Lynk & Co 900- začal predpredaj veľkého nabíjateľného SUV s cenou od 42 102 eur

Pred necelými tromi mesiacmi značka Lynk & Co predstavila na konferencii veľké, rodinné SUV a už dnes začala s predpredajom svojej vlajkovej lode, nabíjateľného hybridného SUV (športovo úžitkové vozidlo), Lynk & Co 900. Model je v Číne jednoznačne zameraný na trh veľkých SUV a bude znepríjemňovať život Land Roveru, Mercedesu a BMW.

Lynk & Co 900, nabité špičkovými technológiami a vyhotovené v štandardoch severského luxusu a kvality, je k dispozícii v štyroch variantoch s predpredajnými počiatočnými cenami 330 000 juanov (po prepočte oficiálnym kurzom NBS približne 42 102 eur), 355 000 juanov (45 292 eur), 385 000 juanov (49 119 eur) a 435 000 juanov (55 498 eur).

Netrpezliví zákazníci, ktorí si rezervujú 6-miestny model SUV teraz, môžu využívať časovo obmedzené výhody. Oficiálne spustenie predaja Lynk & Co 900 bude koncom apríla a ako je v Čínskej ľudovej republike dobrým zvykom, ceny pri začiatku predaja zvyknú ešte niečo klesnúť. Ale i tak, pri pohľade na predpredajový cenník Lynk & Co 900 si musí občan “rajského sadu sveta” -teda EÚ, oči pretierať, či dobre vidí! Krátko po spustení predpredaja Lynk & Co 900 spoločnosť Lynk & Co uviedla, že tento model dostal viac ako 8 200 predobjednávok za hodinu.

Lynk & Co 900 je doteraz najväčšie auto Lynk & Co, meria 5 240 mm na dĺžku, 1 999 mm na šírku, 1 810 mm na výšku a má rázvor 3 160 mm. Predná strana Lynk & Co 900 je vybavená interaktívnou obrazovkou zloženou z 10 192 LED svetelných zdrojov, ktoré si môžu prispôsobiť intenzitu svetla a umožňujú zobrazovanie textu a animácií. Zadná časť auta odráža prednú časť s interaktívnym zadným svetlom pozostávajúcim z ôsmich radov 2 400 LED zdrojov. Pohotovostná hmotnosť sa pohybuje od 2660 kg do 2820 kg v závislosti od výbavy.

Dva lacnejšie varianty poháňa 1,5-litrový benzínový turbomotor s maximálnym výkonom 140 kW alebo 190 k. Spaľovací motor dopĺňajú dva elektromotory so špičkovým výkonom 160 kW vpredu a 230 kW na zadnej náprave (4WD). Pohonné ústrojenstvo má maximálny sumárny výkon 530 kW, čo umožňuje týmto dvom variantom zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Ďalšie dva varianty majú motor 2 litrový benzínový turbomotor s maximálnym výkonom 187 kW alebo 254 koní. Variant s cenou 385 000 juanov (49 119 eur) je vybavený dvomi elektromotormi so špičkovým výkonom 123 kW pre predný motor a 230 kW pre zadný motor. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,6 sekundy. Najdrahší variant má popri spaľovacom motore aj tri elektromotory a dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Lynk & Co 900 sa štandardne dodáva s ternárnymi lítiovými batériami. Batéria dvoch lacnejších variantov má kapacitu 44,85 kWh a dojazd vozidla len na energiu z batérie je 220 km podľa metodiky CLTC. Ďalšie dva varianty sú vybavené 52,38 kWh batériou Freevoy od CATL a dojazd len na energiu z batérie je 280 km a 268 km CLTC.

Spoločnosť CATL uviedla na trh batériu Freevoy 24. októbra 2024 a vtedy uviedla, že v batérii použila technológiu sodíkových iónových batérií, ktorá výrazne zlepšila výkon pri nízkych teplotách. Pri plnom nabití a natankovaní nádrže má Lynk & Co 900 kombinovaný dojazd 1 443 km. Batérie umožňujú dosiahnuť  čas nabíjania potrebný na dobitie z 20 % na 80 % kapacity batérie iba za 17 minút.

