Nový Xpeng P7 bude sedan so siluetou fastbacku a má globálne ambície

Vďaka pravidelne obnovovanému katalógu čínskeho homologizačného úradu pre motorové vozidlá, ktorým je čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológii (MIIT), máme prvé technické informácie o pripravovanej novinke spoločnosti Xpeng. Keďže toto auto jeho výrobca požiadal  o licenciu na predaj, MIIT  odhalil   základné špecifikácie nového sedanu-kupé Xpeng P7 ešte pred začiatkom predaja. Zápis do katalógu je posledným významným regulačným procesom, ktorým môže byť model povolený na predaj v Číne.

Nový Xpeng P7 sa môže pochváliť 5-metrovou karosériou, nožnicovými dverami a pohonom všetkých kolies s výkonom 437 kW (586 koní). Spoločnosť Xpeng uvedie toto športové elektrické vozidlo na trh v treťom štvrťroku tohto roka. Jeho cena sa bude pohybovať okolo 300 000 juanov (36 947 eur). Čo je pre motoristickú verejnosť na Slovensku najpodstatnejšie, nový Xpeng P7 má globálne ambície a je teda možné, že bude brázdiť aj naše cesty.

Exteriér nového Xpeng P7 ponúka kombináciu plochých povrchov, nápadito tvarovaných blatníkov a aerodynamických tvarov. Vpredu má tenké LED pásy denného svietenia a hlavné svetlomety skryté pod začierneným horizontálnym panelom. Medzi ďalšie prvky vozidla patria začiernené A-stĺpiky a B-stĺpiky, výsuvné kľučky dverí a tenké zadné svetlá v tvare písmena H. Nové vozidlo môže byť tiež vybavené aktívnym zadným spojlerom, voliteľnými prvkami z uhlíkových vlákien a nožnicovými dverami .

Nový Xpeng P7 má v katalógu MIIT uvedené tri varianty vozidla a všetky sú modely elektrických vozidiel na batérie (BEV) a všetky sa vyrábajú v závode spoločnosti Xpeng v Guangzhou, meste, kde má spoločnosť sídlo. Nový päťmiestny elektrický sedan Xpeng P7 meria 5 017 mm na dĺžku, 1 970 mm na šírku a 1 427 mm na výšku s rázvorom 3 008 mm. Rozmery Xpeng P7  sú podobné ako u druhého sedanu od spoločnosti Xpeng, P7+, ktorý meria 5 056 mm na dĺžku, 1 937 mm na šírku a 1 512 mm na výšku a má rázvor 3 000 mm.

Pre lepšiu predstavu našincovi, nový Xpeng P7 je o 43 mm kratší ako BMW radu 5 G60. Rázvor kolies Xpeng P7 je však o 13 mm dlhší ako u BMW radu 5 (G60). Vozidlo jazdí štandardne na 20-palcových kolesách s pneumatikami 245/45 vpredu a 265/40 vzadu. K dispozícii je aj voliteľná výbava s kolesami 245/40 R21 a 275/35 R21.

Základný variant úplne nového Xpeng P7 má v zadnej náprave jeden synchrónny elektromotor TZ230XY01E29X s permanentnými magnetmi vyrobený spoločnosťou Luxshare s výkonom 270 kW (363 k). Je spárovaný s batériou LFP od spoločnosti EVE Energy s neznámou kapacitou. Táto úroveň výbavy má pohotovostnú hmotnosť 2 125 kg a maximálnu rýchlosť 230 km/h. Variant P7 s dlhým dojazdom má rovnaký elektromotor a ternárny akumulátor NMC od spoločnosti CALB. Váži 2 090 kg a dosahuje rovnakú maximálnu rýchlosť.

Variant Xpeng P7 s pohonom všetkých kolies (4×4) pridáva v prednej náprave asynchrónny elektromotor YS230XY01E29X vyrobený spoločnosťou Xpeng s výkonom 167 kW (223 k). Celkový výkon pohonného  systému je 437 kW (586 k). Výkon týchto elektromotorov poháňa ternárna batéria NMC od spoločnosti CALB. Pohotovostná hmotnosť vozidla sa pohybuje od 2 188 do 2 220 kg v závislosti od konfigurácie. Maximálna rýchlosť je 230 km/h. Tento variant môže mať veľké brzdové čeľuste Brembo.

Nový Xpeng P7 je model zameraný na globálny trh a spoločnosť Xpeng určí, na ktorých trhoch bude model dostupný na základe dopytu v rôznych krajinách a regiónoch. . Predseda predstavenstva spoločnosti Xpeng, pán He Xiaopeng uviedol, že nový Xpeng P7 bude mať verejnú premiéru v treťom štvrťroku 2025.

Zdroje: carnewschina, xpeng