 % oproti rovnakému mesiacu 2024.
V roku 2025 (január – september) spoločnosť Li Auto predala 297 149 vozidiel, čo predstavuje pokles o 13,1 % oproti rovnakému obdobiu 2024.

Čo na záver? Spoločnosť BYD predala v septembri 2025 aj mimo Číny 71 256 vozidiel, čo predstavuje nárast o 115,8 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Začiatkom tohto týždňa spoločnosť BYD dokončila svoju rozsiahlu exportnú flotilu pozostávajúcu z ôsmich veľkých lodí – prepravcov automobilov s kumulatívnou ročnou prepravnou kapacitou jeden milión vozidiel. Posledný z nich, ktorý bol uvedený do prevádzky začiatkom tohto týždňa, sa volal BYD Jinan. Nuž, zrejme zo svojimi exportnými ambíciami to myslia vážne!
Zdroj: carnewschina