Predná maska Lynk & Co 900 s interaktívnou obrazovkou

Lynk & Co 900 používa palubný pokročilý jazdný asistenčný systém Zeekr Qianli Haohan, ktorý je realizovaný prostredníctvom strešného Lidaru, 11 kamier, 5 milimetrových radarov a 12 ultrazvukových radarov poháňaných čipom NVIDIA Drive Orin-X alebo NVIDIA Drive Thor v závislosti od výbavy. Systém podporuje funkcie vrátane vyhýbania sa prekážkam, mestskej navigácie bez máp, vysokorýchlostnej navigácie a parkovania na diaľku.

Interiér Lynk & Co 900 ponúka tri farby: béžovú, oranžovú a čiernu, ktoré podľa predstaviteľa predstavujú ráno, poludnie a noc. Použité sú metalické a semišové látky, ako aj koža Nappa. Operačný systém pochádza z Lynk Flyme Auto.

Predný rad sedadiel je vybavený 95-palcovým projekčným displejom AR-HUD a 30-palcovou zdvojenou centrálnou ovládacou obrazovkou  multimédii s rozlíšením 6K poháňanou duálnymi čipmi Qualcomm Snapdragon 8295. Kompletný LCD prístrojový panel pred volantom má veľkosť 12,66 palca.

Cestujúci vzadu majú k dispozícii 30-palcovú stropnú  vysúvaciu obrazovku s rozlíšením 6K pre svoju zábavu.

Chladnička s objemom 9 litrov  pod stredovou konzolou podporuje teplotný rozsah -6° až 50 ° C.

Trojradové SUV má 6-miestne usporiadanie sedadiel  2+2+2, kde sa druhý rad sedadiel môže posúvať dopredu a dozadu o 550 mm a tretí rad sedadiel sa môže posúvať dopredu a dozadu o 125 mm. V celom interiéri je tiež 42 odkladacích priečinkov.

Lynk & Co 900 je prvé SUV na svete vybavené dvojitými elektricky sedadlami otočnými o 180 stupňov: druhý rad podporuje otáčanie o 180°, alebo pre rybárov len 90°.

Lynk & Co 900 je vlajkové šesťmiestne SUV určené pre rodiny a preto nedávno prešlo dvojitým crash testom určeným na testovanie bezpečnosti tretieho radu, kde často sedia deti. Test vysielal CCTV, najväčší štátny televízny kanál v Číne.

Auto bolo počas testu zasiahnuté dvakrát, v prvom teste nárazu zozadu bol Lynk & Co 900 vystavený nárazu pri rýchlosti 100 km/h, v porovnaní s normou C-NCAP 80 km/h. Auto pohltilo 1,56-krát viac energie pri náraze, ako je zákonná norma. V druhom bočnom nárazovom teste v treťom rade auto prežilo zrážku pri rýchlosti 100 km/h. A znovu, Lynk & Co 900 pohltil štvornásobok energie v porovnaní s testom 50 km/h podľa národnej normy C-NCAP.

Výsledkom testu bolo, že konštrukcia auta vydržala a pre pasažierov bol dostatok priestoru na prežitie bez rizika požiaru. Neskôr bolo oznámené, že auto prešlo testom China Automotive Engineering Research Institute (CAERI). Architektúra Spa Evo bola dôležitým faktorom v schopnosti auta úspešne prejsť testom. Spa Evo je platforma, na ktorej spolupracovali vývojári Lynk & Co a Volva, značky známej svojimi bezpečnostnými prvkami, ktorú teraz vlastní Geely (materská spoločnosť Lynk & Co).

A toto všetko za 42 102 eur! Niet, čo dodať!

Zdroje: carnewschina, lynkaco