Maextro S800- prichádza vyzývateľ Mercedesu-Maybach od Huawei a JAC

Mnohí priaznivci motorizmu v strednom veku si ešte budú pamätať viac, či menej posmešné komentáre niektorých našich novinárov na adresu čínskych áut spred 20, či 30 rokov. Určite, vtedajšie čínske vozidlá boli často odôvodnene kriticky hodnotené, ale… Počas jednej ľudskej generácie sa situácia u väčšiny čínskych výrobcov áut dramaticky zmenila. Dnes, priniesť na ich vysoko konkurenčný trh nekvalitný výrobok, znamená riziko tak zdrvujúcej kritiky, že sa to v mnohých prípadoch rovná riziku likvidácie značky. O to viac, táto rovnica platí pre značky vyrábajúce luxusné modely áut. A výsledok? Ešte nedávno boli čínske automobilky v úlohe dobiehajúcich tradičných európskych výrobcov luxusných značiek, ale dnes mnohokrát už diktujú technologické trendy a smery vývoja, definujú úrovne luxusu a kvality spracovania interiérov.

Maextro, nová automobilová značka, ktorú spoločne vyvinuli čínsky technologický gigant Huawei a Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC), oficiálne uviedla na trh luxusný sedan S800, ktorý sa tak stáva najnovším vyzývateľom Mercedes-Maybach na čínskom trhu. Maextro je jednou z nových značiek, ktoré spoločne vyvinuli spoločnosti Huawei a domáci výrobca automobilov, a je najvyššie postavenou značkou v rámci aliancie Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) spoločnosti Huawei. Medzi ďalšie značky v rámci divízie HIMA patria Stelato skupiny BAIC, Aito skupiny Seres, Luxeed spoločnosti Chery a Shangjie spoločnosti SAIC Motor.

Luxusný vlajkový sedan Maextro S800 s cenou od 708 000 do 1 018 000 juanov (podľa aktuálneho kurzu NBS približne 86 790 – 124 792 eur) je prezentovaný ako veľký luxusný sedan s rozmermi: 5 480 mm na dĺžku, 2 000 mm na šírku, 1 536 mm na výšku a rázvorom 3 370 mm. Maextro S800 svojou veľkosťou prekonáva aj etalón tejto triedy Mercedes-Maybach triedy S. Kupujúci si môžu vybrať medzi 4-miestnou a 5-miestnou konfiguráciou interiéru.

Maextro S800 prijíma nový dizajnový jazyk „Zongheng Xinghan“, ktorý sa vyznačuje štyrmi horizontálnymi a dvoma vertikálnymi prvkami. Vytvára to výraznú a dynamickú prednú časť zvýraznenú krištáľovými svetlometmi. V zadnej časti sa sedan vyznačuje celoplošnou zostavou zadných svetiel s motívom hmloviny nazývanou „galaxy scroll“, ktorá v noci vytvára osvetlený efekt „mliečnej dráhy“. Odznak „MAEXTRO“ vychádza z talianskeho slova maestro, čo znamená dirigent alebo expert, a zdôrazňuje impozantnú prítomnosť vozidla.

Mimoriadny dôraz je kladený na bezpečnosť vozidla. Maextro S800 využíva novú bezpečnostnú architektúru Xuanwu od spoločnosti Huawei s 10-horizontálnou a 9-vertikálnou štruktúrou karosérie, integrovanými krúžkami dverí s pevnosťou 2 000 MPa a torznou tuhosťou 53 300 N·m/stupeň. Viac ako 92 % karosérie tvorí ultra vysokopevnostná oceľ a hliník, pričom 24 % tvorí oceľ tvárnená za tepla s pevnosťou presahujúcou 1 500 MPa. Karoséria bola navrhnutý tak, aby spĺňala päťhviezdičkové bezpečnostné normy C-NCAP a C-IASI 3G+.

