Obnovený GAC Aion S Plus

Na Chongqingskom autoslóne 2021 bol verejnosti predstavený obnovený model populárneho elektrického sedanu od spoločnosti GAC model Aion S. Aby sa oba modely odlíšili, nakoľko zostane vo výrobe aj staršia verzia, novinka dostala prívlastok PLUS.

 Koncepciu dizajnu GAC Aion S Plus – charakterizujú slová: „tvar ošľahaný vo vetre, mäkkosť vetra a jeho ostrie“. Vozidlo má zvýraznené línie s dobre rozpoznateľnou prednou časťou. Uzavretá predná časť sa kombinuje s novým logom a svetlomety sú tenšie a jasnejšie. Pod prednou maskou vozidla sa nachádza uzatvárateľná mriežka   na prívod vzduchu s vyčnievajúcim dolným vonkajším okrajom, ktorý nielen kladie dôraz na vizuálny dojem, ale má tiež silnú funkčnosť.

porovnanie staršieho (vľavo) a novšieho modelu Aion S

Auto je vyrobené s dôrazom na dosiahnutie vynikajúcich aerodynamických parametrov s nízkou prednou časťou a zvyšujúcim sa profilom auta smerom k zadnej náprave, veľkým panoramatickým oknom na streche, zliatinové kolesá majú futuristický dizajn v štýle víru, ktorý demonštruje zmysel pre vedu a technológie. Auto používa časť projektového fondu koncepčného automobilu ENO.146 a koeficient čelného aerodynamického odporu celého auta Cx je len 0,211. Vozidlo má koncové svetlá v novom štýle, ktoré viac zodpovedajú modernej estetike.

Celý stroj je vyrobený v čiernych a sivých farbách a je doplnený striebornými dekoratívnymi pruhmi. Väčšinu fyzických tlačidiel v aute odstránili, aby vytvorili štýl zvýrazňujúci pocit hviezdneho neba nad hlavou pasažierov. V centrálnej konzole nového auta bola bývalá duálna obrazovka nahradená plávajúcou centrálnou kontrolou nad stredovým tunelom.

Automobilový systém tiež preberá nový firemný dizajn používateľského rozhrania. Na ľavej strane obrazovky sa používa lišta pre centralizáciu bežne používaných funkcií. Klimatizácia, ovládanie sedadla a iné funkcie sú umiestnené v dolnej časti obrazovky.

Reštylizovaný Aion S bol uvedený na trh Číny v troch verziách. Základná Plus 60 vyvíja výkon  100 kW (136 k., 225 Nm), pri dojazde 410 km (NEDC) a jej cena je 139 600 Yuanov (18 148,25 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS). Stredná variácia Plus 70 je vybavená elektromotorom s výkonom 150 kW (204 k., 350 Nm), dojazdom 510 km a pýtajú si za neho 148 600-159 600 Yuanov (19 318,27 EUR 20 748,29 EUR). Top verzia Plus 80 dáva výkon 165 kW (224 k., 350 Nm), prekoná 602 km bez dobíjania a vyžaduje od kupujúceho mať 159 600-172 600 Yuanov (20 748,29 EUR22 438,31 EUR). Pohon vo všetkých verziách  je na prednú nápravu, keďže zadná náprava zostala polo-závislá.

Pokiaľ ide o výkon, nové auto bude vybavené synchrónnym elektrickým motorom s permanentnými magnetmi model TZ180xya1203 vyrobeného automobilovým motorom Nidec Automotive Motor (Zhejiang) Co., Ltd. Sedan  zrýchľuje z 0 na 100km/h za 6,8-9,6 s. Kapacita batérie v „základe“ je 50,6 kWh, pre iné variácie – 58,8 a 69,9 kWh. Rýchle nabíjanie z 30% do 80% by malo trvať 24-45 minút. Svetlosť podvozka a objem batožinového priestoru zostali zachované: 125 mm a 453 litrov. Hlavnými konkurentmi Aion S v Číne sú Byd Qin Plus EV, Geometry A Pro a ROEWE ER6

zdroj: daciaclubmd.ru

Zdroj: drive