Maextro S800 elektrický sedan od Huawei & JAC bude vyrábaný v novom závode

Ak by pred niekoľkými rokmi niekto povedal, že v Číne vyrábajú vozidlá prémiového segmentu, asi by sa nad ním iba zhovievavo pousmiali. Avšak, ako na týchto stránkach zdôrazňujeme, časy sa zmenili a dnes častokrát čínske značky áut určujú trendy a posúvajú latky, pričom neraz aj v prémiovom segmente. Navyše, ako sa mnohokrát v živote stáva keď sa hovorí, že „všetko zlé je na niečo dobré“, aj sankcie uvalené celým radom západných štátov na čínsku elektronickú spoločnosť Huawei, priniesla svoje vynikajúce ovocie v presmerovaní časti jej vývojových kapacít do automobilového segmentu. Výsledkom ich práce je vytvorenie celého radu vysoko technologických riešení zvlášť pre oblasť bezpečnostných prvkov áut, či moderných jazdných asistenčných systémov, ale najmä, vytvorenie samostatnej ucelenej technologickej platformy HIMA, ktorá sa dá aplikovať na celý rad vyspelých modelov elektrických vozidiel.

Huawei a automobilový koncern JAC zdieľali video svojho spoločného produktu, luxusného elektrického sedanu Maextro S800 , ktorý má cenu 1 milión juanov (približne 130 000 eur), ako prechádza „krabím“ spôsobom medzi Maybachmi v Číne. Toto vozidlo čoskoro vstúpi na trh s dĺžkou takmer 5,5 metra, tromi elektromotormi, variantom pohonu BEV aj EREV a funkciou bezpilotného nabíjania.
Maextro S800 je nový elektrifikovaný luxusný sedan od Huawei a automobilky JAC. Jeho vonkajší štýl využíva dvojfarebný lak karosérie, 20-palcové kolesá a snímač LiDAR na streche. Maextro S800 je veľký sedan s rozmermi: 5480 mm na dĺžku, 2000 mm na šírku, 1536 mm na výšku s rázvorom 3370 mm. Na porovnanie uvedieme rozmery niektorých konkurentov Maextro S800:
- Mercedes-Benz Maybach Trieda S : 5462/1899/1498 mm
- Nio ET9 : 5325/2017/1621 mm
- Rolls-Royce Ghost : 5627/1948/1552 mm
- Yangwang U7 : 5265/1998/1517 mm
- Hongqi Guoya (L1) : 5353/1998/1511 mm

Maextro S800 využíva varianty pohonu BEV ( batériové elektrické vozidlo) a EREV (elektrické vozidlo s motorovým predlžovačom dojazdu). Verzie pohonu sú nasledovné:
- Maextro S800 BEV trojmotorový pohon: 160 kW (215 k) elektromotor na prednej náprave a dva elektromotory, každý po 237,5 kW (318 k) na zadnej náprave. Celkový výkon sústavy motorv je 635 kW (852 k).
- Maextro S800 EREV dvojmotorový elektrický pohon + spaľovací motor: 160 kW e-motor na prednej náprave a 230 kW (308 k) elektromotor na zadnej náprave. Celkový výkon sústavy elektromotorov dosahuje 390 kW (523 k). Predlžovač dojazdu tvorí 1,5-litrový benzínový preplňovaný motor s výkonom 115 kW (154 k), ktorý pracuje len vo funkcii generátora elektrického prúdu pre batériu a elektromotory.
- Maextro S800 EREV trojmotorový elektrický pohon + spaľovací motor: 160 kW (215 k) elektromotor na prednej náprave a dva elektromotory po 237,5 kW (318 k) na zadnej náprave. Celkový výkon sústavy elektromotorov je 635 kW (852 k). Predlžovač dojazdu je 1,5-litrový preplňovaný motor s výkonom 115 kW (154 k), ktorý pracuje len vo funkcii generátora elektrického prúdu pre batériu a elektromotory vozidla.
Zatiaľ nemáme žiadne informácie o kapacite batérii plne elektrického Maextra S800 BEV. Jeho varianty EREV však prijímajú ternárne batérie typu NMC od CATL s kapacitou 63,252 kWh. Elektrický dojazd EREV variantu S800 je 272 alebo 371 km podľa metodiky CLTC v závislosti od variantu pohonnej jednotky.

Oficiálne video ukazuje, ako elektrický sedan Maextro S800 pôsobivo manévruje okolo siedmich zaparkovaných Mercedes-Benz Maybach Triedy S, vďaka funkcii pohybu na spôsob chôdze krabov. Funkcia riadenia štyroch kolies umožňuje zadným kolesám modelu Maextro S800 pri vyšších rýchlostiach napodobňovať uhol natočenia predných kolies a pri parkovaní natáčať zadné kolesá v opačnom uhle. Maximálny uhol natočenia zadných kolies Maextra S800 dosahuje podľa automobilky 16 stupňov. Pre porovnanie, zadné kolesá Mercedesu-Benz triedy S sa dokážu natočiť až o 10 stupňov a Rolls-Royce Ghost má uhol natočenia zadného kolesa 5 stupňov. Maextro S800 sa teda môže pochváliť jedným z najlepších systémov riadenia zadných kolies v tomto odvetví.

Maextro je štvrtou značkou automobilov Huawei, ktorá bola vytvorená v spolupráci s čínskymi štátnymi automobilkami. Predtým čínsky IT gigant vytvoril značku Aito s elektrifikovanou značkou Seres, značku Luxeed s automobilkou Chery a značku Stelato s koncernom BAIC. Tieto vozidlá sa predávajú v obchodoch HIMA (Harmony Intelligent Mobility Auto) spoločnosti Huawei po celej Číne. Značka Maextro je umiestnená ako špičková značka v zostave HIMA. Jeho prvým vozidlom je luxusný sedan Maextro S800 v plnej veľkosti. O predajnú licenciu požiadalo 9. decembra 2025.
Maextro S800 vstúpi na čínsky trh v tomto roku s cenovým rozpätím 1 – 1,5 milióna juanov (132 tis. – 198 tis. eur). Továreň na výrobu áut značky Maextro bola dokončená 16. decembra 2024 v meste Hefei, kde sídli automobilka JAC.

Tento závod nazvaný Maextro Super Factory má plánovaný objem výroby 100 000 áut ročne, takže sa zdá sa, že závod bude vyrábať aj iné modely pod touto značkou. Huawei a JAC sú si však týmto projektom celkom istí, keďže dve strany potvrdili, že začali pracovať na ďalších dvoch nových modeloch pre značku Maextro.
Maextro S800 bude podporovať funkciu bezobslužného nabíjania . Auto dokáže autonómne nájsť nabíjačku EV a zaparkovať vedľa nej, zatiaľ čo robotické rameno automaticky pripojí a po dokončení nabíjania odpojí nabíjaciu stanicu od vozidla.
Zdroj: carnewschina