Ochrana batérie je komplexná a zahŕňa päťvrstvové tienenie podvozku a technológiu tepelnej izolácie. Spoločnosti Huawei a CATL tvrdia, že dizajn batérie prekračuje najnovšie bezpečnostné predpisy Číny. Maextro S800 debutuje na platforme Tulindragon, ktorá je postavená na kompletnom podvozku z hliníkovej zliatiny s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a päťprvkovým nezávislým zavesením kolies vzadu. Zavádza nový systém „priestorovo-časového odpruženia“, ktorý sa predpripravuje na nerovnosti a zákruty. Súčasťou štandardnej výbavy Maextro S800 je aj adaptívne vzduchové odpruženie (uzavretá dvojkomorová konštrukcia), adaptívne tlmiče CDC, štyri veľké hydraulické puzdrá a riadenie zadných kolies s možnosťou nastavenia v rozsahu ±12°.

Maextro S800 sa ponúka v čisto elektrickej verzii pohonu (BEV), aj elektrickej verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Čisto elektrický model (BEV) má dvojmotorový systém pohonu s kombinovaným výkonom 390 kW, pričom predný elektromotor dosahuje maximálny výkon 160 kW a zadný elektromotor dosahuje maximálny výkon 230 kW. Maextro S800 EV má batériu s kapacitou 95 kWh, ktorá vozidlu poskytuje dojazd až 702 km podľa metodiky CLTC. Batéria umožňuje ultrarýchle nabíjanie z 10 % na 80 % kapacity za približne 12 minút.

Varianty Maextro S800 EREV kombinujú elektromotory s 1,5-litrovým preplňovaným motorom (115 kW) a 65 kWh batériou s podporou rýchleho nabíjania 6C a 800V architektúry, pričom jeho batéria sa nabije z 10 % na 80 % kapacity za 10,5 minúty. Dvojmotorový pohon EREV má výkon 390 kW, ponúka čisto elektrický dojazd 400 km, celkový dojazd 1 333 km a spotrebu paliva 0,09 l/100 km. Trojmotorový pohon EREV poskytuje systémový výkon 635 kW, čisto elektrický dojazd 365 km, celkový dojazd 1 200 km a spotrebu paliva 0,25 l/100 km. Všetky varianty využívajú technológiu Huawei Whale Battery 2.0.

Pokiaľ ide o výkony, Maextro S800 ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy vo variante s elektrickým pohonom (BEV) s dvoma elektromotormi, 4,7 sekundy (trojmotorový pohon EREV variant ) a 4,9 sekundy (dvojmotorový pohon EREV variant). Brzdná dráha zo 100 km/h je 34,5 metra. Vďaka natáčaniu zadných kolies ±12° sa môže pochváliť malým polomerom otáčania iba 5,05 metra a maximálnym uhlom krabieho chodu 16°. Maextro S800 jazdí na troch variantoch kolies, vrátane 21-palcových kolies s „veľkými diskami“ a dvoch 20-palcových viaclúčových zliatinových diskoch . Štvorpiestové strmene Brembo riadia brzdenie pomocou dvojčipových snímačov rýchlosti kolies a elektrohydraulického systému.

Maextro S800 využíva najnovší inteligentný systém riadenia ADS 4 od spoločnosti Huawei, ktorý ponúka funkcie „AI trénuje AI“. Obsahuje štyri senzory LiDAR a kombináciu 32 ďalších senzorov pre komplexné 360-stupňové vnímanie a podporu zložitých jazdných scenárov, ako je navigácia v úzkych jazdných pruhoch, automatické obchádzanie prekážok a presné parkovanie. Má tiež inteligentný kokpit Harmony ALPS 2.0 a komunikačnú technológiu Huawei Galaxy.
Interiér Maextro S800 ponúka rozsiahly panoramatický výhľad spredu s prvotriednymi materiálmi, ako je teľacia koža prvej vrstvy, dovážané vysokokvalitné drevené obloženie s bezproblémovým usporiadaním dreva a krištáľové prvky na logách, osvetlení a ovládacích gombíkoch. Kokpit Harmony ALPS 2.0 je vybavený rozhraním Huawei XHUD, integrovaným panoramatickým displejom s tromi obrazovkami a jasnými elektronickými vnútornými a vonkajšími spätnými zrkadlami. K dispozícii je päť farebných schém interiéru: úsvitná hnedá, žiarivo bielo-fialová, hmlistá biela, súmraková bielo-hnedá a nočne hnedá. Batožinový priestor vozidla má objem 445 litrov a je pre ešte väčšiu eleganciu vystlaný zamatom s vysokým vlasom.

