Nio ET5 a ET5 Touring – modernizovaný model s dojazdom 1 055 km a cenou od 36 432 eur

Obrovský pokrok, ktorý bol dosiahnutý za posledné roky v oblasti batériových technológii, ale aj efektivite pohonných systémov elektrických vozidiel, dokazuje aj nedávne uvedenie modernizovaných verzii modelu ET5 od Nio. Tvrdenie, že elektrické vozidlo poháňané batériami (BEV) má dojazd vyše 1000 kilometrov, by mnohí ešte pred nedávnom považovali za výmysel a nemiestne fantazírovanie. Nepretieklo veľa vody v Hornáde, ani vo Váhu a tieto výkony sa stávajú skutočnosťou, ktorá v Čínskej ľudovej republike už nikoho neprekvapí. Celý rad výrobcov elektrických vozidiel, alebo batérii už takéto parametre dosahuje, alebo sa k nim veľmi výrazne blíži.

Výnimkou nie je ani spoločnosť Nio, ktorá oficiálne uviedla na trh modernizované modely ET5 a ET5 Touring . Obe BEV prinášajú viac ako 500 vylepšení v oblasti dizajnu, komfortu, inteligencie a výkonu. Štandardná verzia so 75 kWh batériou stojí 298 000 juanov (približne 36 432 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). K dispozícii je verzia s možnosťou prenájmu batérie za 228 000 juanov (27 875 eur) s mesačnými poplatkami za prenájom batérie od 728 juanov (89 eur). Všetky modely Nio podporujú technológiu rýchlej výmeny batérie, čo umožňuje zákazníkom kúpiť si karosériu vozidla a prenajať si batériový blok na základe programu BaaS (batéria ako služba). Zákazníci, ktorí si uzamknú svoje objednávky do 30. júna 2025, dostanú až štyri bezplatné výmeny batérie mesačne počas piatich rokov a päť rokov bezplatného používania NOP+ (Navigate on Pilot Plus).

Predstaviteľ Nio uviedol, že aktualizované modely ET5 a ET5 Touring majú viac ako 500 vylepšení komponentov. Vizuálne majú nové modely Nio ET5 a ET5 Touring prepracovanú prednú časť s inteligentnými viaclúčovými svetlometmi ADB a prepracovanými dennými LED svetlami v štýle „dvojitého prístrojového panela“ spolu s tvarovanejšou kapotou. Model modely Nio ET5 získava novú farbu exteriéru „purple sunset“, zatiaľ čo model Nio ET5 Touring pridáva „striebornú“ farbu „moonlight silver“. Oba modely majú prepracované lesklé čierne obloženie na nárazníkoch, prahoch, difúzore a nové 20-palcové päťlúčové kolesá s aerodynamickými vložkami na zníženie odporu vzduchu.

Nio ET5 je päťmiestny sedan strednej triedy s dĺžkou 4 790 mm, šírkou 1 960 mm, výškou 1 499 mm a rázvorom 2 888 mm. Kombi verzia Nio ET5 Touring je odvodená od modelu ET5, má rovnaké rozmery ako ET5 s výnimkou vyššej zadnej časti a zameriava sa na relatívne špecifický trh. Obe vozidlá si zachovávajú systém pohonu všetkých kolies (4WD) s dvoma motormi s výkonom 490 koní (150 kW vpredu, 210 kW vzadu) a krútiacim momentom 700 Nm. Možnosti batérií zostávajú rovnaké, s batériami s kapacitou 75 kWh a 100 kWh, ktoré ponúkajú dojazd až do 585 km pre Nio ET5 a 550 km pre ET5 Touring podľa metodiky CLTC. V rámci krátkodobého prenájmu je k dispozícii batéria s kapacitou 150 kWh, ktorá umožňuje dojazd až 1 055 km za podmienok CLTC.

Model Nio ET5 Touring navyše ponúka ťažnú kapacitu1 400 kg a zaťaženie oja 75 kg, čo ešte viac zvyšuje jeho praktickosť. Medzi komfortné prvky interiéru patria 14-smerové elektricky nastaviteľné sedadlá s vyhrievaním, vetraním a masážnou funkciou, 23-reproduktorový audiosystém 7.1.4, duálne 50W bezdrôtové nabíjačky telefónov a inteligentná stmievateľná panoramatická strecha (iba model Touring).

Nové modely poháňa interne vyvinutý čip NX9031 od spoločnosti Nio, ktorý poskytuje výpočtový výkon ekvivalentný štyrom špičkovým čipom. V kombinácii s 29-senzorovou sadou vrátane 300-riadkového LiDARu a 4D zobrazovacieho radaru systém umožňuje pokročilé funkcie podpory vodiča. Autá podporujú navigáciu v rámci jazdných pruhov v plnej doméne pomocou modelu World Model od spoločnosti Nio pre prediktívne správanie pri jazde a pochopenie scény. Veľká aktualizácia OTA koncom júna aktivuje komplexnú asistenciu vodiča.

Medzi vylepšenia interiéru patrí 15,6-palcový (tentokrát) horizontálny AMOLED displej, 10,2-palcový digitálny prístrojový panel, 50-palcový AR head-up displej a digitálne spätné zrkadlo. K dispozícii sú tri nové farebné témy interiéru – fialová, perleťová a sivá. Nio tiež vylepšil sedadlá 11-vrstvovým komfortným systémom, dvojdielnymi sedadlovými vankúšmi a vysoko odolnou penou, čím sa zlepšilo pohodlie cestovania a ergonómia sedenia pre pasažierov. Dĺžka opory zadných sedadiel sa predĺžila o 75 mm; izolácia je vylepšená vrstveným sklom odolným voči infračervenému žiareniu na bočných oknách a panoramatická strecha s dvojitým strieborným povlakom ponúka až 99 % potlačenie infračerveného žiarenia.

Napriek mierne vyšším cenám ako u konkurencie, ako sú Tesla Model 3 a Zeekr 007 , sa Nio snaží odlíšiť svojou technológiou, komfortom a zážitkom z vlastníctva. V apríli 2025 predalo Nio 2 015 kusov modelu ET5 a 6 015 kusov modelu ET5 Touring, čo signalizuje silný dopyt po variante kombi. Nová batéria s kapacitou 150 kWh, ktorá bude k dispozícii na krátkodobé zapožičanie na SWAP staniciach, popularitu tohto modelu určite ešte posilní. Veď, 1000 kilometrov na jedno natankovanie nezvládne ani bežný automobil s benzínovým motorom. A to, ešte sú na obzore batérie s pevným elektrolytom a energetickou hustotou násobne vyššou, ako pri súčasných litium-iónových batérii. Napokon, CATL už nedávno avizoval batériu s dojazdom 1500km na jedno nabitie pre rodinný elektrický sedan s rázvorom osí kolies 3 metre.

Nio opäť ukazuje zadné svetlá celej konkurencii

Zdroje: nio, carnewschina