Osvetlenie interiéru Maextro S800 zabezpečuje nezávislý systém pre cestujúcich na zadných sedadlách, ktorý podporuje inteligentné sledovacie svetlo a stmievanie gestami. Panoramatická strecha s hviezdnou oblohou ponúka tri dynamické režimy vrátane efektov meteorického roja. Vozidlo je navyše vybavené inteligentným tónovaným sklom s ovládaním otvárania a zatvárania gestami a novou funkciou zatvárania dverí pomocou gest.
Remeselné spracovanie interiéru zdôrazňuje luxus na mieru. Kabína obsahuje ručne leštené krištáľové prvky, kovové komponenty kované s presnosťou odlievania 1 mm pri teplote 1300 °C a celozrnnú semianilínovú kožu s jemným prešívaním. Drevené obloženie prechádza prísnym testovaním štruktúry dreva, mierou odmietnutia viac ako 99 % a 480-hodinovým procesom úpravy lesku.

Cestujúci na zadných sedadlách Maextro S800 môžu využívať sedadlá s nulovou gravitáciou s 20-smerovým elektrickým nastavením, sklápaním až do 148,5° a viacbodovou masážou, vetraním a vyhrievaním. Unikátna „obrovská mäkká deliaca clona“ medzi prednými a zadnými sedadlami zvyšuje súkromie v kombinácii s centrálnym otočným panelom v tvare krídla. Stredová konzola „Executive Island“ obsahuje dva sklopné letecké boxy, dvojzónovú chladničku s reguláciou teploty a UV sterilizáciou, trezor zabezpečený odtlačkami prstov, dva držiaky na poháre s vyhrievaním/chladením a rozsiahly úložný priestor. Klimatizácia je rozdelená do štyroch samostatných teplotných zón, pričom každá z nich je nezávisle nastaviteľná s automatickým prispôsobením sa vonkajším podmienkam.

Zvukový zážitok v Maextro S800 je rovnako špičkový, pričom model debutuje s audiosystémom Huawei Sound – najluxusnejším v rade Harmony Intelligent Mobility. Obsahuje 43 reproduktorov, 7,5 a 10 nezávislých kanálov a špičkový výkon 2 920 W. Medzi kľúčové prednosti audiosústavy patria štyri reproduktory v opierkach hlavy na sedadlo, 10 kanálov Sky, adaptívne algoritmy pre nastavenie zvuku a 45-stupňový výškový reproduktor s basovou odozvou pod 40 Hz.

Model Maextro S800 je tiež vybavený systémom digitálnych kľúčov od auta „Star-flash“ od spoločnosti Huawei, ktorý sa prvýkrát objaví s pripravovanými hodinkami Huawei Watch 5. Kľúč dokáže detekovať používateľov zo vzdialenosti 20 metrov, odomknúť ich zo vzdialenosti 3 metrov a zachovať si presnosť aj počas činností vo vozidle, ako je manipulácia s batožinou. Spoločnosť Huawei tvrdí, že ponúka viac ako päťkrát vyššiu presnosť polohovania a šesťkrát vyššiu spoľahlivosť odomykania v porovnaní s konvenčnými kľúčmi.
Prvá várka 599 kusov Maextro S800 v rámci „Pioneer Programu“ sa začne dodávať 26. júna 2025, pričom hromadné dodávky vozidla začnú v polovici augusta 2025. A dovtedy, pozrite si video toho, čo sa z luxusného elektrického sedanu Maextro S800 do textu nezmestilo a ani sa zmestiť nemohlo:
Zdroje: carnewschina, cnevpost, maextro